Jullie mening:da stelt laatste redmiddel voor.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:01

Corine"]
[quote="Suzan1 schreef:
misschien moet je voor jou zelf het volgende afvragen:
is het paard fijn te rijden? is het verder qua karakter ook super? is het je maatje? je rijd recreatief?
Als je overal ja op kunt zeggen, is het zeker de moeite waard, anders zou ik het niet doen. sterkte ermee Knipoog

Ik moet id op al deze vragen ja beantwoorden.
Derhalve vraag ik me nog af, of eea wel diervriendelijk te noemen is (waarom is het anders verboden in NL?)
[/quote]

Ik denk dat de reden is wat hier al in het topic stond dat de kans bestaat dat het dier wordt door gekocht als een gezond paard en dan in de sport komt.. En dat is niet zo diervriendelijk he..

Verder nog veel succes met je paard!

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:08

Jeetje Corine,ben je nou nog aan het tobben?
Ik vind het zo zonde van Rubel,ik vind hem echt een waanzinnig leuk en lief paard,en toch stiekum nog het vriendje van Viking Haha!

Ik zou toch nog even goed nadenken wat je nu gaat doen,en misschien toch zo'n operatie overdenken,oke,je kan dan wel niet verder de sport in,maar als hij zo toch nog een paar fijne jaren tegemoed kan gaan,zou ik het zeker overwegen.

Iig heel veel succes met je beslissing,en sterkte Ach gut

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:38

Corine, mij rest maar een advies (omdat je alles al hebt geprobeerd)
Probeer Antoine de Bodt...hij kan je misschien helpen. Zet je paard daar een maand neer, als hij het niet kan verhelpen, dan betaal je niets. Kan hij het wel verhelpen kun jij door met je paard, en zelfs de sport in.

Kijk anders even voor meer info en wat "success stories" op www.hoefkatrol.com

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 13:33

Cassidy schreef:
Corine, mij rest maar een advies (omdat je alles al hebt geprobeerd)
Probeer Antoine de Bodt...hij kan je misschien helpen. Zet je paard daar een maand neer, als hij het niet kan verhelpen, dan betaal je niets. Kan hij het wel verhelpen kun jij door met je paard, en zelfs de sport in.

Kijk anders even voor meer info en wat "success stories" op www.hoefkatrol.com

Ik ben inderdaad al aan het informeren bij Antoine de Bodt.
Jij zegt alleen: als hij het niet kan verhelpen, dan betaal je niets, maar dat is dus NIET het geval indien je paard in de gewrichten ingespoten is. Ik vraag me af waarom dit is, en of het dan überhaupt zin heeft te reageren. Ben wel geneigd om mijn paard daar id neer te gaan zetten

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:49

Corine"]
[quote="Suzan1 schreef:
misschien moet je voor jou zelf het volgende afvragen:
is het paard fijn te rijden? is het verder qua karakter ook super? is het je maatje? je rijd recreatief?
Als je overal ja op kunt zeggen, is het zeker de moeite waard, anders zou ik het niet doen. sterkte ermee Knipoog

Ik moet id op al deze vragen ja beantwoorden.
Derhalve vraag ik me nog af, of eea wel diervriendelijk te noemen is (waarom is het anders verboden in NL?)
[/quote]

daar had ik al op geantwoord Knipoog .
het is niet verboden omdat het voor het dier niet aanvaardbaar is; het is verboden omdat je er voor een eventuele koper problemen kan mee verdoezelen. en dat gold zeker in het pre-verkoopskeurings-tijdperk.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:51

Vriendin van mij stond ook voor die keuze, pony had hoefkatrol.
Maar het probleem bij haar was dat ze het moeilijk vond dat als die zenuwsnede gedaan werd, het paard dat been dus weer volledig ging belasten en daardoor sneller door het straalbeetje zakt en dan was het helemaal afgelopen, dan kon er niks meer gedaan worden...

Ze heeft er nu verschillende dingen mee geprobeert (inspuiten ed), paard heeft geen pijn meer, maar zogauw ze hem gebruikt voor staprondjes over de weg (kan niet vanaf thuis het zandpad op) loopt ie weer niet 100% goed. Nu is het dus gewoon een 'weide'pony en gezelschaps paardje. Voor hun de ideale oplossing.

Succes met je beslissing!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:59

Corine schreef:
Ik vraag me af waarom dit is, en of het dan überhaupt zin heeft te reageren. Ben wel geneigd om mijn paard daar id neer te gaan zetten

Het heeft altijd zin. Helemaal als het alternatief zou zijn om je paard in te laten slapen...En al helemaal voor je eigen gemoedsrust (zodat je kunt zeggen dat je echt alles hebt geprobeerd. En al kost het je een maand of twee maanden stalgeld...is je paard je dat waard?

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 16:25

[quote="Cassidy"En al kost het je een maand of twee maanden stalgeld...is je paard je dat waard?[/quote]

Mijn paard is me alles waard

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:26

OK dan!

Ik hoop dat AdB een plekje voor hem heeft en dat zijn methode van training de uitkomst biedt.

Succes ermee! (En hou je ons op de hoogte?)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:13

oeps foutje Haha!
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 23-02-04 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:15

Ik ben een groot tegenstander van zenuwsnedes.

Ik heb destijds ook voor die keuze gestaan maar ik heb het niet gedaan.
Het is peperduur(1500 euro), je hebt een risico van de narcose, zenuwen groeien weer aan en ik vind het niet paard waardig. Mijn paard kon nog in de wei en een paar buitenritjes maken maar kreeg niet meer als 5 jaar.
Immers er zit een probleem en het paard loopt niet voor niets kreupel. Is de pijn weg zal het dier zichzelf letterlijk en figuurlijk kapot lopen. Om nog maar te zwijgen wanneer er een zweertje of andere blessure ontstaat.

In deze omstandigheden kun je het ook niet vergelijken met een mens. Toevallig dat ik daar zelf ook ervaring mee heb.
Je vliegt letterlijk en figuulijk tegen het plafond als iemand aan je zenuwen zit en dan heb ik nog maar een proefblok gehad.
Overigens snijden ze bij mensen geen zenuwen door, ze verhitten deze zodat er een wondje ontstaat en uiteindelijk zorgt het litteken dat he geen pijn meer voelt. Maar tot die tijd.... Lips are sealed

Mijn paard ging weer mee naar huis en uiteindelijk ben ik en mijn paard geholpen door een aantal lessen bij AdB.
En ik ben heel , heel heel erg blij dat ik die zenuwsnede toen niet heb gedaan.
Ik zal het ook nooit laten doen, dan kies ik voor de paardenhemel.

Ik hoop dat bij jou die lessen ook werken , zoniet dan hoop ik dat je je verstand gebruikt en aan je paard denk en niet aan jezelf.
Want dat vind ik namelijk als je aan zo' ingreep begint.

Lees ook dit topic eens;http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=90275&highlight=zenuwsnede

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:34

Ik ben geen AdBfan, maar Corine ik denk dat het voor jou een heleboel zal schelen, en ik denk dat Rubel er enorm van gaat opknappen! Succes, en ik zou het zeker doen in jou geval!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:51

Naar AdB, die heeft mij ook fantastisch geholpen!!!
Heel veel succes ermee OK dan!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:15

In de wei waarmijn paard in de zomer staat loopt ook een paard rond met een peessnede. Paard wordt alleen gebruikt voor recreatieve rustige ritjes.

Het was de absolute uiterste oplossing, en als hij nu weer kreupel zou worden is het ook einde verhaal. Maar voorlopig is dit paard al weer jaren pijn-vrij en kan het gewoon lekker genieten van zijn leven.

Als het gedeeltelijk een rij-techtnisch probleem is zou ik absoluut naar een goede intructeur gaan die je kan helpen om hem weer recht te richten. Dit hoeft natuurlijk niet automatisch adb te zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:39

Het probleem is dat je zeker weet dat je een bepaalde methode volgt als je AdB opzoekt. Maar zie maar een goede instructeur te vinden in je omgeving die volgens dezelfde methode lesgeeft. Iedere keer dat je nu iets gaat proberen is een stap dichterbij het einde van het dier. Je hebt nu gewoon veel minder ruimte voor experimenten en fouten.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:43

Is er bewezen dat de kreupelheid in de voet zit (met lage verdoving?)? Door een steile voet kan dat makkelijk ook hoger zitten.
Een steile voet alleen geeft geen kreupelheid.

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 18:28

Cassidy schreef:
Het probleem is dat je zeker weet dat je een bepaalde methode volgt als je AdB opzoekt. Maar zie maar een goede instructeur te vinden in je omgeving die volgens dezelfde methode lesgeeft. Iedere keer dat je nu iets gaat proberen is een stap dichterbij het einde van het dier. Je hebt nu gewoon veel minder ruimte voor experimenten en fouten.

Dit ben ik met Cassidy eens. Ik vind dit ook niet de tijd meer om experimenten uit te voeren.
Derhalve gaat mijn voorkeur staat verder uit naar AdB.
Ik heb ook reeds contact met hem gehad.

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 18:29

Zannekin schreef:
Is er bewezen dat de kreupelheid in de voet zit (met lage verdoving?)? Door een steile voet kan dat makkelijk ook hoger zitten.
Een steile voet alleen geeft geen kreupelheid.

Er is al meerdere keren bewezen dat de kreupelheid in de voet zit, inderdaad met wat jij noemt lage verdoving.
Zonder verdoving op het hard kreupel, met lage verdoving (net onder de kogel), weer 100% rad.

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 19:55

Pipo schreef:
Ik ben geen AdBfan, maar Corine ik denk dat het voor jou een heleboel zal schelen, en ik denk dat Rubel er enorm van gaat opknappen! Succes, en ik zou het zeker doen in jou geval!

A.s. zaterdag en zondag is er een AdB clinic in 's Gravenzande.
Ik ga daar heen om eens te zien, hoe hij te werk gaat.

Ben benieuwd!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:27

Is er een mogelijkheid om er met je paard naartoe te gaan, zodat hij het zelf kan zien?

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:00

Corine schreef:
Ik heb al meerdere wegen bewandeld, dan zo op het eerste gezicht lijkt. Ik ben overgestapt naar een andere smid, die die voet dusdanig bekapt heeft, zodat de voet minder stijl is. Het probleem is, dat je de stand niet zomaar aan kunt passen, gezien het feit dat elke stand correctie gevoeligheden oplevert bij het paard.
De voet is denk ik nu een keer of 6 ingespoten, en ook dat mocht niet baten.
Ze hebben nu (omdat ze afwijkingen zagen op de echo van de ondervoet) rechtstreeks op de hoefkatrol ingespoten (een ingreep die ze bij 1 op de 10.000 paarden uitvoeren volgens DA) en we moeten nog even afwachten hoe dit dus afloopt.
Second opinion is inderdaad een optie, die ik nog in mijn hoofd had.

AdB heb ik inderdaad een hoop goeds van gehoord. Wat ook wil helpen is acupunctuur behandelingen. Daarmee kunnen ze pijn weghalen en verminderen. Een hele diervriendelijke manier. Ken meerdere paarden die als dusdanig zijn behandeld en minder of zelfs geen last meer hebben.
Mocht je meer willen weten... PB me maar!