Castreren? moet het persé wat warmer weer zijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:48

DANIenVLIEG schreef:
dus dan blijven zijn balletjes wel hangen?? Haha!

de kiwi's blijven zitten, maar gaan met de tijd verschrompelen. in ieder geval produceren ze geen testosteron meer en de hengst is dan een echte ruin geworden. ik ben helemaal gecharmeerd van deze methode.
heb in mijn kennissenkring verschillende ruinen die na de conventionele thuiscastratie enorme problemen kregen. laparoscopie is toch een stuk eleganter.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:56

jackie"]
[quote="Jasper schreef:
Ik weet niet hoe het in Belgie werkt. Volgens mij mag je je paard met de laproscopische methode inderdaad weer dezelfde dag meenemen omdat hij niet helemaal onder narcose gaat maar alleen plaatselijk verdoofd wordt.

nee, dezelfde dag gaat niet. paard moet nog onder controle blijven. zodra
de temperatuur stabiel is, mag hij mee naar huis. in ons geval was dat de 4e dag na de operatie. 10 dagen na de laparoscopische castratie kan dan bloed afgenomen worden om het resultat te controleren.
[/quote]

De DA waarbij we de hengst over 2 weken laten castreren via deze manier vertelde ons dat we hem dezelfde dag mee konden nemen...

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:30

jackie"]
[quote="Jasper schreef:
Ik weet niet hoe het in Belgie werkt. Volgens mij mag je je paard met de laproscopische methode inderdaad weer dezelfde dag meenemen omdat hij niet helemaal onder narcose gaat maar alleen plaatselijk verdoofd wordt.

nee, dezelfde dag gaat niet. paard moet nog onder controle blijven. zodra
de temperatuur stabiel is, mag hij mee naar huis. in ons geval was dat de 4e dag na de operatie. 10 dagen na de laparoscopische castratie kan dan bloed afgenomen worden om het resultat te controleren.
[/quote]
En zo leert een mens dus iedere dag weer wat bij! Dat van de bloedtest wist ik maar dat er ook zo'n lange klinische opname aan vast zit, had ik geen idee van.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:24

beter is het wel
vooral als ze op het land staan
de genezing gaat dan sneller dan als het koud is.

maar mijn paard is in januarie gecastereert
kon niet wachten tot het warmer werd was beetje etterpaard Tong uitsteken
en dat is goed gegaan

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:36

petrabonanza schreef:
Je moet niet vergeten dat je waarschijnlijk een paar weken met koud water moet afspuiten om de zwelling tegen te gaan. Als het vriest is dat erg lastig. Ik zou dus ook even wachten

mijn paard is gecatereert in utrecht
je kan dan verschillende castaraties kiezen.
ze hebben het bij mijn paard dus dicht gemaakt en mocht ik het juist niet afspuiten
ik weet niet hoe het zit met een open casteratie volgends mij moet je dan idd de wond schoonspuiten.
maar er zijn verschillende methodes
dus dat hoeft iet perce zo te zijn

je kan idd ook onder laparoscopie maar de kans is dat de zaadleiers weer aan elkaar komen en dat het dus weer opnieuw moet gebeuren

zoals ik al eerder zei ik heb mijn paard laten casteren toen het wat kouder was,
maar ik kon niet wachten

maar als je het kan uitstellen doe dat dan

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:30

Mijn Pluis is vorige week maandag in Utrecht gecastreerd. Ook ik heb voor de "gewone" methode gekozen. Alles is uitstekend verlopen en in principe had hij afgelopen donderdag alweer naar huis gemogen, maar hadden wij nog geen vervoer. Voor de kosten hoef je het niet te laten hoor: EUR 270,- en een uitstekende verzorging!

=^.,.^=

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 11:48

nou hij wordt maandag gecastreerd, en het gebeurt gewoon thuis.
De DA zei dat afspuiten niet nodig is, alleen als er een zwelling ontstaat.
iig bedankt voor al jullie reacties!!