Wat zouden jullie doen als volgende stap?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cranio_APS

Re: Wat zouden jullie doen als volgende stap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:20

Hoe is het met je paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:31

De meest goedkope tip: ga eens kritisch naar jezelf kijken.
De rest klopt, als ik je verhaal zo lees.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:26

Nielojram schreef:
De meest goedkope tip: ga eens kritisch naar jezelf kijken.
De rest klopt, als ik je verhaal zo lees.

Mee eens, naar jezelf en naar de lesgever. Ik zou zelf dit paard niet verder door de molen halen.

Als het mij niet zou lukken een paard te blijven verbeteren, zou ik hem door mijn lesgever bij laten rijden. Ik heb twee hele fijne lesgevers, ik denk niet dat ik ooit een paard zou hebben waarbij zij niet werken maar het is altijd goed om erover na te blijven denken of de manier van lesgeven/rijden wel past.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:59

Ik zou gaan kijken naar de manier van rijden/ lesgeven.

Wat doe je aan de verticale balans van het paard/ rechtrichten?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:15

Ik zou een paard ALTIJD door de molen halen. Ts heeft nog niet eens haar bevindingen van de kliniek gedeeld, misschien scheelt er weldegelijk iets.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:16

Ze is dinsdag geweest als het goed is.

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 13:38

Er bleek wel degelijk wat mis, mijn gevoel was juist.
Uitsteeksels op de rug op 1 plek wat te dicht bij elkaar. De een noemt het al kissing spines, de ander nog lang niet. Plus rechter si gewricht wijkt af van links ( zit in het bot) Daaromheen was het geirriteerd. Nu zowel rug als SI ingespoten met ontstekingsremmers. Volgende week overleg, over 4 weken terugkomen.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:40

Yvon schreef:
Uitsteeksels op de rug op 1 plek wat te dicht bij elkaar. De een noemt het al kissing spines, de ander nog lang niet. Plus rechter si gewricht wijkt af van links ( zit in het bot) Daaromheen was het geirriteerd. Nu zowel rug als SI ingespoten met ontstekingsremmers. Volgende week overleg, over 4 weken terugkomen.

Vervelend nieuws, maar toch goed dat je naar je niet pluis gevoel hebt geluisterd. Ik hoop dat de behandeling aanslaat voor jullie beide!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:54

Yvon schreef:

Wat ontzettend goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd.
Ik ken de ellende dat mensen denken dat er niets aan de hand is, maar achteraf dus wel degelijk iets aan de hand.

Ik hoop dat het weer helemaal goedkomt TS!

Dus thanks again bokt, laat het voor iedereen weer een les zijn om een paard altijd door de molen te halen voor er wordt gezegd 'kijk eens kritisch naar je rijden'.
Als er lichamelijks niets loos is komt dat vanzelf...

Cranio_APS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:18

Yvon schreef:

Wat een vervelend nieuws, maar heel goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd. Je kent je paard door en door en daarom is luisteren naar je eigen gevoel ook vaak het beste wat je kunt doen. Heel veel sterkte en succes. Ik hoop dat de behandeling goed aanslaat.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:29

Hoe is het nu met het paard TS?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:41

Yvon schreef:

Mijn complimenten dat je naar je gevoel hebt geluisterd. Hebben ze enig idee hoe dit ontstaan is? wat is de prognose? en hoe gaat het nu?

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 09:58

Leuk dat je er naar vraagt !
Ik zie trouwens ook dat ik iets vergeten ben te melden : Er zat ook een tussenpeesblessure rechtsachter, de dierenarts denk dat dat gekomen is door de andere blessures.

Prognose heb ik eigenlijk nog niet letterlijk naar gevraagd. Maar de dierenarts zag het zeker niet somber in hoor.
Inmiddels al 2x teruggeweest voor echo van de pees wat die heeft prioriteit. Ik mag er wel vanaf het begin al op, zo'n 20 minuten beetje draf en stap. Heel saai dus maar even volhouden nog. Laatste echo was vorige week en zag er heel goed uit, verwachting is dan ook dat bij de volgende en hopelijk laatste controle eind april de pees helemaal goed is en we weer verder mogen opbouwen. Dan weten we ook beter hoe het met zn rug en si gewricht gaat, kan nu gewoon te weinig doen om daar echt een goed beeld van te hebben. Voor de afwisseling mag ie af en toe mee naast de fiets. Longeren doen we nu niet en elke dag erop gaan zitten worden we ook niet blij van.

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 09:59

Oh en de dierenarts denkt dat dit er al een aantal jaren zit en dat het dus niet iets recents is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:22

Dat klinkt op zich hoopvol, hopelijk kun je snel weer echt op gaan bouwen!