Na hangen ineens bijzonder atactisch gedrag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:16

Ik begrijp je echt heel goed.
Maar als je hier nu niets mee doet, komt hij die groep sowieso niet in.
Ik neem aan dat je hem niet onbeheerd buiten laat met deze klachten.

Zou gewoon even bellen voor een second opinie, en misschien mag je de filmpjes wel even emailen naar emmeloord?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:17

Matheno schreef:
Emmeloord is een top kliniek, maar heeft bij mijn geval toen niet bijzonder veel gedaan..
Ze kwamen s'avonds en zeiden: Oh.. kan neurologische vorm van rhino zijn, dan is ie morgen dood. Kijk maar even aan. Doei.

Super rot voor jou zeg, zeker de manier van communiceren.

Maar toch, één ervaring is niet bepalend voor wat een kliniek kan en hoe het doet. Over elke kliniek en/of dierenarts zijn minder goede ervaringen te vinden. Ik zou mijn paard bij een grote kliniek als bv Emmeloord willen hebben omdat daar ruime onderzoeksmogelijkheden zijn en men onderling kan overleggen als dat nodig is.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:18

Linsey1998 schreef:
Hij staat op rust in een paddock van 8 x 8 buiten van 6/7:00 tot 20:00 s’avonds. Maar hij is zwaar gefrustreerd. Wilt spelen met vriendjes heeft veel teveel energie en komt op mij over als een ongelukkig paard. Hij zou over 2 weken weer bij de groep mogen. Keek daar zo naar uit en dan nu ineens dit.

Dit is ook heel frustrerend en heel teleurstellend, dat begrijpt iedereen denk ik! Maar hoe hij nu is, kan hij sowieso niets. Dit moet opgelost worden voor je weer verdere stappen kan nemen. Hoe langer je wacht met laten checken, hoe langer het vaak duurt om op te kunnen lossen. Je bent er nu nog optijd bij, dat kan echt verschil maken! Als je een diagnose van een kliniek hebt kan je zo snel mogelijk gericht behandelen.

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:22

Vandaag nog foto's laten van zijn atlas en nek. Paard wat bij ons op stal jaren terug na een ongelukje zulk gedrag vertoonde had een gebroken nekwervel. Daar is toen veel te lang gewacht met foto's maken waardoor het paard er niet meer is.

En laat hem in godsnaam niet zo dicht bij een sloot. Als hij omdondert krijg je hem er nooit meer uit.
Laatst bijgewerkt door Chiren op 04-02-21 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:22

Dat is allemaal heel klote maar dit paard heeft gewoon dringend medische hulp nodig. Ik snap ook niet dat je hem zo dicht bij de sloot laat grazen. :o
kreeg plaats vervangend zenuwen. :=

Hoefzweren zie ik hier echt niet in terug, het is niet alleen dat ie de voeten raar neer zet (understatement) maar hij lijkt zich totaal niet bewust van zijn eigen lichaam. Ik snap dat je het een beetje zat bent en dat het geen druppel maar een gehele emmer in een toch al over lopende emmer is. Maar hiermee kan je IMO echt niets anders dan een andere DA bellen en rond vragen voor mobiele apparatuur. De timing is te toevallig om die nek niet op de foto te laten zetten. :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:24

Buiten al mn andere berichten wil ik je ook gewoon even een hele dikke virtuele knuffel geven, het zit jullie niet mee! :knuffel:

Matheno

Re: Na hangen ineens bijzonder atactisch gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:25

Inderdaad TS. Vooral heel veel sterkte. Het is verschrikkelijk om je paard te zien lijden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:26

Het lijkt me niet heel lastig om een dierenarts met rontgenapparatuur op stal te laten komen. Ik zou deze zeker niet gaan vervoeren. :n Hoe komt hij uberhaupt de trailer in en uit?
Ik zou vandaag echt gaan bellen want hier wil je zsm wat mee doen. Sterkte, ik vind het heftig om te zien.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:27

Natuurlijk is het hartstikke zuur, en dat hij niet happy is snapt iedereen.. We zouden het hem allemaal gunnen dat hij in plaats hiervan lekker kon gaan spelen.

Maar jammer genoeg is de situatie nu niet zo :knuffel:

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:36

Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst, ik vind het er heftig uitzien en kan me slechts gedeeltelijk voorstellen hoe je in de stress moet zitten. Ik hoop dat er goede oplossingen komen om foto's te maken, dat je een dierenarts vindt die je serieus neemt en kan helpen en dat er een diagnose gesteld kan worden waarbij de levenskwaliteit snel verbeterd kan worden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:38

Sowieso zou ik zo snel mogelijk starten met ontstekingsremmers ipv vochtafdrijvers.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:44

Een paarden ambulance waar die hangt lijkt me geen slecht idee.

Ts hoe k*t dit ook is je moet stappen ondernemen. Dit is niet iets wat vanzelf over gaat. Hoe staat die momenteel overdag, nog steeds in de paddock of op stal

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:46

Ik vind het vooral heeel erg vreemd dat een DA met deze klachten (ik schrok echt wel van de filmpjes) weggaat met enkel wat vochtafdrijvers. Dit ziet er echt neurologisch uit en ik zou direct de DA laten komen om in elk geval zn nek op de foto te zetten.

Ik zou het dier zo niet eens onbemand durven laten staan in de paddock. Wat is hij zich onbewust van zn lichaam op het moment zeg.

Sterkte TS! Ondanks alle frustraties over jullie al lange proces hoop ik dat je hier adequaat op reageert. Hij heeft nu echt een goede DA met mobiele rx nodig!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:46

Dapper zo dicht bij de sloot ik snap dat je um. Iet wilt vervoeren maar ik zou contact opnemen met 3 grote klinieken waaronder Utrecht en de filmpjes doorsturen..met spoed

Ik heb geen ervaring mee

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 12:48

Het gekke is, dat hij daarna wegstapt alsof er helemaal niks aan de hand is en lijkt. Hij staat nogsteeds op de paddock dat geeft hem de minste stress. Als hij op stal staat en alle andere paarden buiten krijgt hij extreem veel stress

Ik ben al aan het rondbellen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:52

Linsey1998 schreef:
Het gekke is, dat hij daarna wegstapt alsof er helemaal niks aan de hand is en lijkt. Hij staat nogsteeds op de paddock dat geeft hem de minste stress. Als hij op stal staat en alle andere paarden buiten krijgt hij extreem veel stress

Dat doe je goed. Stress level zo laag mogelijk houden is belangrijk, zeker in dit geval.

Ik hoop dat snel een DA vindt die je kunt helpen.

Onzettend klote situatie voor jou (en je paard natuurlijk). Ik wens je/jullie veel sterkte toe!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:58

Het lijkt wel alsof de impulsen naar zijn benen vertraagd doorkomen. Ik ga mee met wat de rest zegt, foto's/scans van atlas, halswervels en de rug.

Succes en sterkte :(:).

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:21

Linsey1998 schreef:

_Lorette heeft ook een paard dat atactisch is, dat zie je vooral met stress (Frummel). Als Frumm gewoon loopt zie je er ook weinig aan. Maar bij haar paard is het niet bekend waar het door gekomen is.

Ik wil je ook heel veel sterkte wensen, dit is niet niks. En top dat je al aan het rondbellen bent. Hopelijk heb je snel uitslag en zodanig, dat je er iets mee kunt. Die eerste arts, tja, vreemde reactie als ik eerlijk ben

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:22

Wat vreselijk voor je om je paard zo te zien.
Wil je ons op de hoogte houden?

Heel veel sterke! Hopelijk is er een veearts die jullie verder kan helpen

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:31

Ik schrok ook echt van de filmpjes. Dat de DA je laat zitten met vochtafdrijvers vind ik echt niet oke. Ik zou een andere DA/kliniek bellen en sowieso de nek en atlas op de foto en echo laten zetten.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:37

Ik zou idd ook zo snel mogelijk een (andere) DA langs laten komen voor verder onderzoek. Zeker als dit neurologisch is wil je daar niet te lang mee wachten. Goed om te lezen dat je ook al aan het rondbellen bent!
En inderdaad absoluut geen fysio of osteo erbij! Eerst zeker weten dat er niet iets bekneld zit of gebroken is voordat iemand er aan gaat zitten en evt. schade mogelijk alleen maar erger maakt.
Vochtafdrijvers vind ik ook wat bijzonders, vraag me idd ook af waarom er niet voor ontstekingsremmers is gekozen.

In ieder geval veel sterkte TS! Hopelijk valt het mee :(:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:42

Zo, dat ziet er heftig uit. Dat kan heel goed vanuit de nek komen.
Ik hoop dat je snel een kliniek te pakken krijgt die op korte termijn op locatie foto's van de nek kan komen maken. Kliniek kan daarna altijd nog, maar dan heb je al wel in beeld of het probleem inderdaad daar zit.
Sterkte TS :(:)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:06

Je hebt al veel goede adviezen gekregen waar ik in mee ga, ik wil je alleen even heel veel sterkte wensen. Y;(

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:10

Och meid, veel sterkte en hou ons op de hoogte.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:14

Mobiele rontgen laten komen. Die zou ik zo ook niet op de trailer willen hebben, maar wel zo snel mogelijk foto's willen zien. Ik heb niet alles meegekregen nog dus ik weet niet wat de oorspronkelijke grote blessure was, maar wat voor ons als minimaal eruit ziet met het touw bij de hals, kan wel eens net even te veel zijn geweest, waardoor er iets beschadigd is.

Ik heb hier een paard staan wat atactisch is en krampbenen heeft. Die heeft trouwens ook kissing spines. Dat laatste wellicht niet voor toepassing bij jouw geval ts, maar ik weet als geen ander dat stress alles verergert, dus en de ataxie maar ook de krampbenen. die van mij had dus ook nog eens pijn op de rug en het ervaren van stress bij alleen een zadel op zijn rug leggen, maakt dat zijn complete lichaam op slot sloeg. Ik ben dus ondertussen wel wat gewend en ik schrik behoorlijk van jouw filmpjes.