Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
irmaz schreef:Waarom voer je hem Gastro+ en nog extra Selenium en vitamine E? Gastro+ bevat zelf al een behoorlijke hoeveelheid Selenium en vit E.
Ketly schreef:Ik heb dit advies gekregen van de winkel waar ik mijn voer vandaan heb gehaald. Ik wil mijn voer wel aanpassen maar vind het moeilijk omdat er zoveel op de markt is en ik heel veel verschillende adviezen hierin krijg. Hij stond op Gastro + in verband met zijn maag en luzerne zodat hij het niet te snel eet. De selenium als aanvulling maar dit is niet nodig begrijp ik?
En hoe kan ik dat meenemen in het bloedonderzoek? Ik ben zelf geen veearts en dit was uitgebreid volgens haar. Vind dat nare verwijten want uiteraard ga ik daarin mee in het advies van de veearts.
Pistasche schreef:Als hij scheef is in zijn bekken en korter loopt zit er wellicht toch niet iets helemaal lekker in zijn lijf. Het bokken/lusteloos zijn/mond openen zijn ook tekenen die zouden kunnen duiden op ongemak.
Heb je weleens overwogen om naar een kliniek te gaan? Ik denk dat je met een duidelijke diagnose verder komt, dan eerst allemaal andere kleine veranderingen toe te passen (die ook geld kosten). Als je de echte oorzaak weet, kan je gericht aan de slag. Lastige situatie, sterkte in ieder geval!
Wildgirl schreef:Ketly schreef:Ik heb dit advies gekregen van de winkel waar ik mijn voer vandaan heb gehaald. Ik wil mijn voer wel aanpassen maar vind het moeilijk omdat er zoveel op de markt is en ik heel veel verschillende adviezen hierin krijg. Hij stond op Gastro + in verband met zijn maag en luzerne zodat hij het niet te snel eet. De selenium als aanvulling maar dit is niet nodig begrijp ik?
En hoe kan ik dat meenemen in het bloedonderzoek? Ik ben zelf geen veearts en dit was uitgebreid volgens haar. Vind dat nare verwijten want uiteraard ga ik daarin mee in het advies van de veearts.
Selenium is alleen nodig wanneer er een tekort is maar daarvoor is bloedonderzoek nodig.
Ik weet niet of je DA op de hoogte is van het feit dat je dit voert maar indien ja dan zou een goede DA dit meetesten.
Wat handig is, is om je in te lezen voordat je iets gaat voeren nav advies.
Dat bedoel ik niet verkeerd maar voordat één van mijn dieren iets krijgt wil ik weten wat het is, hoe het werkt en wat evt overschotten kunnen veroorzaken.
De gastro+ is een fijne brok, hoeveel voer je daarvan?
Lucerne kun je ook in brok geven, dan prikkelt het de darmen minder.
Wil je iets voeren tegen het schrokken dan is grasmix van hartog zachter qua structuur.
Je wormbesmetting is zoals Rocamor ook aangeeft, best pittig.
Het zou me niets verbazen als je paard daardoor niet fit is.
Kwestie van een lange adem hebben en niet alleen op mestonderzoek ontwormen.
Daarnaast de darmflora ondersteunen, dat kan met dure supplementen maar ook gewoon met een kuurtje yakult van 10 dagen.
Is je paard ooit gediagnosticeerd met maagzweren?
Edit, ik lees net je laatste bericht, waarom zou je nu van voer wisselen?
Ketly schreef:Bedankt iedereen voor het meedenken! Zoals in de OP staat is hij inderdaad behandeld tegen leverbot. Ik ga vrijdag ander voer halen en psyllium. Welke vorm van psyllium werkt het beste? En welke brok/muesli raden jullie aan in dit geval? En wat kunnen wij nog meer doen om de bloedworm te bestrijden?