Primeval, Equiflexion, Cortaflex, ervaringen ????

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:45

[quote]
Kijk dat snap ik nu niet . Ik veronderstel dat wij toch allemaal paardenliefhebbers zijn en het beste met onze viervoeters voorhebben.
En als er ergens een paard verwaarloosd wordt dan schreeuwen we moord en brand en verklaren we de dierenmishandelaars de oorlog.
Indien ons eigen paard dan echter iets aan de hand heeft zoals artose dan doen we al het mogelijke om het paard terug op de been te krijgen. Wat op zich niet meer dan normaal is.
Wat in dan niet begrijp is dat diezelfde mensen dan doodleuk terug vollop met het paard in training gaan en weer wedstrijden beginnen te rijden.
Snappen jullie dan niet dat het paard niet genezen is en dat jullie het ook niet kunnen genezen. Dergelijke producten zijn ontstekingsremmers en pijnstillers en hebben gewoon het (goede) gevolg dat het paard geen pijn heeft. Het blijven rijden heeft echter tot gevolg dat de artose erger wordt en op een bepaald moment zullen die producten niet meer helpen en zullen we toch afscheid moeten nemen van onze viervoeter

Dus lieve paardenmensen, als jullie paard artose heeft, stop tenminste met dat wedstrijdrijden en laat jullie paard in waarde zodat juliie nog jaren plezier met elkaar kunnen hebben (al dan niet op een recreatieve manier).

Want intensief door blijven rijden is ook DIERENMISHANDELING

Ben ik het helemaal mee eens!

Bij mijn zusje d'r pony is overhoef geconstateerd, dit is een vorm van actieve artrose. Verdrietig
Ze heeft nu Joint-Saver gekregen en krijgt speciaal beslag. Ze mag niet meer springen, en dat gebeurt dus ook niet meer.
Van de DA mag ze nog wel licht dressuur en gewoon recreatief bereden worden, maar er moet wel goed rekening mee gehouden worden dat ze nu met beperkte mate arbeid verricht.

Zo kunnen we nog jaren plezier van haar hebben en natuurlijk het allerbelangrijkste: de pony pijn vrij houden!

Hij zei ook dat je wel intensief door kon rijden, maar dan zou ze niet zo lang meer mee gaan als dat je de arbeid beperkt tot licht dressuur en recreatief.

Zijn er trouwens nog mensen die goede ervaringen hebben met Joint-Saver?

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:57

Ik geef primeval,in een lichte dosis, ook al is er helemaal niks met mijn paard aan de hand. Primeval ondersteunt de aanmaak van gewrichtsvloeistof en zorgt dus voor gezond kraakbeen en banden. Ik gebruik het dus eigenlijk ter voorkoming van, ipv omdat hij al iets heeft. ( zegt natuurlijk nog niet dat ie niks kan krijgen) Het staat trouwens ook zo op de emmer. Er zit idd gelatine in, daarom is het ook wat goedkoper dan de andere producten, waar de duurdere grondstof chondritine inzit. Gelatine is idd van koeienbotten gemaakt nu je het zegt, ik zal eens gaan kijken naar een eventueel ander product m isschien?

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:03

Ik voer zelf equiflexion en ben daar zeer tevreden over.
Vorige week heb ik mijn paardje laten kraken en van de kraakster kreeg ik een flesje Osteocure van VSM. Homeopatisch dus en speciaal voor paarden. Zij heeft hier goede resultaten mee geboekt dus wellicht is dat een optie?

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:22

davy schreef:
Kijk dat snap ik nu niet Boos! . Ik veronderstel dat wij toch allemaal paardenliefhebbers zijn en het beste met onze viervoeters voorhebben.
En als er ergens een paard verwaarloosd wordt dan schreeuwen we moord en brand en verklaren we de dierenmishandelaars de oorlog.
Indien ons eigen paard dan echter iets aan de hand heeft zoals artose dan doen we al het mogelijke om het paard terug op de been te krijgen. Wat op zich niet meer dan normaal is.
Wat in dan niet begrijp is dat diezelfde mensen dan doodleuk terug vollop met het paard in training gaan en weer wedstrijden beginnen te rijden.
Snappen jullie dan niet dat het paard niet genezen is en dat jullie het ook niet kunnen genezen. Dergelijke producten zijn ontstekingsremmers en pijnstillers en hebben gewoon het (goede) gevolg dat het paard geen pijn heeft. Het blijven rijden heeft echter tot gevolg dat de artose erger wordt en op een bepaald moment zullen die producten niet meer helpen en zullen we toch afscheid moeten nemen van onze viervoeter Verdrietig

Dus lieve paardenmensen, als jullie paard artose heeft, stop tenminste met dat wedstrijdrijden en laat jullie paard in waarde zodat juliie nog jaren plezier met elkaar kunnen hebben (al dan niet op een recreatieve manier).

Want intensief door blijven rijden is ook DIERENMISHANDELING Boos!

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens!! Een paard met atrose moet juist blijven lopen. Die kan je en mag je helemaal niet stil zetten, dan wordt het alleen nog maar erger.

Ik gebruik zelf Primeval voor mijn paard, hij heeft een ongunstige stand van zijn benen voor zijn geval, daardoor komen er kleine ontstekingen in zijn hoeven. Ook ik geef hem dus daarvoor primeval, en hij heeft ook ontstekingsremmers gehad. Hij loopt helemaal niet kreupel, maar ik moet er wel op blijven letten, dat hij erg kort op zijn hoeven blijft staan...
De primeval werkt niet alleen voor de artrose, maar op de hele stofwisseling van zijn lichaam.

Succes! Rianne

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 08:25

Ik geef sinds kort, op advies van DA, Arthri-Aid van nutri-science (www.nutri-science.nl). En nee, ik doe niet aan verkoop van producten via Bokt. Dit is gewoon ter info.
Tot nu toe gaat het goed met mijn paard. Ik las verschillende producten, maar deze zag ik nog niet.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:31

Citaat:
davy schreef:
Kijk dat snap ik nu niet . Ik veronderstel dat wij toch allemaal paardenliefhebbers zijn en het beste met onze viervoeters voorhebben.
Snappen jullie dan niet dat het paard niet genezen is en dat jullie het ook niet kunnen genezen. Dergelijke producten zijn ontstekingsremmers en pijnstillers en hebben gewoon het (goede) gevolg dat het paard geen pijn heeft. Het blijven rijden heeft echter tot gevolg dat de artose erger wordt en op een bepaald moment zullen die producten niet meer helpen en zullen we toch afscheid moeten nemen van onze viervoeter

Want intensief door blijven rijden is ook DIERENMISHANDELING

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens!! Een paard met atrose moet juist blijven lopen. Die kan je en mag je helemaal niet stil zetten, dan wordt het alleen nog maar erger.

Ik gebruik zelf Primeval voor mijn paard, hij heeft een ongunstige stand van zijn benen voor zijn geval, daardoor komen er kleine ontstekingen in zijn hoeven. Ook ik geef hem dus daarvoor primeval, en hij heeft ook ontstekingsremmers gehad. Hij loopt helemaal niet kreupel, maar ik moet er wel op blijven letten, dat hij erg kort op zijn hoeven blijft staan...
De primeval werkt niet alleen voor de artrose, maar op de hele stofwisseling van zijn lichaam.

Rianne,

geen aanval ofzo, maar tussen beweging en intensief arbeid zit een behoorlijk verschil dacht ik zo....

En bij jouw geval vind ik het toch wel iets anders dan bij actieve artrose. Het probleem bij jou paard is echt weg als je dat spul gebruikt en optijd de smid laat komen, maar artrose gaat nooit meer weg. Mijn zusje d'r pony heeft overhoef, hierbij word de beweging belemmerd door een botvergroeiing.

Zij mag absoluut geen intensief arbeid verrichten als springen. Dressuur kan wel, maar alleen oefeningen t/m de L zijn nog een beetje haalbaar. Als ik haar ga verzamelen etc dan is het snel afgelopen...
Ze moet inderdaad veel beweging hebben, maar zoals ik al zei dat is wat anders als intensief arbeid.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:33

Wat mijn Haffie precies heeft, weet ik niet, DA zegt dat hij niets mankeert. Maar hij loopt gevoelig op het harde en heeft gewoon snel last van iets.

en nu niet lachen: mijn paardentherapeut heeft hem doorgemeten en glucosamine complex speciaal geadviseerd. (En nee, dat komt niet bij haar vandaan ,dus zij wordt er geen cent rijker van)
Het heeft hem enorm geholpen. Nu geef ik alleen een beetje als we een lange stevige rit hebben gemaakt. Daarnaast voer ik ook brandnetels, hardstikke goed voor de doorbloeding en egevoeleige hoeven/ gewrichten.
Duur spul de gluco, maar het helpt wel!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:00

hoe doen ze dat doormeten dan? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar....

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 16:21

Tis een oud onderwerp van mij. Maar aangezien hij weer actueel is geworden vertel ik maar wat ik uiteindelijk heb gedaan. Op advies van verschillende bokkers ben ik begonnen met cortaflex en daarnaast Smooth Locomotion van Sensipharm. Volgens de fysio die Pablo de laatste maand twee keer heeft behandeld is het merkbaar te voelen aan de spieren dat Pablo een supplement gebruikt, ze zijn soepeler en zachter. We zijn nu weer begonnen met opbouwen en hebben daarbij nog wel veel last van spierpijntjes. Maar, wat benen werk betreft gaat het steeds beter.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 18:41

Fijn om te horen dat de fysio verschil merkt en gelukkig maar dat Pablo zich wat beter voelt. Hoop dat hij snel van zijn spierpijntjes af is. Suc6

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:34

biosynov is ook een heel goed middel tegen artrose,stinkt wel en je wordt er behoorlijk geel van.....

maar wel goede resultaten!!!ik ben wel van meneing dat een paard met een smerend middeltje wat dus daar lekker mee gaat lopen, ook in de sport mee kan rijden, waarom niet??als ruiter voel je zelf wel of je in training te ver gaat, dan is er een teken dat je een stapje terug moet doen....ik heb jarenlang een hond met zware artrose gehad die met een middeltje gewoon en blij haar werk(politiehondtraining) is blijven doen, ze is bijna 12 jaar geworden en was 6 toen ze artrose kreeg.dus gewoon goed blijven voelen met rijden en zeker heel goed losrijden....

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:12

Mijn pony heeft op dr 17e jr artrose gekregen, ze heeft nadat ze 2,5 jr de reguliere pijnstillers (Pfenybutazone) had gebruikt, Devils Relief vd Paardendrogist gekregen en deed het daar super op.

Ze werd nav de artrose niet meer intensief bereden, dat kon in haar geval niet (alleen licht recreatief), helaas na 2 jr kreeg ze een peesblessure, ook weer na de reguliere pijnbestrijding zijn we overgestapt op Equiflexion, dit heeft echt goed gewerkt, zowel voor de atrose als de peesblessure, dit in combinatie met volledige rust, we hebben haar na de peesbl. niet meer bereden, ook al was ze na ruim een jaar daarvan herssteld , de kans dat tijdens het rijden opnieuw een blessure zou krijgen was aardig groot.

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:46

Ik gebruik primeval voor Daisy. Ze heeft naar mijn weten geen arthrose maar ze knakte heel erg met haar gewrichten.
Ik gebruik het nu ongeveer 1,5 maand en ik merk heel erg het verschil. Ook met rijden protesteerd ze minder.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:15

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:07

jo mensen, ik zie toch prijzen die jullie dierenartsen berekenen!! werkelijk die lui maken veel winst!

hier een copietje van de prijslijst van cortaflex zelf, kun je dus beter zelf bestellen.
Cortaflex HA Paste
3x10 ml
49,00€

Cortaflex HA Powder
454 g
(~1 maand voorraad) 89,00€

Cortaflex Powder
227 g
(~1 maand voorraad) 35,00€

454 g
(~2 maanden voorraad) 62,00€

908 g
(~4 maanden voorraad) 103,00€

3,6 kg
362,00€

Cortaflex Solution
946 ml
(~1 maand voorraad)) 70,00€

4x 946 ml
260,00€

10x 946 ml
625,00€

20 liter
1200,00€

Cortaflex Double Strength Solution
473 ml
(~1 maand voorraad) 55,00€

946 ml
(~2 maanden voorraad) 109,00€

4x 946 ml
420,00€

10x 947 ml
890,00€

20 liter
1550,00€

Cortaflex HA Solution
473 ml
(~1 maand voorraad) 65,00€

946 ml
(~2 maanden voorraad) 125,00€

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 19:26

kun je als particulier zelf bestellen dan?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:21

Nou zo goedkoop vind ik het anders niet hoor! Samen met een paar anderen hebben wij in het groot besteld en dan komt het op € 37,50 per 454 gram... (ipv de 62 euro waar jij het over hebt).

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:32

Dit is een oud topic ondertussen. Vandaar dat het gesloten wordt.