Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
StalNollie schreef:Maar een 2 jarige waarschijnlijk eerder nu 1. 5 dan 2 klinisch geheel laten keuren hoe dan.
Hier kennen ze het fenomeen longeren niet hoor. En bij vele kun je zeker als ze van een grotere stal afkomen de voeten niet eens fatsoenlijk optillen.
Ik zou geen problemen met klinisch hebben bij een jonkie maar longeren doe ik niet! Kennen ze niet gaan ze ook nog niet leren. En nee je hebt ze niet allemaal snel even een rondje laten lopen zo simpel is dat niet
StalNollie schreef:Ik ben tegen longeren van zo'n jonge paarden dus ik zal dat ook niet doen en ga ik deels dus ook niet mee met een keuring.
StalNollie schreef:Ik ben tegen longeren van zo'n jonge paarden dus ik zal dat ook niet doen en ga ik deels dus ook niet mee met een keuring.
gabyfedde schreef:Heb een keer een (onbeleerde, groene) 2,5 jarige laten keuren. Na het eerste been zei de dierenarts: we kunnen wel stoppen want op dit eerste been wordt dit paard al afgekeurd. Dus gestopt (keuring was voor kosten koper) en van de koop afgezien.
Esplendido schreef:Suzanne F. schreef:Klinische keuring is niet altijd aan de longe trouwens. Bij jonge paarden laten ze ze vaak los bewegen en aan de hand het straatje op en neer.
Klopt, zo deden wij dat ook. Gewoon los laten bewegen in de bak in plaats van longeren en aan de hand het straatje op en neer.