Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BeautjeLoves schreef:Maar je zegt dat ze het heeft op de hak, dus het lijkt me stug dat het dan resulteert in struikelen.rensju schreef:Ik volg even. Heb een ex renpaard van een klant, witte stipjes op een been waar je een verdikking op de pees voelt. Ze struikelt mij te vaak, maar komt goed door een buigproef heen...
Zelfde bij Envy, is ook wat dikker op de plek van de stippen en struikelde ook regelmatig. Buigproef kwam ze altijd net aan doorheen. Misschien wel het uitzoeken waard!
rensju schreef:Dat klinkt meer als een bucked shin. Sore shin is eigenlijk niets meer dan de pijn die veroorzaakt wordt door overbelasting, maar als het dier daar doorheen gereden wordt, kan een bucked shin ontstaan en dat zijn verdikkingen aan de pijp.Bij mij inderdaad op de buigpezen vh voorbeen. Is niet gebogen wel een verdikking. Ze heeft ook een verdikt pijpbeen aan de voorzijde (sore shin?)
LadyUrsy schreef:Fijn dat er zo veel info naar boven komt, hoop dat je er iets aan hebt ts. Ik kende dit helemaal niet, dus vind het ook super interessant dat je dit hier hebt geplaats. Heel veel sterkte, hoop zo voor je dat het nog de goede kant in gaat. Het is in ieder geval een prachtig paard
Mkango schreef:rensju schreef:Dat klinkt meer als een bucked shin. Sore shin is eigenlijk niets meer dan de pijn die veroorzaakt wordt door overbelasting, maar als het dier daar doorheen gereden wordt, kan een bucked shin ontstaan en dat zijn verdikkingen aan de pijp.Bij mij inderdaad op de buigpezen vh voorbeen. Is niet gebogen wel een verdikking. Ze heeft ook een verdikt pijpbeen aan de voorzijde (sore shin?)
Bowed tendon betekent ook niet per se dat de hele pees verdikt is en een boogvorm heeft, het kan ook een plaatselijke verdikking zijn.Deze afbeelding illustreert dat mooi:
[ Afbeelding ]
sassycas schreef:Been was geschoren waardoor het minder goed zichtbaar was toch?
In ieder geval snap goed dat je er hard van geschrokken bent maar ik zou er dieper op in gaan en uitzoeken wat er echt aan de hand is en welke opties je hebt voor behandelingen.
Zijn zat zaken van paarden die meteen afgeschreven worden en achteraf prima verder kunnen als recreatiepaard.
De kans dat er niks gedaan kan worden is er natuurlijk ook maar lijkt me wel iets wat je zeker wilt weten.
ruitje schreef:[ [url=m/h9Yo6u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/R5hTSE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet mijn foto's, maar hoe ik ze in het echt heb gezien waren het toch wel echt heldere witte stippen.
Ik ben er 1 keer bij geweest, bij het vriesbranden( don't shoot me,is jaren terug en werd toen nog gewoon uitgevoerd door een DA want was toen nog normaal) en ik weet dat die het er voor mijn gevoel redelijk lang ophield. Ik weet ook niet wat het resultaat is als het door de buurman gedaan word, bij wijze van spreken. Misschien is het aantal witte haren dan minder?
Maar zoals het er op deze foto uitziet, zo heb ik het nog niet eerder gezien. Heb je misschien een foto van het been ongeschoren?
Nog voor de TS: eigenlijk maakt het ook 'niet zoveel uit' , de stippen zijn het resultaat van iets wat ooit uitgevoerd is als een behandeling, dat kan geweest zijn voor de blessure die er nu nog is, of van een andere blessure.
Als een paard bij de vorige eigenaar een peesblessure had gehad en shockwave had gehad: dan staat het niet op zijn huid, maar heeft hij ook al een heel verleden.
Ik zou nog even goed navragen wat de diagnose is. Is het alleen een peesblessure en denken ze dat er toch zenuwen doorgebrand of gesneden zijn? Is er pijn? Wat is de prognose nog?
fransje23 schreef:Weet niet naar welke kliniek je bent geweest maar misschien is het een idee om een second opinion te vragen bij een kliniek die veel dravers behandeld?
Die hebben misschien meer kennis van deze manier van behandelen en de gevolgen.
Je verhaal komt op mij wat warrig over. Kan heel goed zijn dat het komt doordat je vanwege de emoties het niet goed onthouden hebt. Dat is heel begrijpelijk![]()
![]()
Maar het kan ook zijn dat de dierenarts het ook niet helemaal precies weet omdat deze er weinig ervaring mee heeft. Methode is tenslotte niet gebruikelijk in Nederland.
ruitje schreef:Is het rijden etisch niet verantwoord omdat de DA denkt dat er een zenuw is weggebrand waar ze pijn op zou moeten aangeven of omdat het gat in de pees nooit meer goed komt?
Geen dank hoor, tenminste ik denk dat het compliment voor mij en Mkango is. Het komt in NL echt amper meer voor, dus opzich logisch dat weinig mensen er wat van weten.