Kijk dat snap ik nu niet . Ik veronderstel dat wij toch allemaal paardenliefhebbers zijn en het beste met onze viervoeters voorhebben.
En als er ergens een paard verwaarloosd wordt dan schreeuwen we moord en brand en verklaren we de dierenmishandelaars de oorlog.
Indien ons eigen paard dan echter iets aan de hand heeft zoals artose dan doen we al het mogelijke om het paard terug op de been te krijgen. Wat op zich niet meer dan normaal is.
Wat in dan niet begrijp is dat diezelfde mensen dan doodleuk terug vollop met het paard in training gaan en weer wedstrijden beginnen te rijden.
Snappen jullie dan niet dat het paard niet genezen is en dat jullie het ook niet kunnen genezen. Dergelijke producten zijn ontstekingsremmers en pijnstillers en hebben gewoon het (goede) gevolg dat het paard geen pijn heeft. Het blijven rijden heeft echter tot gevolg dat de artose erger wordt en op een bepaald moment zullen die producten niet meer helpen en zullen we toch afscheid moeten nemen van onze viervoeter
Dus lieve paardenmensen, als jullie paard artose heeft, stop tenminste met dat wedstrijdrijden en laat jullie paard in waarde zodat juliie nog jaren plezier met elkaar kunnen hebben (al dan niet op een recreatieve manier).
Want intensief door blijven rijden is ook DIERENMISHANDELING
Ben ik het helemaal mee eens!

Bij mijn zusje d'r pony is overhoef geconstateerd, dit is een vorm van actieve artrose.

Ze heeft nu Joint-Saver gekregen en krijgt speciaal beslag. Ze mag niet meer springen, en dat gebeurt dus ook niet meer.
Van de DA mag ze nog wel licht dressuur en gewoon recreatief bereden worden, maar er moet wel goed rekening mee gehouden worden dat ze nu met beperkte mate arbeid verricht.
Zo kunnen we nog jaren plezier van haar hebben en natuurlijk het allerbelangrijkste: de pony pijn vrij houden!
Hij zei ook dat je wel intensief door kon rijden, maar dan zou ze niet zo lang meer mee gaan als dat je de arbeid beperkt tot licht dressuur en recreatief.
Zijn er trouwens nog mensen die goede ervaringen hebben met Joint-Saver?