Horseloverl schreef:Niet banketstaaf bedoeld maar het lijkt in je reacties alsof je geen advies wil aannemen. Er worden meerdere dingen benoemd, goede opties maar het lijkt niet goed genoeg. Mennen kun je leren, alles is te leren. Een hoefbevangen pony is gewoon extreem rot om te hebben. Dat is gewoon moeilijk om het goed voor te doen. Geen extra’s geven, of bv wel met de glucobalance, arm hooi geven, niet op het gras of heel weinig en meer bewegen met hm. Als je geen rekening kunt houden met dit soort dingen word de pony er niet beter van. En ja de bovenstaande opties kosten geld. Geld kun je maar 1x uitgeven en pony’s zijn duur maar dat is nou eenmaal de kriem van paarden en pony’s houden.
Veel opties zijn goed voor volgende winter maar daar ben ik komende lente en zomer niets mee. Ik ben nog steeds afhankelijk van mijn ouders dus kan niet zomaar zeggen dat ze een extra shet moeten aankopen of een menkar. Bovendien doe ik elke dag stage, nadien schoolwerk en dan nog eens alle andere paarden verzorgen en rijden. Ik heb momenteel echt geen tijd om te leren mennen. Moest dit de enigste optie zijn dan zeker maar hij gaat nu ook gewoon gaan wandelen dus hij werkt ook. Net omdat ze zo duur zijn wil ik niet direct vanalles gaan kopen en proberen. Mijn ander paardje kost mij ook een fortuin aan supplementen enzo maar omdat ik weet dat dit werkt koop ik dit met veel plezier. Ben bereidt dit ook voor mijn shet te doen als ik weet dat dit hem echt gaat helpen. Vorig jaar op het punt gestaan om de glucobalance te kopen maar dan was hij er eigenlijk vanaf en is hij de rest van de zomer goed geweest dus dan toch maar niet gekocht