Lecher antenne

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Lecher antenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 14:39

Dat vind ik ook een no go.
Het moet aanvullend zijn. Nooit vervangend.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:42

Als het allemaal zou werken hadden de ziekenhuizen het ook.

Zoals met maagdenpalm en taxus. Die zijn geïntegreerd in de reguliere geneeskunde.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:43

Muze schreef:
Dat vind ik ook een no go.
Het moet aanvullend zijn. Nooit vervangend.

Samenwerkend :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:44

Askja schreef:
Skippy01 schreef:
Ik geloof altijd van alles en ben van de categorie dat ik het wil zien en dan een mening erover ga vormen.
Dus bij mijn vorige paard zo iemand erbij gehad. Diezelfde persoon is bij meerdere kennissen ook geweest.
De uitslag is bij allemaal dat er ergens een 'ingekapseld' iets zit (bij de mijn lyme, bij sommige andere schimmels etc), en dat je dat niet in het bloed kan terugvinden.
Allerlei dure middeltjes gehad. En nul komma nul verbetering.

Ik geloof echt wel in natuurgeneeskunde. Als in: wilgenbast werkt pijnstillend en kamille werkt krampverlichtend. Maar zo'n lecher... Neen, daar geloof ik niet meer in.

Eens.
Van veel kruiden is de werking ook gewoon bewezen. Fytotherapie zegt mij persoonlijk daarom ook veel meer dan bijv. homeopathie.
Wat betreft natuurgeneeskundigen, ik denk zeker dat daar mensen tussen zitten die goede resultaten bereiken, maar dat zou ook heel goed te maken kunnen hebben met de persoon in kwestie, dat diegene van nature een groot waarnemings- en invoelingsvermogen heeft. Dus voor mij is dat geen bewijs dat alternatieve behandelingen werken.
Waar ik moeite mee heb, is dat sommige alternatieve behandelaars nogal handig inspelen op gevoelens van onzekerheid en schuldgevoel bij de eigenaar. En dat ze soms vol overtuiging met diagnoses komen waar een regulier arts speciale apparatuur voor nodig heeft, zoals een röntgenapparaat.

Dit dus. En die middeltjes waren minder onschuldig als je mijn paard bekeek. Die sloeg je de stal uit als je hun zalfje moest smeren, ging enorm achteruit en is daarna zelfs ingeslapen. Dat ging van maar eens een andere weg in slaan naar niet meer kunnen lopen zonder gevaar en gericht uithalen. Na het stoppen stopte het uithalen, maar de andere dingen waren zo verslechterd dat hij daar niet meer bovenop kwam.

En aan de telefoon vol blijven houden dat dat niet kon en er niks kon zijn waar hij zo op reageerde. Dus ook echt in de steek gelaten toen wij contact opnemen over de rare reactie

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:44

Askja schreef:
Waar ik moeite mee heb, is dat sommige alternatieve behandelaars nogal handig inspelen op gevoelens van onzekerheid en schuldgevoel bij de eigenaar. En dat ze soms vol overtuiging met diagnoses komen waar een regulier arts speciale apparatuur voor nodig heeft, zoals een röntgenapparaat.

Hier ooit een afgestudeerd dierenarts op het terrein gehad→ ostheopaat en "de" man op dat gebied in Frankrijk. Hij is 60++.
Ik heb mijn ogen uitgekeken, want hij ging met zijn handen als een soort röntgen over de rug en benen van het paard. Alles onderzocht hij. Na behandeling weer. Toen zei hij: "dat hij van een stukje onderbeen een foto wilde en ook welke, om uit te sluiten dat daar daadwerkelijke schade zou zijn ook al dacht hij dat het OK zou zijn.
Dus later röntgen én echo van dat stukje→ bleek alles OK te zijn maar je kon wel nog een klein deukje zien van de klap die het paardje gehad had, maar hoefde dus verder niets mee te gebeuren. Diep respect voor deze man, die ons heel veel geld heeft bespaard met zijn ervaring, intuïtie en zijn "röntgen handen".

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:13

Ik geloof je direct hoor Pien, en wil ook niets af doen aan wat je beschrijft. Maar ik denk dat het hier 'gewoon' om een heel goede arts gaat die met al zijn zintuigen, in combinatie met kennis, inzicht, empathie en ervaring, een haarscherpe diagnose kan stellen die weinig anderen op dezelfde manier zouden kunnen stellen. Die geen röntgenhanden heeft, maar handen die elke kleine afwijking in structuur, temperatuur, reactie paard etc. kunnen registreren.
Ik ken ook wel zulke mensen en ze zijn heel erg waardevol voor paarden en hun eigenaren. Voor mij valt dit alleen niet onder alternatief, of onder 'er is meer tussen hemel en aarde.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:05

Askja schreef:
Ik geloof je direct hoor Pien, en wil ook niets af doen aan wat je beschrijft. Maar ik denk dat het hier 'gewoon' om een heel goede arts gaat die met al zijn zintuigen, in combinatie met kennis, inzicht, empathie en ervaring, een haarscherpe diagnose kan stellen die weinig anderen op dezelfde manier zouden kunnen stellen. Die geen röntgenhanden heeft, maar handen die elke kleine afwijking in structuur, temperatuur, reactie paard etc. kunnen registreren.
Ik ken ook wel zulke mensen en ze zijn heel erg waardevol voor paarden en hun eigenaren. Voor mij valt dit alleen niet onder alternatief, of onder 'er is meer tussen hemel en aarde.

Ik denk dit ook. Dit is ongelooflijk veel ervaring hebben, in combinatie met aanleg en "fingerspitz " gevoel.
Het verschil tussen ons is, dat ik denk dat veel "er is meer tussen hemel en aarde" gewoon door ieder mens te ontwikkelen is met de juiste omstandigheden.

Pien63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:36

Een lecher antenne is een zeer nauwkeurig meetinstrument MITS je er mee kunt werken........
Ik heb het zelf tijden geprobeerd maar ik bak er niks van, maar ja, dat zie je niet aan de buiten kant hoor.
In Nederland wordt de antenne niet zoveel gebruikt, in Frankrijk en Duitsland is het veel bekender vooral bij geobiologie, dus kennis van de aarde/grond. Belangrijk als je iets nieuws wilt bouwen zodat je bv niet op een breuklijn gaat bouwen etc etc.
Als iemand mij er mee zou kunnen helpen dan houd ik mij aanbevolen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:05

ja hoor heb het bij mijn ruin wel laten doen.
kwam uit dat zijn maagdarmkanaal niet optimaal was.
het precieze weet ik er niet meer van want het is dik 10 jaar geleden.
geloof dat er ook voer is uitgemeten.
maar niks geen rare dingen terwijl ik het zelf hartstikke zweverig vond.

dus gewoon dikke prima.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:31

Met 2 verschillende paarden, totaal verschillende resultaten gehad.

Paard met PPID en longproblemen, in het begin super resultaten met de PPID, longen niet. Helaas is PPID progressief en was de homopatie die we kregen aangeraden, niet sterk genoeg te maken.

Paard, altijd veel en enorm hengstig, altijd net niet lekker aan het lopen, maar niks aan te zien. Na een combinatie van ostheopatie, de lecher antenne met homopatie, accupunctuur, een of andere magneettherapie en vervolgens op aanraden van de deze persoon een inwendige behandeling van de baarmoeder,eierstokken en blaas door een dierenarts. Het paard loopt nu beter als ooit.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:34

DuoPenotti schreef:
Weet je als een arts iets voorschrijft en het werkt niet, zoals mijn paard die zelfs licht bevangen stond van de toegediende corticosteroïden spuit dan is dat prima.
Maar als druppeltjes niet werken is het kwakzalverij. Terwijl als die niet aan zouden slaan er niets ernstiger gebeurd.
En bij beide heb ik daarna een legere portemonnee.

Dat is inderdaad het probleem als je uitsluitend je eigen ervaringen als toetsing accepteert.
Gelukkig is er een voor de hand liggende oplossing.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:47

Beste kuggur. Van jou hoef ik geen oplossing. Want al zou het 1000 % duidelijk zijn zeg je nog dat het oplichting is of iets in die trant. En dat mag van mij hoor. Maar betreft dit onderwerp beschouw ik je oordeel dan niet als waardevol.
Terwijl ik dat wel vind van andere personen die het niets vinden.
Ik respecteer jou mening maar het lijkt er vaak op dat dit andersom niet zo is. En daar pas ik voor.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 01:58

Hm, ik heb blijkbaar eens op lange tenen gestaan.
Ik begrijp overigens weinig van de zin "al zou het 1000% duidelijk zijn zeg je nog dat het oplichting is of iets in die trant".
Kun je dat uitleggen?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:55

DuoPenotti schreef:
Beste kuggur. Van jou hoef ik geen oplossing. Want al zou het 1000 % duidelijk zijn zeg je nog dat het oplichting is of iets in die trant. En dat mag van mij hoor. Maar betreft dit onderwerp beschouw ik je oordeel dan niet als waardevol.
Terwijl ik dat wel vind van andere personen die het niets vinden.
Ik respecteer jou mening maar het lijkt er vaak op dat dit andersom niet zo is. En daar pas ik voor.

Volgens mij respecteren jullie beide elkaars mening niet. Dat gaat ook moeilijk als je zo fundamenteel van mening verschilt. Zolang je maar een beetje fatsoenlijk blijft discussiëren en je standpunt onderbouwt is daar ook m.i. niets mis mee. Dan kan de meelezer er tenminste nog iets mee, bedoel ik. Persoonlijk vind ik het juist een meerwaarde van Bokt dat hier zulke verschillende meningen en visies te vinden zijn en er geen benauwende eensgezindheid heerst.

Ik vraag me wel af DuoPenotti, waarom je de mening van anderen 'die het niets vinden' waardevoller acht dan die van Kuggur?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:02

Ja dat vind ik ook waardevol Askja. De diverse meningen.

Ik respecteer wel ieders mening die er anders in staat. Maar niet altijd op de manier zoals het gebracht word.
En daarmee heb je ook direct antwoord op je vraag.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 11:55

Ik volg even. Ik wist er amper wat vanaf en ben, naast reguliere geneeskunde, advies gaan vragen bij Den Hoek. Ik ben namelijk al een jaar aan het revalideren en heb steeds het gevoel dat we iets over het hoofd zien. Wordt heel erg goed geholpen in de reguliere kliniek, ik kan ze niet missen, maar ik had behoefte aan aanvulling.

Paard is nu 1x door Lecherantenne gemeten en dat is mij wel goed bevallen. Alles draait om frequenties, daar is eigenlijks niets zweverigs aan. Wij bestaan uit tienduizenden frequenties. Dat is een feit. Alles heeft een trilling; organen, ontstekingen, alles. Als ik het goed zeg dan geeft de Lecher-antenne eventuele disbalans weer en die kun je dus manipuleren dmv frequentietherapie en de welbekende druppels :9 en poeders. Ik gebruik dan die van Phytonics. Volgende week ga ik voor de 1e controle en dan wordt ze weer gemeten. Wat ik goed vind is dat het 1 het ander zeker niet uitsluit he. Ik had van de week een acute zorg over het plassen van mijn paard, bleek achteraf gelukkig loos alarm, maar wat ik wil zeggen is dat je dan echt niet zou hoeven aan te komen met een frequentietje hoor! Ik belde voor advies en kreeg gelijk Eric Laarakker aan de lijn en hij zei dat hij met dit soort dingen duidelijk is en ik meteen contact met reguliere kliniek moest opnemen voor een blaas-echo.

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:30

Even onder de noemer van de beroemde quote van Harlan Ellison; ''You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant.''

Ik heb dus even een heel essay geschreven voor dit topic.

Sommige vormen van geneeskunde die op het eerste gezicht twijfelachtig kunnen lijken, kunnen wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd zijn. Een voorbeeld daarvan is het gebruik van planten als geneesmiddelen.

Enkele voorbeelden;
* Vingerhoedskruid wordt verwerkt in hartmedicijnen (meer specifiek het geïsoleerde werkzame onderdeel digoxine), het bevordert doorbloeding en gaat zwellingen en ophoping van vocht op bepaalde plekken in het lichaam tegen.
* Zoethout verhoogt de bloeddruk. Bij een te lage bloeddruk die nog te verbeteren is d.m.v. levensstijl kan je dus veel zoethoutthee drinken.
* Gember helpt tegen menstruatieklachten, met name tegen kramp.

Toch is wantrouwen vaak wel op zijn plaats.

Fythotherapie
Fytotherapie op zich is het gebruik van ruwe of bewerkte geneeskrachtige planten als geneesmiddel. Dat is ook de definitie die de Nederlandse Vereniging voor Fytotherapie hanteert. Hoewel sommige planten in (een deel van) hun originele vorm ook al geneeskrachtige eigenschappen kunnen bevatten, werken geïsoleerde componenten vaak beter als geneesmiddel. Toch valt een geïsoleerd component niet onder fytotherapie. Dat inherente verzet tegen het optimaal gebruiken van een plant vind ik op zijn zachtst gezegd onwetenschappelijk en raar.

Fytotherapie kenmerkt zich derhalve als behandelwijze waarin wel degelijk een kern van waarheid te vinden is, en waar ook zeker werkende geneesmiddelen gebruikt worden. Maar nog wel meer dan dat gaat er vooral heel veel kwakzalverij in rond. Van veel middelen binnen deze stroming is de werking niet bewezen of bewezen niet aanwezig te zijn. Ik zou hier dus niet mee in zee gaan tenzij je zelf je huiswerk kan doen, of je het niet erg vindt om alleen een placebo-werking te krijgen.

Klassieke homeopathie
Een homeopathisch geneesmiddel is een geneesmiddel volgens de leer van Hahnemann dat zódanig verdund is dat je meer juridisch dan wetenschappelijk mag zeggen dat het geneesmiddel er nog wel in aanwezig is, maar de dosis is zó klein dat het middel niet langer werkzaam is. Ook is dit niet een regulier geneesmiddel, maar een middel dat in pure vorm juist dezelfde symptomen opwekt als deze in verdunde vorm wil behandelen. Dit is een behandelwijze waar veel onderzoek naar gedaan is en waarvan de werking keer op keer is uitgesloten. Hetzelfde geldt voor de hedendaags gangbare methode van homeopathie, waarin het gewoon gaat om extreem verdunde echte geneesmiddelen zoals ibuprofen.

Lecher-antenne
De Lecher-antenne is een contraptie dat energiebanen/frequenties/meridianen kan meten. Het zou iets van 3000 verschillende 'frequenties' kunnen meten. Als die meting afwijkt, zou er iets mis zijn. Je zou er van alles mee kunnen opsporen, ontstekingen, parasieten, ziekten, afwijkingen in organen e.d.
Was het maar zo makkelijk in de geneeskunde! Gewoon ergens een willekeurig samengesteld dinges boven hangen en bam, je weet precies dat je paard halicocephalus gingivalis heeft en ook waar in het lijf.
Helaas is de echte wereld niet zo. (Het gaat bij deze geneeswijzen niet over het wetenschappelijke concept dat elke molecuul o.a. op basis van de temperatuur vibreert, maar over zweverig gedoe met 'levensenergie' en 'vitaliteit') Energiebanen, frequenties van levensenergie en meridianen zijn slechts een kleine greep van buzzwords uit de alternatieve geneeskunde. Het zijn concepten die geen enkel hout snijden en nooit en te nimmer bewezen zijn, maar als de schrijver eigenlijk al niet hard kan maken wat het is (omdat het ook gewoon niet bestaat) zal de gemiddelde lezer al helemaal niet weten waar het over gaat. Dit is een makkelijke en kwalijke manier om in te spelen op kwetsbare mensen, en je bent nou eenmaal kwetsbaar als jij of je dier kampt met een gezondheidsprobleem. Maar zoek dan alsjeblieft gewoon medische hulp :j

Baat het niet, dan schaadt het niet
Zoals met kwakzalverij in het algemeen is het vaak baat het niet, dan schaadt het niet. Het kost je (vaak veel) geld en levert geen medische bijdrage. Dat op zich zou ik al schade genoeg vinden.
Gezien het psychologische en placebo-effect van verschillende vormen van kwakzalverij kan het alsnog wel een aanvulling zijn op reguliere geneeskunde.
Sommige geneesmiddelen in de fytotherapie hebben bewezen geen werking, maar als de patiënt denkt dat deze er wel is kan dat zeker in psychologisch opzicht een waardevolle aanvulling zijn op het doorstaan van een ziekteproces. Maar alleen als aanvulling.

Baat het niet, dan schaadt het niet gaat niet altijd op. Sommige alternatieve geneeswijzen zoals acupunctuur, chiropractie en cupping zijn op hun best niet schadelijk, en op hun slechtst kan het permanente schade toebrengen. Cupping breekt haarvaten, acupunctuur kan zenuwen beschadigen (laat staan ziektes die je krijgt van het onverantwoord en onnodig gebruik van naalden. Zo zijn er door acupuncturisten wel eens grote hepatits-B-uitbraken veroorzaakt). Chiropractie kan o.a. leiden tot hernia's, zenuwschade (geloof me, dat is geen pretje) en een gescheurde nekslagader (komt vaker voor dan je denkt, schade is vaak permanent).

Ik vind het heel goed van je om je eerst in te lezen, TS. Bezint eer ge begint is toch wel het belangrijkste als je kijkt naar alternatieve geneeswijzen. Houd er rekening mee dat een Lecher-antenne duur is en niet werkt als geneeswijze. Ik snap dat het heel interessant klinkt, maar het werkt gewoonweg niet. Het gebruik van zo'n antenne op zich (dus niet i.c.m. acupunctuur o.i.d.) is alleen schadelijk voor je portemonnee. Dus mocht je alsnog er geïnformeerd voor kiezen deze behandelwijze te nemen, wens ik je oprecht succes toe, en hoop ik dat het je helpt :)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:38

*\o/* Wat een goede post. Dank hiervoor. Ik kan me hier helemaal in vinden.

Die Lecher- antenne, ik vind het een merkwaardig ding. Mij is bekend dat ie ook wel wordt gebruikt in de bouw, om bijv. ondergrondse waterstromen op te sporen. Hoe dat werkt is mij alleen onduidelijk. Dan is Google uiteraard je beste vriend.
Via Google kom ik in eerste instantie alleen op sites van alternatieve behandelaars.
Maar vervolgens vond ik op de site van Skepsis het volgende interessante artikel waarin duidelijk wordt dat het principe van de Lecher antenne weliswaar op wetenschappelijke bevindingen berust maar de toegeschreven werking en toepassing in de alternatieve geneeskunde totaal niet:

https://www.skepsis.nl/blog/2008/01/de- ... schneider/

Mijn boerenverstand wil er ook niet aan dat de reguliere wetenschap en geneeskunde de frequenties/trillingen en energiebanen die een rol spelen bij het medisch inzetten van een Lecher- antenne nooit hebben weten aan te tonen, maar dat dit blijkbaar verandert zodra je erin gelooft. Dan is het er ineens wel, en wordt het gebrek aan bewijs/onderbouwing vaak geweten aan onwetendheid/kortzichtigheid/arrogantie/eigenbelang etc. van de reguliere wetenschap en geneeskunde.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:04

Askja schreef:
Mijn boerenverstand wil er ook niet aan dat de reguliere wetenschap en geneeskunde de frequenties/trillingen en energiebanen die een rol spelen bij het medisch inzetten van een Lecher- antenne nooit hebben weten aan te tonen, maar dat dit blijkbaar verandert zodra je erin gelooft. Dan is het er ineens wel, en wordt het gebrek aan bewijs/onderbouwing vaak geweten aan onwetendheid/kortzichtigheid/arrogantie/eigenbelang etc. van de reguliere wetenschap en geneeskunde.

Klopt in ieder geval niet voor mij. Ik heb er nooit in geloofd en nog begrijp ik niet hoe het kan. De reden dat elk onderzoek bij ons met de lecher antenne of tegelijkertijd of later is opgevolgd door een regulier onderzoek. De lecher antenne heeft het bij ons tot nu toe 100% goed gehad.
Klein voorbeeldje. Hercule was niet goed. Had koliek. Ik had lecher antenne onderzoek aangevraagd en dierenarts geroepen en aanwezig op terrein, had bloed onderzoek nog gedaan. Lecher onderzoek→ nieren hebben behoorlijk afwijkende waardes en de therapie erbij gekregen waar ik gelijk mee begonnen was.
Dag later kwam de dierenarts→ die zei dat waarschijnlijk is de koliek vanuit zijn nieren gekomen, want die lieten afwijkend beeld zien. Dus dierenarts verteld dat ik inmiddels met reneel (voor de nieren) begonnen ben. Daar was ze enthousiast over want regulier zijn nieren toch wat lastiger om te ondersteunen zo gaf ze aan.

Bij Polie gevraagd indertijd om een lyme onderzoek daar Ria aan mij zei dat veel waardens erg afwijkend waren en of ze misschien de ziekte van Lyme zou kunnen hebben. De dierenarts heb ik toen gelijk gebeld, zij was op stal en gevraagd of ze bloed wilde afnemen voor een onderzoek naar de ziekte van Lyme daar Ria zich dat afvroeg en dat ik zodra alles binnen zou zijn zou gaan beginnen met de fytotherapie behandeling. Bingo bleek zoveel weken later toen de regulieren resultaten kwamen, en toen was Polie al enorm opgeknapt!

Dus ik begrijp die lecher antenne niet, maar bij ons heeft hij zien waarde iedere keer opnieuw bewezen. Ik vind het prima als mensen er niets mee hebben. Ik weet niet of ooit bewezen kan worden of de lecher antenne werkt. Zelf denk ik van niet en in ieder geval niet op kort termijn.

Ik heb wel het idee dat de werking van homeopathische verdunningen ooit echt bewezen gaat worden en ik zal dat denk ik net wel of net niet mee gaan maken, gezien mijn leeftijd. Maar dan zit je echt in de wetenschappelijke hoek en het zou mij niet verbazen als uiteindelijk meer kennis hierover wordt verkregen via de onderzoeken van de kwantum theorie https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwantummechanica
Citaat:
Kwantummechanica is de mechanica (leer van bewegingen en krachten) die van toepassing is op de kleine schaal van moleculen, atomen en subatomaire deeltjes.

Als alpha mens, vind ik dit een fascinerende wetenschappelijke hoek, daar die mensen onbevangen proberen te studeren en te kijken naar→ wat gebeurt er nu eigenlijk? Ik heb op TV wel eens gezien dat men aangaf→ dan verwacht je dat er .... gaat gebeuren en opeens gebeurt er totaal iets anders en komen er heel veel krachten blijkbaar vrij. HOe kan dat? Waarbij ik me toen afvroeg→ "zit daar misschien het geheim van de homeopathie?" Begrijp mij goed, ik weet dat dus niet hé. Maar ik vind het wel heel leuk om die programma's te zien.
Dus ik ben benieuwd of ik daar wel of niet gelijk in ga krijgen.

Waar ik in ieder geval wel achter ben, dat als het om de "alternatieve wereld" gaat, dat je goed je verstand moet blijven gebruiken, met beiden benen op de grond moet blijven staan en het kaf van het koren moet blijven scheiden. Ik heb stalgenootjes rekeningen zien betalen :oo → die ik toen heb geadviseerd om met die dame of mijnheer te stoppen want alternatief is meestal juist heel goedkoop→ zo is mijn ervaring vandaar dat wij altijd Ria en regulier tegelijk hebben gedaan.

Hiermee heb ik nu ook mijn bijdrage aan dit topic gedaan. "Take it or leave it" ik vind het allemaal best. Ik heb TS alleen willen laten delen in mijn ervaringen. Dus goed als iemand andersom en slechte ervaringen zou hebben. Ik heb daar niets meer aan toe te voegen. Vandaar dat ik nu ga ontstippen. En TS als je vragen hebt mag je me altijd pb-en.

Nog een aanvulling. Ik zou het prachtig vinden als homeopathie cq lecher antenne wetenschappelijk bewezen als werkend mee gaat maken. Wat een enorme potentie van de geneeskunde, van de landbouw etc doemt er dan voor ons op.
Dan kunnen bv basis (dieren) artsen op de universiteit zich specialiseren in de (klassieke) homeopathie, cq werken met de lecher antenne etc. Dan is in feite onze gezondheidszorg en het zoeken van oplossingen voor ziektes onbeperkt. Dat zou iets zijn waar ik zelf erg gelukkig van zou worden.
Nu omdat het niet mag, omdat het kwakzalverij heet te zijn, gebeurt het ergens vaak in achterkamertjes door onbekwame mensen die een cursusje doen. Ik heb jaren gewerkt met regulieren huisartsen die veel specialisaties erbij hadden gedaan onder andere ook homeopathie en fytotherapie. Ik zou dat geweldig vinden als het werkelijk bewezen kan worden en dit soort discussies niet meer nodig zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:32

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:11

Hypnotherapie is toch niet zo zweverig en ongrijpbaar? Dat wordt door wetenschappelijke hardliners toch niet per definitie beschouwd als kwakzalverij, zoals jij suggereert?

Punt is dat 'alternatief' een beetje een vergaarbak van methoden en benaderingen is. Van redelijk concreet tot totaal zweverig. Het is ook maar hoe je het definieert.
Volgens sommige definities valt ook een redelijk no nonsense vakgebied als fysiotherapie onder alternatief, puur omdat de werking daarvan vooral empirisch bewezen is, en niet strikt wetenschappelijk is onderbouwd. Maar fysiotherapie is wél gebaseerd op wetenschappelijke (anatomische en biomechanische) bevindingen.

Hypnotherapie valt m.i. ook nog redelijk binnen het kader van gangbare wetenschappelijke opvattingen inzake het functioneren van het menselijk brein, gaat daar in ieder geval niet lijnrecht tegenin. Er is wetenschappelijk onderzoek naar verricht, maar dat heeft geen eensluidende conclusies opgeleverd over de precieze werking (bron: wikipedia).
Ik vind het persoonlijk in ieder geval van een andere orde dan bijv de lecher antenne en homeopathie, maar dat is mijn mening als leek.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:17

Een kennis van me is medisch hypnotherapeut maar heeft toch al de gekste dingen gehoord over haar beroep.
En die is dan ook blij dat de laatste jaren dat taboe er wel wat af aan het gaan is omdat ziekenhuizen meer gaan samenwerken.
Maar zeker werd het wel als kwakzalverrij gezien.
In het artikel dat ik plaats word het toch ook wel genoemd.

Ik denk dat teveel mensen het nog onder de Rasta Rostelli plaatsen of zo?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 15:03

Toch zie ik wel veel mensen ook enthousiast over voer uitmeten..
Of is dit niet met lecher?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:05

Muze schreef:
Toch zie ik wel veel mensen ook enthousiast over voer uitmeten..
Of is dit niet met lecher?

Nee dat gaat niet met de lecher !

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 15:09

Oh dat meende ik altijd.. verkeerd begrepen dus