Paard schuurt achterbenen open

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:25

Poekkie, als het voor droog hooi 10% is, zou ik denken dat je datzelfde percentage niet ook nog eens in je "krachtvoer" moet hebben.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:42

10% wordt aanzien als heel laag in suiker en zetmeel hoor, is zelfs een streefwaarde voor krachtvoeren geschikt voor sobere en HB paarden. En over hoeveel gaat dat, 100 gram per dag? Je kan er ook in doorslaan...

Daarbij zeg ik niet dat pavo E plus mij het beste supplement lijkt voor spieropbouw, ik bekijk het alleen vanuit het oogpunt van voedingswaarde.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 11:36

Ik zal nog even een update geven hoe het ondertussen gaat. We hadden onze eigen DA gebeld om te melden dat het steeds erger werd en het zo niet langer door kon gaan. Mijn DA bleef bij het mijt verhaal en stelde voor om haar een injectie te geven. Wassen met sebacil kon niet omdat haar benen zo open lagen. Omdat ik er zelf echter niet van overtuigd was dat het mijt was heb ik niet voor de injectie gekozen. Wel hebben we hydrocortiderm zalf meegekregen om op de wonden te smeren.

De volgende dag kwam er een andere DA voor een second opinion. Zij geloofde dat het geen mijt was maar dacht aan contact dermatitis. Dus iets wat op de achterbenen is gekomen waar mijn paard niet tegen kan. Voer kon mogelijk ook, maar ze vond dat het daarvoor te lokaal was. Zij adviseerde ook om te smeren met hydrocortiderm en het paard helemaal te wassen met betadine shampoo.

Beide DA's wouden overigens geen huidschraapsel nemen.

Ondertussen hebben we 10 dagen lang de zalf gesmeerd, langer mocht niet. Haar benen zijn weer helemaal mooi dicht. Wel zien we haar af en toe nog wel stampen en schuren, het is dus helaas nog niet helemaal over. Ook zag ik haar laatst bijten op haar achter kogel en ik heb een wondje ontdekt helemaal onderaan haar rechter achter kogel net boven de hoef. Geen idee of dit ook ontstaan kan zijn door het schuren, wat denken jullie? Dit smeren we nu in met de hydrocortiderm zalf. Ik kwam erachter omdat ze de laatste tijd erg moeilijk deed met hoeven uitkrabben met dit been.

Afbeelding

Voor nu kijken we even aan hoe ze het gaat doen zonder de zalf.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 14:44

ja dus ook wat ik al dacht he.
het kan echt van alles zijn..ook het stro wat je gebruikt.

is het echt een wondje daar of een opengebroken hoefzweer op die plek.
is de hoef verder gevoelig?