Katisa schreef:Hoe is ze klinisch dan? Mijn fries zou jaren terug ook beginnende artrose hebben, zou ook alleen maar erger worden en ik kon beter inslapen. Uiteindelijk heb ik haar nog 7 jaar gewoon kunnen rijden zonder ooit een pas kreupel te zijn geweest. Ze overleed uiteindelijk aan de gevolgen van een tumor, heel iets anders dus. Artrose kan ook stabiliseren en zelfs verbeteren naar mijn mening.
Is het paard een jaar op de wei zetten een optie? De zwellingen zijn toch een indicatie dat er iets aan de hand is. In de meeste gevallen geven rust en tijd nog het beste resultaat.
Klinisch is ze in orde. Ze heeft in de 4 maanden dat ik
haar heb ook nog geen pas kreupel gelopen. Zowel tijdens het longeren op de kleine en grote volte als onder het zadel. Ze is wel vrij rustig voor haar leeftijd maar ze was ook flink ondervoed toen ik haar kocht en vol met wormen. Daar begint ze nu langzaam van op te knappen en wat meer energie te krijgen. Alleen die dikke benen bleven mij opvallen.
Jouw verhaal geeft me wel weer hoop! Ze heeft voordat ik haar kocht een jaar op de wei gelopen. Ze is net 4 maanden aan het werk.