Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Misty12 schreef:Cushing of PPID kan een oorzaak zijn dat hij langer doet over het herstel. Mijn vorige paard had een oogontsteking die maar langzaam verbeterde. Uiteindelijk kwam er iemand met het idee of er geen cushing achter zat. laten testen en ze had idd Cushing. De waarde was licht verhoogd, maar ze had het wel. ( de grenswaarde lag op dat moment op 12 en zij had 19. Aangezien er ook paarden zijn met waardes boven de 200/300, valt 19 wel mee).
raket schreef:Veel beterschap.
Ook ik had een tandarts, die geen dierenarts was en zonder sedatie werkte. Al mijn stalgenoten liepen er mee weg. Maar ook bij mijn paard werden ernstige problemen over het hoofd gezien. Dwz 2 gebroken kiezen en extra elementen. En die zaten er niet van de ene op de andere dag plots. Ook ooit nog een tandarts gehad die zichzelf erg goed vond. Zijn mening: neusriem strak.
Dus ook bij mij vindt een goede gebitscontrole alleen onder sedatie plaats.
mamabird schreef:Ik heb iets soortgelijks aan de hand gehad... mijn DA deed ieder jaar het gebit van mijn paarden. Ook wel eens een ander laten komen en zelfs een keer op de kliniek en allemaal hebben ze 3 opvallende afwijkingen gemist.... Cat van Goethem (is gebitsverzorger, maar werkt altijd met verdoving ism een da) heeft top werk geleverd en wat zij niet kon heeft Aldo Doveren gedaan op zijn kliniek. Erg tevreden over beiden!
Cerilene_ schreef:Hier ook een dergelijke ervaring te. Niet zo heftig als bij jouw paard gelukkig ts.
Op stal kwam een gerenomeerde paardentandarts, die ook dierenarts is en extra cursussen van een of andere Amerikaanse goeroe had gevolgd. Iedereen op stal heel tevreden over was etc.
Na behandeling van mijn oudje wilde ze niet meer eten. Na een tijdje ook die eenzijdige neusvloeiing vanuit de sinus holte.
Metacam hielp wel wat, maar ze at nog steeds slecht.
Bleek veel te vlak geslepen te zijn, geen maalvlak meer over en te grof, waardoor haar oude kiesjes waren losgetrilt en ontsteking (die er mss al deels zat) naar boven gekomen is. Uiteindelijk 3 kiezen laten trekken en sindsdien gaat het gelukkig weer ok.
Union_Bolero schreef:Eventueel nog suggesties voor goede tandartsen (met DA achtergrond in regio west-brabant)?
Monique1963 schreef:Wat was het resultaat vandaag?
Ruitert schreef:Hier ook ervaring met sinusitis...
Op advies van een bokker een homeopatisch middeltje toegepast als laatste redmiddel en sindsdien is de sinus schoon gebleven. Paardje is vrolijk en geniet volop van zijn oude dag.
Union_Bolero schreef:Ruitert schreef:Hier ook ervaring met sinusitis...
Op advies van een bokker een homeopatisch middeltje toegepast als laatste redmiddel en sindsdien is de sinus schoon gebleven. Paardje is vrolijk en geniet volop van zijn oude dag.
Wow wat heftig, zoveel tanden/kiezen armer.. maar fijn om te horen dat het nu wel goed gaat met je paard!
Mag ik misschien vragen welk homeopatisch middel dit is? Misschien ook goed voor Jack!
Cerilene_ schreef:Hier ook een dergelijke ervaring te. Niet zo heftig als bij jouw paard gelukkig ts.
Op stal kwam een gerenomeerde paardentandarts, die ook dierenarts is en extra cursussen van een of andere Amerikaanse goeroe had gevolgd. Iedereen op stal heel tevreden over was etc.
Na behandeling van mijn oudje wilde ze niet meer eten. Na een tijdje ook die eenzijdige neusvloeiing vanuit de sinus holte.
Metacam hielp wel wat, maar ze at nog steeds slecht.
Bleek veel te vlak geslepen te zijn, geen maalvlak meer over en te grof, waardoor haar oude kiesjes waren losgetrilt en ontsteking (die er mss al deels zat) naar boven gekomen is. Uiteindelijk 3 kiezen laten trekken en sindsdien gaat het gelukkig weer ok.