welke kliniek in Noorden/Oosten bij kreupelheid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: welke kliniek in Noorden/Oosten bij kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:06

Sensoren werkt Arthur Dierenkliniek ook mee.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 14:25

Arthur hoor ik meer goede verhalen over, maar ik vind het persoonlijk gewoon geen sympathiek iemand :Y) Vriendin van mij was er met haar paard en voelde zich bijna verplicht om het paard ook nog door die Equusir te laten gaan. Zij had erg het gevoel dat hij ook graag wat extra onderzoeken wilde doen. Daar zit ik niet op te wachten.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:44

Koekie73 schreef:
Arthur hoor ik meer goede verhalen over, maar ik vind het persoonlijk gewoon geen sympathiek iemand :Y) Vriendin van mij was er met haar paard en voelde zich bijna verplicht om het paard ook nog door die Equusir te laten gaan. Zij had erg het gevoel dat hij ook graag wat extra onderzoeken wilde doen. Daar zit ik niet op te wachten.

Arthur is een prima gast hoor. Hij zegt alleen waar het op staat en verkoopt je geen onzin. Moet je mee om kunnen gaan :D Zelf nooit problemen mee gehad in ieder geval. Gewoon lekker nuchter blijven. Komen daar al jaren en is naar mijn mening absoluut geen dierenarts die je expres op extra kosten wil jagen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 15:34

Dank allemaal! Het wordt Den Ham bij Sjoerd Frietman. Mijn voorkeur ging eigenlijk naar Jan Willem van Hellendoorn maar hij is voorlopig op vakantie, dus gaan we maandag naar Den Ham.
Wordt een vroegertje want we moeten er om 8.30 zijn en we zitten op ons vakantieadres ;-) Maar alles voor de pony natuurlijk :knuffel:

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:45

Sjoerd is wel een goeie.
Doe hem maar de groeten,hij is zeer betrokken bij het paard en denkt mee.

Voor de bewegingssensoren -als dat nodig is- krijg je Aagje,ook een aardige dame.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-21 16:47

Hij weet wie Daan13 van Bokt is? :D

Ben heel benieuwd! Hoop dat we pony goed kunnen helpen.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:54

Koekie73 schreef:
Hij weet wie Daan13 van Bokt is? :D

Ben heel benieuwd! Hoop dat we pony goed kunnen helpen.

Als je mijn trailer beschrijft (profielfoto)

Dan weet hij al genoeg _O-

Veel meer mensen trouwens... :+

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:39

Vannacht was het zover. :Z

We zijn om 05:00 vertrokken richting........

......

Heesch.

Lig nu in bed in een B&B vlakbij de kliniek.

Paard moest blijven....was er al een beetje bang voor dus uit voorzorg had ik al wat spullen meegenomen maar omdat het gisteren prachtig en vooral warm weer was ben ik m'n jas en trui vergeten.

En daar kwam ik achter!!!!

Joh wat koud :brr: en regen!

Maar ok, daarvoor zit Cranenbroek in de buurt :+

Vandaag al meerdere onderzoeken en verdovingen gehad en het personeel en de arts zijn ontzettend vriendelijk,attent en tonen betrokkenheid.

Erg fijn dus. Echt fijn personeel. <3

Morgen krijgt ze een scintigrafie onderzoek.
De radioactieve stof wordt nu gemaakt en om 07:30 ingebracht en om 09:30 begint het onderzoek.
Na 13 uur zou dan de eerste uitslagen binnen moeten komen.

Erg spannend, ontzettend spannend eigenlijk.

Zouden we na ruim 4 jaar dokteren nu echt het gevonden hebben?

Ik hoop het ontzettend.

Het is een (wederom) een rib uit het lijf maar ja, dat heb je soms met paarden.

De arts was in ieder geval blij dat ik naar mijn gevoel luister :o vond dat toch een compliment.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 22:00

Hi Daan, wat spannend!

Wat is de reden dat je nu voor Heesch kiest? Kan Sjoerd deze onderzoeken bijv. niet?
Ben benieuwd, ik ga duimen!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 06:26

Heesch heeft meer apparatuur op dat gebied.

Sjoerd stelde al voor om ook uit te verdoven en dat heeft deze kliniek gisteren ook gedaan dus dat gaat wel gelijk op maar Heesch is uitgebreider met apparatuur dus vandaar de keuze.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 07:59

Ondertussen wat wakkerder geworden :+

Omdat mijn paard heel gecompliceerd en mysterieus in elkaar zit heb ik uiteindelijk voor Heesch gekozen.

Mijn paard lijkt klinisch soms kreupel op 3 verschillende benen maar even later kan dat zomaar weer anders zijn en ook kan ze wel goed lopen.

De loopbaan -zowel verhard als zacht- hangt vol met speciale camera's.

Minimaal 3 mensen zijn bezig om het paard te monitoren tijdens het stappen en draven.
1 filmt het paard, de andere zit op het computerscherm te kijken en de arts kijkt "gewoon".

Ook hebben ze hier 2 verschillende longeercirkels met camera's. Wederom harde en zachte baan.

En ze hebben oa een helling waar ze ook specifiek ergens naar kunnen kijken ( heb niet alles kunnen onthouden)

Door al deze toeters en bellen komt er meer aan het licht, proberen we nog meer duidelijkheid te krijgen en dat lijkt nu alleen nog te lukken met die scintigrafie.

Heesch schijnt volgens het internet de enige Kliniek te zijn die de modernste scintigrafie apparatuur te hebben.

(Zodra ik de rekening betaald heb kunnen ze ook wel weer iets nieuws kopen) :list: %) :$ :$

Maar we gaan nu echt voor een antwoord,echt een oorzaak en dan maar een emmer geld wacht speciekuip met geld omkeren ,we willen weten wat de diepliggende oorzaak is van dit alles.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:34

Mloui schreef:
Dem Ham zit iemand die recent van Lusche is overgekomen met veel kennis van kreupelheden.

Klopt!
Hier ook goede ervaringen met Den Ham verder :j