Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ruitje schreef:Ik denk, dat je dit paard nou juist in training moet zetten. Met dit soort paarden is het heel goed om leeg te zijn in je hoofd. Ik lees heel veel over acties/reacties die jullie al verwachten, soms een dag later.
Kan het zijn dat je onbewust dus nadat je iets hebt gedaan verwacht dat er een reactie komt? En dat je daardoor onbewust reacties triggert?
Naar mijn idee maak je koppelingen die een paard niet kan maken. Een paard gaat niet hangen op de poetsplaats omdat hij de dag ervoor gereden is. Hij kan wel spanning voelen en daarom hangen.
Ik zou deze wegbrengen, de eerste maand er niet bij willen zijn, iemand er compleet blanco in laten stappen. Doet hij het dan nog.
Dan zou ik 'm laten hemelen.
ruitje schreef:Ik denk, dat je dit paard nou juist in training moet zetten. Met dit soort paarden is het heel goed om leeg te zijn in je hoofd. Ik lees heel veel over acties/reacties die jullie al verwachten, soms een dag later.
Kan het zijn dat je onbewust dus nadat je iets hebt gedaan verwacht dat er een reactie komt? En dat je daardoor onbewust reacties triggert?
Naar mijn idee maak je koppelingen die een paard niet kan maken. Een paard gaat niet hangen op de poetsplaats omdat hij de dag ervoor gereden is. Hij kan wel spanning voelen en daarom hangen.
Ik zou deze wegbrengen, de eerste maand er niet bij willen zijn, iemand er compleet blanco in laten stappen. Doet hij het dan nog.
Brainless schreef:Sclimpre schreef:Je zou kunnen proberen wat minder met het paard bezig te zijn. Hem meer samen met een ander paard zelf laten ontdekken dat de wereld niet zo'n enge plaats is. Ik heb de indruk dat hoe meer wij als mensen proberen een dierenprobleem op te lossen, hoe erger het wordt.
Rust, tijd en andere paarden kunnen vaak veel meer dan dat wij kunnen.
Dat is dan idd een tijd niet rijden, ook geen grondwerk, niet longeren, enkel de basis verzorging totdat het paard zijn rust en vertrouwen gevonden heeft.
TS gaf al aan dat hij vaker meerdere maanden rust heeft gehad, maar dat het gedrag (zelfs in de wei) door gaat.
DuoPenotti schreef:ruitje schreef:Ik denk, dat je dit paard nou juist in training moet zetten. Met dit soort paarden is het heel goed om leeg te zijn in je hoofd. Ik lees heel veel over acties/reacties die jullie al verwachten, soms een dag later.
Hier kan ik me wel in vinden.
En als het dan niet veranderd lijkt me inslapen voor een altijd angstig paard ook wel eerlijk.