Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
onpaard schreef:Wat ik wel eens doe bij paarden die blijven wegschieten is juist het gas er op. Flink naar voren rijden, als ze terug komen in tempo been geven en naar voren tot dat ze moe worden. En dan nog een paar rondje extra. Maar dit is wel bij paarden die niks mankeren.
Xritt schreef:Die tip heb ik ook gekregen. Maar omdat hij in paniekstand schiet, is hij ook stuurloos. Blijven zitten is dan al lastig.
Hebben jullie nog tips voor onderzoeken of klinieken?
Xritt schreef:Ik snap dat er nog niet echt een band is. Al vind ik dat we hier veel tijd in hebben gestopt. We zijn begonnen met grondwerk. Dit doen we nu nog steeds.
Ik wil mijn eigen gevoel niet voorbij gaan. Voor mijn gevoel is er iets wat hem pijn doet omdat je echte paniek ziet. Het is geen reactie van “ laat ik eens even stout zijn of vervelend doen”.
Ik wil juist eerst dingen uitsluiten voordat ik aan de slag ga met de pony. Straks ga ik hem flink aan het werk zetten en heeft hij pijn of maak ik het erger. Daarnaast geloof ik niet (over het algemeen) dat een pony/paard dit extra doet.
Xritt schreef:Nee bij de vorige eigenaar liep hij heel fijn en heel braaf. Nu ik er aan terug denk, was hij ook niet heel voorwaarts. Maar hij schoot niet weg. We zijn twee keer wezen kijken en hebben meerdere filmpjes van verschillende momenten gezien. Het bit is anders. Wij hebben een anatomisch dubbelgevroken bit, zij enkel gebroken. Wij hebben een wintec zadel, zij....? Wel dezelfde maat. Zij reden met een Thiedeman teugel, wij niet altijd.
De DA gaf nog als optie om hem een paar dagen Bute te geven. Dan kan je testen of hij pijn heeft. Maar als hij zo doet, durf ik er geen kind/jong iemand op te zetten. Zelf ben ik 1,75
ongeveer en rond de 69 kilo. Dat vind ik te veel voor de pony.