Hematoom op bil

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amybruy1

Re: Hematoom op bil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 18:16

Oké dankjewel allemaal! Ik hoop dat het snel zal genezen. Ik laat de dierenarts toch even komen nadat het helemaal gerijpt is zodat het leeg gemaakt kan worden. Dankjewel voor jullie reacties! :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:22

Tja ik zou het dus niet zomaar laten open maken, gewoon overleggen met se dierenarts.
Die van mij mocht met hematoom gereden worden, ze had er alleen met een galop last van (de kant waar hij zat, weet ff niet meer welke kant maar als ze dat been ver optilde zat de bult een beetje in de weg) . Dus tot hij plots weg was hebben we het zonder galop gedaan

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:47

Amybruy1 schreef:
Weet er misschien ook iemand hoe lang het duurt voor je weer kan rijden en de hematoom echt genezen is nadat het is open gemaakt door de dierenarts? Mijn paard is namelijk een sportpaard en we gaan normaal veel op wedstrijd. En ik merk dat hij zich laatste tijd toch echt wel wat verveeld. ( hij staat wel gewoon heel de dag op de weide hoor en niet op stal) maar als het is opengemaakt spreek je dan echt nog van een aantal weken tot je weer kan gaan rijden of eerder een paar dagen?

Paar dagen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:53

mavantos schreef:
Amybruy1 schreef:
Heel erg bedankt voor al jullie reacties tot nu toe! Ik heb nog een paar update foto’s doorgestuurd naar mijn dierenarts en wacht even op reactie. Trekt zo’n hematoom in de meeste gevallen volledig weg? Of gebeurd het vaak dat er altijd nog iets van over blijft ?

Mijn paard heeft twee jaar geleden een hematoom gehad. Op het moment dat die net ontstaat kunnen ze niks doen. Mijn dierenarts zei minimaal 2 weken wachten en daarna kunnen ze er een naaldje insteken, zodat het vocht weg kan.

Mijn paard is volledig hersteld (had overigens nergens last van, had alleen die bult door het stoten). Je ziet er niks meer van. Bij mijn paard hebben ze wel geholpen overigens.

Dit is vorige zomer precies zo gedaan bij een merrie bij ons op stal. Deze had een hele grote hematoom.
Na aantal weken een naaldje er in en vocht eruit gemasseerd.

Maddysue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 20:15

Mijn paard heeft 18 jan ook een hematoom op zijn bil opgelopen agv een klap van een ander paard m.a.g. een scheur vd broekspier met diverse behandelingen, poeders en zalven was ze zwelling nagenoeg verdwenen. Ook toen op advies van Da niet gedraineerd ivm kans op infectie. Na 2-3mnd was zo goed als weg. Nu sinds mei weer helemaal terug terwijl er naar mijn inziens niks is gebeurd. Ze heeft met wennen op de wei de gekste sprongen gemaakt maar de zwelling nam niet toe.. echo gemaakt geen actieve bloeding te zien. Nu vanuit mijn opleiding tot revalidatietherapeut bloedzuigers geplaats op de zwelling en we hebben nog wel 2-3 behandelingen te gaan maar zwelling is al wel iets afgenomen

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:20

Bij mensen geeft het gebruik van lymfetape/medical taping een sneller herstel van een hematoom. Allicht bij paarden ook?

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:48