Help mijn paard heeft telkens wonden door beenbeschermers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Re: Help mijn paard heeft telkens wonden door beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:40

Mijn tip is afwisselen en goed schoon houden. Door niet steeds dezelfde te gebruiken verdeel je de druk steeds anders.

Br pro mesh en bont zijn hierin favoriet bij mij.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 21:12

Waarom niet gewoon geen "beschermers"?
Ze worden hier door niemand gebruikt, en wat ik zo zie in berichten op bokt veroorzaken die dingen meer schade dan dat ze voorkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:24

Msphorses schreef:
Omdat hij nog weleens wat lomp kan zijn en ook soms aantikt is het van belang dat hij bescherming heeft.

Msphorses schreef:
hij dus sierlijk loopt.

Heb je topic nog even nagelezen, hij is lomp&sierlijk tegelijk.
Je hebt er een uitdaging aan, als ik het zo lees.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:35

Kuggur schreef:
Ze worden hier door niemand gebruikt, en wat ik zo zie in berichten op bokt veroorzaken die dingen meer schade dan dat ze voorkomen...

Juist...

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:30

Zou even kijken naar echt leer en verschillende sluit mechanisme (afhankelijk van waar wondjes optreden). Ook; verschil tussen faux fit en echt wol is groot :)

https://www.kentucky-horsewear.com/en/k ... -sock-232/
Deze heb je ook met gel. Doe je onder de beenbeschermer en dan vouw je wat over is om de beenbeschermer terug. Wordt ook tijdens crossen gebruikt :)

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:19

Nielojram schreef:
Msphorses schreef:
Het is een p.r.e. die Z loopt en recht is maar omdat hij dus sierlijk loopt stoot hij zich weleens of tikt hij zichzelf aan.

Ook op de wei haalt hij soms capriolen uit waardoor we graag bescherming gebruiken!

Ohhh, de holy grail, een pre. Excuus dat ik mij daarin gemengd heb.

Gaat vast helemaal goedkomen met jouw kennis.

Wat een enorm zure opmerking zeg. Geloof mij maar dat de insteek van TS met dat stukje niet is wat jij eruit denkt te halen.

Ik ken TS en het paard trouwens. Paard kan hartstikke correct lopen maar kan weleens ‘enthousiast’ worden en wordt dan wat hectisch en overdreven groot in de beweging. Heel braaf maar ook erg sensibel paard, en let daarin gewoon niet altijd even goed op zichzelf.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:22

Msphorses schreef:
kiki1976 schreef:
Je geeft aan dat die nu na 2 maanden weer wondjes kreeg van de beschermers.
Spoel/was je ze ook regelmatig uit?

Iedere dag maken we de kappen schoon en spoelen we ze uit.

Als je het iedere dag nat maakt krijgen ze mogelijk niet genoeg de tijd om volledig te drogen.
Dan kun je eveneens (broei)wondjes krijgen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:47

Mijn Lusitano heeft ook een hele gevoelige huid, ik gebruik alleen zachte beschermers en zorg altijd dat ze goed droog en schoon zijn.
Ik heb veel flextrainers, o.a. van Eskadron met en zonder bont, van Woofwear en van HKM.
Ik heb sinds kort hele fijne beschermers van Catago, ietsje hardere achterkant, maar zachte ademende gaasvoering, sluiten super mooi aan en blijven heel goed zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:31

Nouvel, zit daar helemaal geen neopreen in?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:43

Kuggur schreef:

Dit... is een paard. Geen porselein

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:49

Nielojram schreef:
Msphorses schreef:
Het is een p.r.e. die Z loopt en recht is maar omdat hij dus sierlijk loopt stoot hij zich weleens of tikt hij zichzelf aan.

Ook op de wei haalt hij soms capriolen uit waardoor we graag bescherming gebruiken!

Ohhh, de holy grail, een pre. Excuus dat ik mij daarin gemengd heb.

Gaat vast helemaal goedkomen met jouw kennis.

Mens, doe eens normaal. :)

Geen enkel paard loopt ten alle tijde perfect. Ook niet bij de GP ruiters. Ga je nieuwe dingen aanleren dan wil het wel eens onstabieler worden tijdelijk en dan tikken ze zich wel eens aan. Als jij dat ten allen tijden kan voorkomen met jouw perfecte balans, zit en rijkunst is dat fantastisch maar helaas zijn er ook ruiters die minder perfect zijn.

Dat gezegd zijnde; Hier een arabisch typje dat wondjes krijgt als je er naar kijkt. Net als jou al allerhande beschermers geprobeerd, ook de vorige eigenaar waarschuwde me dat er voor hem geen beschemer te vinden is waar hij geen last van heeft.. Nu heeft hij er van Back on track (mesh) en hier heeft hij nog nooit zelfs maar een kaal plekje van gehad.
Voor deze zijn vooral de "bandjes" een crime. Zoals op de foto van nuvel, die twee strips, daar heeft hij meteen kale plekken van. De back on tracks sluiten aan tegen elkaar waardoor die "strips" dus niet over zijn been lopen maar over de beschermer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 22:28

Muze schreef:
Nouvel, zit daar helemaal geen neopreen in?

Nee volgens mij niet, voering is mesh

Citaat:
De Catago Fir-Tech therapie dressage boots zijn innovatieve en zeer ventilerende beenbeschermers, welke optimale support bieden aan het paard. De combinatie van een harde schaal en zacht mesh materiaal en de Fir-Tech technologie maakt dit een zeer luxe dressuur beenbeschermer. De Fir-Tech ceramische deeltjes reflecteren het paard zijn lichaamswarmte als infra rood, dit heeft een zeer positief effect op de blood circulatie en zorgt dat de pezen en gewrichten soepelere kunnen bewegen en sneller herstellen. Dit voorkomt blessures en bied een sneller herstel na trainingen. Het dunne mesh materiaal zorgt ervoor dat overtollige warmte makkelijk kan ontsnappen uit de beschermer waardoor het been niet te warm wordt. De harde PVC schaal beschermt het been tegen aantikken

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 22:46

IJzers komen ook hard aan, harder dan een hoef.

Mustang_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:33

Nouvel schreef:
Mijn Lusitano heeft ook een hele gevoelige huid, ik gebruik alleen zachte beschermers en zorg altijd dat ze goed droog en schoon zijn.
Ik heb veel flextrainers, o.a. van Eskadron met en zonder bont, van Woofwear en van HKM.
Ik heb sinds kort hele fijne beschermers van Catago, ietsje hardere achterkant, maar zachte ademende gaasvoering, sluiten super mooi aan en blijven heel goed zitten.

[ [url=m/7zvzz1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2bMF7c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze beschermers gebruiken wij al een tijd als we ondervinden dat een paard last heeft van gevoelige huid. Echt een aanrader!