Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ineke2 schreef:Neville stables, stal de groene meer, birckhoeve, four star stables en fair2horses al geprobeerd?
MaybelM schreef:Ineke2 schreef:Neville stables, stal de groene meer, birckhoeve, four star stables en fair2horses al geprobeerd?
Brickstables heb ik net even opgezocht maar kan niet helemaal vinden of je daar nou ook in pension kan staan. De rest is allemaal voor mij in combinatie met school en werk echt veel te ver op de fiets of met het ov (helaas door corona nogsteeds geen rijbewijs)
MaybelM schreef:Het is zeker niet mogelijk om niet iedere dag te gaan... ik ben een ruiter die de sport in wil op hoog niveau en dan moet je hard trainen. Ik koop geen paard om er dan maar 2x per week heen te gaan dan had ik er net zo goed een kunnen bijrijden/verzorgen.
pillow schreef:Ineke2 schreef:Neville stables, stal de groene meer, birckhoeve, four star stables en fair2horses al geprobeerd?
Ik dacht dat TS tips voor een luchtzuiger vroeg.
Citaat:Hard gezegd maakt het je paard niet uit wat jij wilt. Je paard laat zien dat het onder deze omstandigheden niet gelukkig is. Dan is het aan jou als eigenaar om daar iets aan te doen. En ja soms moet je jezelf daarvoor tijdelijk aan de kant zetten.
Waarom kan je niet tijdelijk wel minder gaan tot je je rijbewijs hebt. Je paard zou niet de dupe moeten worden van jou ambities
AmoorM schreef:Alsjeblieft! Hou op over dat gezeik van 24/7 buiten! Ik lees in alle berichten dat TS het ook belangrijk vind dat haar paard buiten komt, maar dat het door omstandigheden niet lukt en ze op 'n wachtlijst staat voor een betere stal. Elke dag 5 uur in de winter buiten is echt nog niet zo slecht! Echt, bokt leeft in een sprookje! Het is voor TS toch hartstikke vervelend als ze keer op keer hoort dat ze een slechte eigenaar is als ze haar paard niet de hele dag of 24/7 buiten heeft staan terwijl dit door omstandigheden niet lukt ipv dat ze daar zelf voor kiest! Daar wordt iemand toch super onzeker van. Mijn beste tip die ik mee kan geven TS als je serieus advies wil raadpleeg een dierenarts, goede artikelen etc!
AmoorM schreef:Alsjeblieft! Hou op over dat gezeik van 24/7 buiten! Ik lees in alle berichten dat TS het ook belangrijk vind dat haar paard buiten komt, maar dat het door omstandigheden niet lukt en ze op 'n wachtlijst staat voor een betere stal. Elke dag 5 uur in de winter buiten is echt nog niet zo slecht! Echt, bokt leeft in een sprookje! Het is voor TS toch hartstikke vervelend als ze keer op keer hoort dat ze een slechte eigenaar is als ze haar paard niet de hele dag of 24/7 buiten heeft staan terwijl dit door omstandigheden niet lukt ipv dat ze daar zelf voor kiest! Daar wordt iemand toch super onzeker van. Mijn beste tip die ik mee kan geven TS als je serieus advies wil raadpleeg een dierenarts, goede artikelen etc!
Ninx schreef:AmoorM schreef:Alsjeblieft! Hou op over dat gezeik van 24/7 buiten! Ik lees in alle berichten dat TS het ook belangrijk vind dat haar paard buiten komt, maar dat het door omstandigheden niet lukt en ze op 'n wachtlijst staat voor een betere stal. Elke dag 5 uur in de winter buiten is echt nog niet zo slecht! Echt, bokt leeft in een sprookje! Het is voor TS toch hartstikke vervelend als ze keer op keer hoort dat ze een slechte eigenaar is als ze haar paard niet de hele dag of 24/7 buiten heeft staan terwijl dit door omstandigheden niet lukt ipv dat ze daar zelf voor kiest! Daar wordt iemand toch super onzeker van. Mijn beste tip die ik mee kan geven TS als je serieus advies wil raadpleeg een dierenarts, goede artikelen etc!
Ze WIL naar een stal waar het hier 5 uur buiten komt, nu komt hij NIET buiten.
Ik denk dat je zelf in een sprookje leeft.... en velen met jou.
Maar veel paarden in een nachtmerrie. Een paard is geen hamster en moet naar buiten......
MaybelM schreef:Waar zeg ik dat hij niet buiten komt dan? Ik zet dr zelf 1 tot 2 uur per dag in de paddock met soortgenootjes, ik wandel met dr en ik heb haar aan de longe of zit er op. Tis niet alsof ze nooit uit haar stal komt...
chinou schreef:Ik heb zelf ook een luchtzuiger, ook zo gekocht. Geweldig leuk paard, nooit koliek in de 7 jaar dat ik hem nu heb.
Hij staat overdag buiten en ‘s nachts op stal.
Krijgt alleen1x per dag ‘s avonds 18+ muesli, vitaminebrok erdoor en 1 maal daags maagcompositum van de Paardendrogist. Hele dag ruwvoer tot zijn beschikking.
Af en toe wat wortels bij het naar binnengaan.
Hij doet het hier heel goed op. Mijn paard is in een uitstekende conditie hoor, dus niet alle luchtzuigers hebben koliek, zijn mager en hebben maagzweren.
Vooral de maagcompositum zou een aanvulling kunnen zijn voor jouw paard.
Succes en geniet vooral van je paard!!
chinou schreef:Ik heb zelf ook een luchtzuiger, ook zo gekocht. Geweldig leuk paard, nooit koliek in de 7 jaar dat ik hem nu heb.
Hij staat overdag buiten en ‘s nachts op stal.
Krijgt alleen1x per dag ‘s avonds 18+ muesli, vitaminebrok erdoor en 1 maal daags maagcompositum van de Paardendrogist. Hele dag ruwvoer tot zijn beschikking.
Af en toe wat wortels bij het naar binnengaan.
Hij doet het hier heel goed op. Mijn paard is in een uitstekende conditie hoor, dus niet alle luchtzuigers hebben koliek, zijn mager en hebben maagzweren.
Vooral de maagcompositum zou een aanvulling kunnen zijn voor jouw paard.
Succes en geniet vooral van je paard!!
Kinke schreef:dus zo'n 21 uur per dag op stal met 2x per dag een portie kuil of hooi. Dat kan nooit genoeg zijn.
Ik blijf me maar verbazen dat mensen een paard aanschaffen zonder dat ze een voor het paard geschikte plek hebben.
Ninx schreef:Kinke schreef:dus zo'n 21 uur per dag op stal met 2x per dag een portie kuil of hooi. Dat kan nooit genoeg zijn.
Ik blijf me maar verbazen dat mensen een paard aanschaffen zonder dat ze een voor het paard geschikte plek hebben.
"Ja maar ik woon in Zuid Holland en wil wedstrijden rijden, mag ik dan geen paard ofzo? Jullie moeten echt ophouden met zeuren en alleen supplemententips geven! Ik heb geen zin om mijn verantwoordelijkheid te nemen stelletje zeurdozen. Echt weer typisch Bokt: de oorzaak aan de kaak stellen, en oplossingen aandragen in het belang van het paard.... stelletje idioten!"