Het verleden van het paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: Het verleden van het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:34

Ik denk toch aan een pijn associatie. Mijn merrie kan ook heel heftig reageren, als ze maar denkt, dat ik haar op de hals ga aanraken. Ze wordt hiervoor medisch behandeld en het gaat steeds beter, maar de associatie is er nog steeds.

Melissafiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 21:49

Marigold schreef:
Ik vind het wel mooi dat je afgelopen tijd het paard niet meer aan het werk gezet hebt. Het kan maarzo dat ze tot rust moest komen en werk eventjes nog spanning geeft om 1 of andere reden.
Eerst wennen aan nieuwe omgeving, de kudde de plek en jou. En dan werken aan vertrouwen.
Bij een merrie zou je nog aan hormonen kunnen denken, en waarschijnlijk heb je ook signalen gemist van oplopende spanning. En misschien heeft ze jou ingeschat als iemand die ze aankan, wellicht heel anders dan toen ze in een professionele omgeving was binnen de drafsport.
Tot haar 12e in de sport gebleven dan zal ze wel veel ervaring hebben en opgevoed zijn. Maar op een wat zakelijkere manier dan jij als hobby houder.
Eea kan dan voor zo’n paard onduidelijk zijn, of nog stress geven vanuit het verleden.
Ik denk dat tijd rust en vertrouwen al heel wat kunnen doen.
Oppassen dat het gedrag niet perongeluk nieuw aangeleerd probleemgedrag wordt want je doel is natuurlijk een leuke rijpony te hebben, voor het paardje ook het fijnst als dat lukt en ze begrijpt wat er nu van haar gevraagd en verwacht wordt.
Was ze trouwens niet toevallig hengstig tijdens die uitval?
Veel succes in elk geval!

Er waren idd wat dingen veranderd, eerst stond ze met 3 paarden en dan ineens maar alleen meer. Je merkt ook heel goed dat ze die rust nodig had. Ze staat nu ook op een nieuwe plaats met een ander paardje en nu zijn die niet meer van elkaar af te houden. Of ze toen hengstig was dat weet ik niet en nu vraagt ze eigenlijk om terug aan het werk te mogen. Ze komt eigenlijk ook van een plaats (waar ik haar toen heb gekocht) waar ze niet hoorde. Ze kreeg geen eten buiten een handje hooi een stal had ze niet en gras al helemaal niet. Toen ik gaan kijken ben geweest heb ik toen ook direct besloten om haar te kopen, die vroeg mij dat ook. Zo van neem me hier weg. Mss een fout geweest van mij om er toen niet mee te rijden maar dat was voor mij niet het belangrijkste. Ik hoop nu gewoon te achterhalen wat er in haar omspeelt en voor de rest haar de rust geven die ze wil en met elkaar lekker knuffelen wat dat doet ze wel graag