mijn pony raakt met haar kogel bijna de grond!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heidehofiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:00

Een veulen bij ons op stal heeft dit ook gehad en heeft toen speciale schoentjes gekregen vn de DA.
Die moet je er dan ok cker even bijhalen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:04

Bij een veulen kan het na de geboorte voorkomen dat ze op de kogels lopen, maar dat trekt na verloop van tijd vanzelf bij. Maar doet het dat niet, zou ik niet te lang wachten. Kans is groot dat er onherstelbare schade ontstaat. En wat wil je liever? Jouw eer of het paard zijn leven?

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:42

Tsja, ik zou ook geen risico nemen. Zeker als je paard dit voorheen niet had! Wachten tot je paard gaat kreupelen? Misschien is er dan wel onherstelbare schade aangericht, kun jij daar mee leven?

Ik weet niet wat voor paard je hebt maar zoek ook eens op Google naar DSLD (wel overwegend Engels).

Verder heeft mijn paard als twenter wel eens een (volgens de da) soort virus gehad waarbij hij bijna met zijn kogels over de grond liep. Liep niet kreupel maar zag er bijna zo uit als bij die jonge veulens waar Cassidy het over heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:48

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:28

Lijkt mij een onverstandige gedachte, dit zelf op te lossen en eventuele ijzers zondermeer af te wijzen. Niet dat ijzers direct nodig zijn, maar een vakkundige kapbeurt van de hoeven, rekeninghoudend met de stand van de benen, lijkt mij hier wel op zijn plaats. Het is echter ook mogelijk, dat er een probleem bestaat bij de diepe buigerspees en dit kan je alleen laten bekijken in een goede paardenkliniek. Uit je antwoorden merk ik, dat je weinig of geen geld wilt uitgeven aan het mogelijke herstel van het door jouw opgeworpen probleem, dan weet ik maar een antwoord, was nooit aan een paard begonnen.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:37

Paduc schreef:
Lijkt mij een onverstandige gedachte, dit zelf op te lossen en eventuele ijzers zondermeer af te wijzen. Niet dat ijzers direct nodig zijn, maar een vakkundige kapbeurt van de hoeven, rekeninghoudend met de stand van de benen, lijkt mij hier wel op zijn plaats. Het is echter ook mogelijk, dat er een probleem bestaat bij de diepe buigerspees en dit kan je alleen laten bekijken in een goede paardenkliniek. Uit je antwoorden merk ik, dat je weinig of geen geld wilt uitgeven aan het mogelijke herstel van het door jouw opgeworpen probleem, dan weet ik maar een antwoord, was nooit aan een paard begonnen.

Goed verwoord, ik sluit me hierbij aan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:49

mobick"]
[quote="Paduc schreef:

[/quote]

me 2.

Sorry wanliner...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 11:29

Cassidy"]
[quote="mobick"][quote="Paduc schreef:

[/quote]

me 2.

Sorry wanliner...
[/quote]

Hallo jullie begrijpen mij niet he?? Verward
Het is me alleen op de foto opgevallen, misschien gewoon de foto op een verkeerd moment ofzo gemaakt.
Ze loopt prima en heeft de buigproef doorstaan.
op stal zien ze nu ook niets raars meer.
Ik geef juist heel veel om mijn pony en doe alles voor haar!
Ik heb niet voor niets al 6 verschillende zadels gehad zodat ik het allerbeste voor mijn liefste kon uitzoeken (is een boomloos zadel geworden omdat ze gewoon het best loopt/beweegd en het goed ligt)
De stal eigenaar heeft al zijn hele leven paarden en heeft zelfs een pony die door Utrecht was afgescheven helemaal beter gemaakt, hij weet dus wat hij doet en zegt.
Hij zegt dat er niets geks is en dat ze gewoon heel flexibel is en dat door trainen de spieren de banden gaan ondersteunen en ze dus "beter" gaat lopen.
Hopelijk is het zo duidelijk en houden jullie op om mij af te kraken.

MIJN PONY IS MIJN LEVEN!!

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:07

Heeft niets met afkraken te maken,; je vroeg om raad en die heb je gekregen. Ontdek enige linke onderzoeksmethoden, daar een buigproef bij een weke kogel in mijn ogen gecontraindiceerd is. Eenzijdige spierversterking is bij mensen al moeilijk, laat staan bij een paard. Wil je echt iets voor je paardje doen ...volg dan het advies. Nogmaals geen afkraken, maar een welgemeende mening & raad. Succes!!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 12:15

Je begrijpt dus mij nogsteeds niet.
Ze heeft GEEN weke kogel dan heeft een paard namelijk ook een doorgezakte stand bij het stilstaan die van mij alleen als ze erg verzameld loopt.
Maar laat het maar hangen heb hier geen zin meer in en advies is erg ver te zoeken als mensen dingen gaan verzinnen en niet goed lezen wat het probleem is?
Niet banketstaaf bedoeld ofzo.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:17

Pony 25, jij start een topic, en verwacht respons. Die heb je gekregen. Maar als jij zo pertinent (in onze ogen) alle advies naast je neer legt, moet je dus niet verwachten dat we de indruk krijgen dat je veel voor je paard over hebt. Wat is er mis met een ijzertje als corrigerende maatregel? Al eens aan gedacht dat ook iemand met veel ervaring in de paarden er weleens naast kan zitten?

En 6 zadels uitproberen is idd veel. Maar ik verwacht eigenlijk niet anders als je echt van je paard houdt. Wat ik wel van je verwacht is dat je een second opinion aanvraagt bij iemand die er verstand van heeft en niet alleen je stalhouder. Wat ik ook van je zou verwachten is dat je je paard regelmatig inent, ook als je niet op wedstrijd gaat. Wat ik ook van je zou verwachten is dat je er misschien een volleerd smid bij zou halen, als je twijfels hebt over haar manier van lopen. En die bereidheid zie ik bij jouw niet.

Voor de rest is het je eigen paard, en hoef je helemaal niet aan ons verwachtingspatroon te voldoen. Ik ben er in ieder geval klaar mee. Succes verder.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 12:23

Afbeelding

DSLD

Q: What is the first symptom?

A: Attitude changes and a reluctance to work are often some of the earliest signs. In general stiffness and a reluctance to stride out in front, or push from the rear are noted before actual lameness. Horses in early to mid stages often seem resistant to holding their limbs up for the farrier and can seem sore and hesitant to bear weight on their heels after the farrier puts the foot down.

Deze symtomen heeft ze dus niet!!
En dit is dus zeker weten niet wat ze heeft (waarschijnlijk heeft ze niets!!!)

PS de DA was op stal gisteren en die zag ook niets raars Haha! .

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:24

Gelukkig dat ze dat niet heeft, maar mss kun je alsnog foto's plaatsen zodat het duidelijker wordt wat nou precies het probleem was.

[edit] was weer te laat met reageren Bloos [/edit]
Laatst bijgewerkt door xtostarlight op 27-02-04 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 12:25

Afbeelding

Het ziet er zo uit en is dus nogmaal en ik heb me druk gemaakt voor niets.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:27

Gelukkig Haha!
OK dan!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 12:33

ben ook blij Haha!
maar de digi pics staan bij mijn ouders op de pc en ik woon niet meer thuis dus het heeft even tijd nodig.
ik heb trouwens aan de moddies gevraagt dit toppic te sluiten.
Ben niet zo blij met al die rare reactiet Boos!
Maar dank je OK dan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:18

pony25 schreef:
Ben niet zo blij met al die rare reactiet Boos!

Die lok je anders wel uit door je manier van opstellen...Lips are sealed (En zo raar vind ik ze niet hoor...wij tonen allemaal medeleven, proberen oplossingen te zoeken, is het ook weer niet goed?)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 13:35

kan niet goed tegen critiek als het gaat over hoe ik mijn pony behandel vooral niet als mensen zeggen dat ik niet goed ben voor haar.
Maar de hulp kan ik zeker waarderen OK dan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:48

Een tip Pony25: kweek eens wat eelt op je ziel.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 14:26

dat heb ik wel maar niet als het gaat over hoe ik met mijn Sheila omga Haha!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 17:28

Afbeelding

hier een foto uit mijn profiel kan je de stand van haar voetjes zien.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:31

Ik vind haar achteren dus erg laag op de verzenen....ik denk dat je er toch een keertje een smid naar moet laten kijken. In mijn ogen moet ze wat steiler worden neergezet op haar achterbenen, en dat kan alleen met een ijzertje.
De foto's van de echte zware gevallen zijn gemaakt op een moment dat het eigenlijk al te laat is en er niet meer gecorrigeerd kan worden. Als je een smid ernaar laat kijken weet je van een prof of het goed zit of niet.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 17:44

dit is een foto van toen ze net door een smid bekapt was.
nu ik het zelf doe staat ze inderdaad wat steiler en zijn haar verzen langer en dat allemaal zonder ijzers gewoon door goed bekappen.
(lees van de verzen afblijven ,is voor een smid er moeilijk voor een smid heb ik gemerkt, en niet veel op de straat rijden totdat ze goed
aangegroeid zijn).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:45

pony25 schreef:
dat heb ik wel maar niet als het gaat over hoe ik met mijn Sheila omga Haha!

Als je daar gevoelig voor bent, ben je niet zeker van je zaak.

En wat betreft de stand van de benen: zou je een actuele foto kunnen plaatsen? Want hier hebben we niets aan.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 22:54

ben ik mee bezig. maar ik stop met het reageren op dit topic omdat ik het echt zat ben.

Iedereen bedankt voor de moeite en hulp!! Doei, doei