Wat zou dit kunnen zijn? Wondjes op de lip?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:34

Weet je of er bereklauw ( https://wimvanderneut.wordpress.com/ber ... en-kleine/ ) staat waar ze bij kan? Of is er een hek pas behandeld met het één of ander? Als er lymfeklieren meedoen, denk ik toch dat er ergens iets aan het hoofd ontstoken is. Je kan ook nog even kijken of ze ook plekjes onder of tussen de kaken heeft.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:49

welshfan97 schreef:
_Charlot schreef:
Dan heb ik de post mbt wat de da denkt over het hoofd gezien.

Maar als de DA dat denkt, dan is het probleem toch opgelost lijkt mij?

Er is ook niet echt een probleem alsin de dierenarts is betrokken en de merrie wordt goed in de gaten gehouden. Alleen ik hoopte dat er misschien hier iemand was die zei" oh dat heeft mijn paard ook gehad en dat kwam door dit plantje". Maar het lijkt dus nog niet zo heel duidelijk of het van een plantje of een worm komt.
Het was ook meer mijn interesse dan iets anders, behandeling laat ik over aan de dierenarts.

Weet de dierenarts wel al van deze worm soort af? Ik werkte voor een dierenarts die er nog nooit van gehoord had. Pas na laten lezen was het ow ja dan kan het heel goed dat paarden dat hebben, als ze blaar achtige wonden op de lippen hebben.

monsera

Re: Wat zou dit kunnen zijn? Wondjes op de lip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:59

Ik zou na het lezen van al deze reacties. Je dierenarts nog even voorleggen of het deze worm kan zijn.
Niet elke dierenarts herkent dit.
Ik had er ook nog nooit van gehoord.

Stel dat dit het wel is zou ik echt daar zo snel mogelijk vanaf willen. Miet echt heel Nasr zijn voor je paard. En is het heel erg naar dat je eerst iets anders probeert en afwacht en het later toch wel zo is.