Wie helpt met wat dit kan zijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:18

Mada schreef:
Ninx schreef:
Ik vind het ook het meeste lijken op bevangenheid. Kan me voorstellen dat je je rot voelt, paardje voelt zich overduidelijk niet goed.

Kun je aangeven wat hieraan vooraf gegaan is?
Ze krijgt nu voer tegen bevangenheid zei je? Dit betekent dat ze dus bevangen was? Kun je iets vertellen over hoe dat toen ontstaan is? Welk voer krijgt ze nu?
Hoeveel hooi voer je? Komt ze nog buiten of staat ze op stal?

Ze komt buiten als ze dat zelf wil
Soms lukt dat ook echt niet zoals je op het filmpje ziet
Het is begonnen denken we mEt iets kleins is nogal een pittig paardje en schopt graag naar ander paard
Dachten toen aan iets verrekt in heup of achterbeen
Liep achter kreupel
Daarna voor bevangen geworden
En nu dit en 3 maanden verder
Ze is met tijden ook heel schrikkerig en heeft dan geen controle meer over d'r benen of staat vast

Komt ze buiten op gras?

Hebben jullie zelf ervaring met paarden?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:20

Het lijkt mij spierbevangen.

Hevonen

Re: Wie helpt met wat dit kan zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:53

Ziet er heel sneu uit. Kan ze een blaasprobleem hebben? Ik dacht eerst ook aan hb, maar bij onze pony zag dat er toch anders uit. Hoe loopt/draait ze op een harde ondergrond?

Mada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 21:13

Hevonen schreef:
Ziet er heel sneu uit. Kan ze een blaasprobleem hebben? Ik dacht eerst ook aan hb, maar bij onze pony zag dat er toch anders uit. Hoe loopt/draait ze op een harde ondergrond?

Blaasproblemen heeft ze nog nooit geen problemen mee gehad ga ik wel ff navragen of dat er iets mee te maken kan hebben
Lopen op harde ondergrond vind ze echt vervelend op gras gaat het wel makkelijker maar zie je nog wel dat ze heel slecht loopt
En omdat we niet weten wat ze heeft laat ik het haar zelf bepalen of ze wil lopen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:24

Die lijkt hartstikke bevangen. Maar moeilijk te zien zo van een paar bewegingen in de stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:29

Opladen en naar een kliniek. Als jr eigen dierenarts het niet meer weet, dan moet je met deze dierenarts niet meer door modderen. Zsm naar een goede kliniek er mee.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:50

voer tegen bevangenheid bestaat niet en wat zijn 'zenuwpillen'?
Waarom is dit arme dier nog niet naar een kliniek gebracht?

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:08

Ik zit ook direct te deken aan hoefbevangen, is een second opinium een optie? of heb je er al door een andere dierenarts na laten kijken?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:47

Hoe heten die zenuwpillen? Ik vermoed dat ze spier en hoefbevangen is.Wat voor pijnstillers kreeg ze voor de bevangenheid?

Mada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 22:56

geerke schreef:
Hoe heten die zenuwpillen? Ik vermoed dat ze spier en hoefbevangen is.Wat voor pijnstillers kreeg ze voor de bevangenheid?

Dat vermoeden hebben we zelf ook
Ze krijgt buut ff in de makkelijke benaming benoemd nu nog een 1 zakje PD
In het begin kreeg ze ook ascal erbij
Zenuwpillen zijn eigenlijk voor menselijk gebruik weet zo de benaming niet

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:03

Hmm dit ziet er wel behoorlijk ernstig uit! Ik zou zeker snel voor een second opinion gaan of meteen naar een kliniek.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:04

Ook ik zeg hoefbevangen. Aan in elk geval de voorbenen, achterbenen sluit ik niet uit maar is heel moeilijk te zeggen op dit filmpje.
Ik zou ook een second opinion aanvragen bij een andere kliniek.
Het kan best zo lang duren hoor, mijn merrie heeft vorig jaar ook 2 maanden zo gestaan.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 01:46

Ik heb op de vorige pagina ook al aangegeven dat de pony wellicht hoef- en spierbevangen is. Ik zou hem zo niet laten staan en zo snel mogelijk een andere dierenarts en hoefsmid of kliniek inschakelen. Beestje vergaat van de pijn zo te zien, zeker als hij ook nog 1 zakje buut per dag krijgt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 01:55

Had een nieuwsbrief van mijn paardenkliniek gekregen, daat staat iets over west nile virus. Ongeveer 10% van de paarden krijgt daarbij neurologische klachten. Loopt ze ook met haar neus tegen de muur aan? Beetje doelloos rondzwalken?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 04:07

Oh vreselijk, arm dier.
Ze kijkt ook echt zo van "help me dan". :knuffel:

Ik zou ook met spoed een second opinion aanvragen bij een geheel andere arts/kliniek.

Veel sterkte met je pony, hopelijk komt er gauw duidelijkheid en kan er snel met een behandeling gestart worden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 09:10

Je loopt dus op deze manier al 3 maanden aan te modderen met een dierenarts die het niet weet en een paardje dat duidelijk ziek is.

Die had bij mij al 2 maanden geleden in de kliniek gestaan. Dus ik zou zeggen opladen en naar de kliniek ermee ipv aan de bokt dierenartsen te vragen waar je 20 verschillende meningen en diagnoses krijg.
Dat bedoel ik niet slecht maar dit is niet iets wat we van een filmpje kunnen beoordelen.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 09:11

Aiii dit filmpje gaat me door merg en been. Die pony vergaat volgens mij van de pijn. Zorgelijk, zeker als ze ook al op de buut staat. Wees je er bewust van dat ze van buut maagproblemen kunnen krijgen als secundair probleem. Zeker pony's zijn daar gevoelig voor. Bij buut moet je dus vaak een maagbeschermer gebruiken. Deze pony moet zsm naar de kliniek om te onderzoeken of ze nog te redden is, bv. in het geval van hoefbevangenheid. En je bent niet goedkoper uit met een dierenarts aan huis, mocht je dat denken, eerder duurder met meerdere bezoekjes. Maar maak er met spoed meer werk van, ik denk echt dat je te maken hebt met een ernstig probleem en een flink lijdende pony.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 09:55

Al 3 maand zo ... met een iets betere dag ertussen?

Het is goed dat de dierenarts erbij hebt gehaald maar zelf zou ik allang blij een kliniek hebben gestaan.

Welke omgeving zit je?
Heb je mogelijkheden om het paardje naar de kliniek te brengen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:12

Op haar slechtste dagen stond mijn bevangen shet er ook zo bij. Ik sluit me aan bij het advies opladen en naar een goed aangeschreven kliniek rijden. Daar kunnen ze net wat meer dan de gemiddelde dierenarts en zien ook vaker heftigere gevallen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:38

Ik snap niet dat de dierenarts hem niet allang naar een kliniek heeft gestuurd en zo blijf aanmodderen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:55

Ook ik zou denken dat deze pony bevangen is, heeft ze pijnstilling gehad en hoe doet ze het dan?

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:32

ik ga mee met de anderen.. ga naar een andere deskundige of kliniek voor een second opinion.. langdurig buut is ook niet goed voor maag. en misschien ook blaas/ nierproblemen?? Het dier is niet comfortabel als je huidige dierenarts het niet weet zeg ik ga voor een second opinion.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:35

pillen voor mensen ....prascend?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:38

Ik kan het filmpje niet afkijken, wat een zielig hoopje pony zeg. :knuffel:
Ik zou zo snel mogelijk een andere dierenarts erbij halen, of de pony naar de kliniek brengen. Ik vind aanmodderen en nog maar eens aankijken en afwachten geen optie meer.
Begrijp ik het goed dat de pony buut krijgt, maar dat dit al 3 maanden niets doet?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:49

er wordt antwoord gegeven, maar niet op de vraag waarom dat arme dier nog niet naar een kliniek is gebracht