Tips gezocht bij paard met straalkanker.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Tips gezocht bij paard met straalkanker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:19

Het is vooral belangrijk om het schoon en droog te houden. Wij hebben nu hoefschoenen op de natte dagen.

Supertje, ik denk dat jij het hebt over CTC spray.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:34

Tallie1979 schreef:
Het is vooral belangrijk om het schoon en droog te houden. Wij hebben nu hoefschoenen op de natte dagen.

Supertje, ik denk dat jij het hebt over CTC spray.

Andere naam, zal eens kijken morgen, maar het kan goed zijn dat er dezelfde werkzame stof in zit inderdaad.

Wat betreft schoon en droog houden, hier was vooral vuil van de stal het probleem (stal werd iedere dag helemaal schoongemaakt), modder was eigenlijk geen probleem. Helaas kon hij niet 24/7 buiten blijven ivm eczeem, en hij sprong ook zelf over de draden ‘s avonds :=

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 17:29

Amalarab schreef:
Ik ken een Tinker die geholpen is met injecties met multivitamines(heb ik van horen zeggen)
Ik kan het nog even navragen. Ik ga er vanuit dat dat via kliniek Wolvega is gegaan.

Ik heb het nagevraagd: je moet bij dr van Unen zijn in Vinkega(!)

mur18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 12:35

Selbourne schreef:
Mijn oude Tinker had ook straal kanker aan drie hoeven. Ik heb het nooit diep weg laten snijden bij hem maar hij is langdurig op de prednison geweest, eerst een hoge dosis en daarna lange tijd een onderhouds dosis. In totaal wel 2 jaar prednison gegeven. Daarnaast om de vier weken naar de smid en in het begin dagelijks inspuiten met blauwe spray, later ong 2-3 keer per week.
De eerste paar jaar niet meer 24/7 op natte weide, dan ging hij snachts naar binnen.
Bij hem is het weg gegaan en nooit meer terug gekomen. Uiteindelijk kon hij zelfs weer 24/7 op de wei, zelfs in natte periodes.
Veel succes en wijsheid, het is een rot ziekte!

Wat fijn dat jullie er vanaf zijn! Bedankt voor het delen van je verhaal.

mur18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 12:35

Amalarab schreef:
Amalarab schreef:
Ik ken een Tinker die geholpen is met injecties met multivitamines(heb ik van horen zeggen)
Ik kan het nog even navragen. Ik ga er vanuit dat dat via kliniek Wolvega is gegaan.

Ik heb het nagevraagd: je moet bij dr van Unen zijn in Vinkega(!)

Dankjewel!

mur18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 20:14

Mocht iemand dit topic nog lezen of volgen. Ik heb vorig jaar besloten om mijn paard nog 1 keer naar Bodegraven te brengen. Hier hebben ze mijn paard onwijs fijn geholpen en drie keer is scheepsrecht. Mijn paardje doet het momenteel super goed. Haar hoeven hebben enorm veel zorg nodig en ze kan niet te lang nat staan maar haar hoeven zijn stabiel!
Bodegraven heeft ons uiteindelijk het beste geholpen. Daarnaast heb ik veel tips gehaald uit de supplementen die ze bij René Vroom kreeg.