Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Femke_Tweety schreef:Ik zou dat zelf wel écht als kissing spines zien al.
Je ziet aan de bovenkant, verticaal, zelfs afvlakking en volgens mij zelfs iets actieve aangroei? (Die feller witte plekken bovenaan sommige uitsteeksels?)
Ik ben niet röntgenologisch opgeleid, dus kan het niet met zekerheid zeggen.
Maar ik heb eigen nog niet eerder zulke duidelijke foto's gezien volgens mij, van kissing spines. En ik heb er best wel wat gezien.
Ik hoop voor je dat ik er naast zit.
Maar ik ben bang van niet.
Zonnebloem92 schreef:Ja dat dacht ik dus ook, vind het wel apart dat hij dit niet als kissing spines aan merkt en ga hier de volgende keer toch weer naar vragen.
Wel een flinke domper dit, ik ging uit van een beknelde rugzenuw of iets dergelijks en nu heb ik eigenlijk 2 problemen.
Popstra schreef:Ik vind die foto’s van de rug nou niet zo bijzonder. Bedenk je dat 80% Vd paarden er net zo op komen.
Ze hoeven hier echt geen last van te krijgen.
Kwestie van goed managen zowel rij technisch als met hulp van een DA
Hannanas schreef:trainings kampioen
oftewel rete handig zijn in correcte buiging en ontspanning bij een type (Fries) met hoog front.
Mirjam schreef:Een vraagje over de knie: is er ook een echo gemaakt? Ik herken nl. het gedrag van het niet toestaan dat je erop zit... Mijn paard bleek ahv een echo een klein scheurtje te hebben in de meniscus, zo miniem dat de DA zich afvroeg of het er echt wel zat. Ze had verder ook geen dikke knie ofzo, maar de rest was uitgesloten en uit het bewegingsonderzoek (equimoves) bleek dat dat been ietsje achterbleef in draf. Misschien iets om nog naar te kijken? Succes in ieder geval, niet leuk om zo te starten met een jong paard!
Zonnebloem92 schreef:Wat hebben ze daar toen aan gedaan? Liep hij niet kreupel?
Er zijn alleen foto's gemaakt en geen echo. Hij was er vrij zeker van dat dit kwam door die knieën op slot, we gaan zien of ze mij straks weer toelaat op haar rug en het inderdaad vanuit de knieën komt of toch rug (of beide).
4 weken stappen is overigens wel een uitdaging...ze zit vol energie!
Popstra schreef:Ik vind die foto’s van de rug nou niet zo bijzonder. Bedenk je dat 80% Vd paarden er net zo op komen.
Ze hoeven hier echt geen last van te krijgen.
Kwestie van goed managen zowel rij technisch als met hulp van een DA
MariekeS_ schreef:Ook mijn gedachte. De rug vind ik juist niet zo schokkend.
Dat ze fel reageeert op de DA die klinisch de knieen wil onderzoeken zegt imo veel meer.
Als jong paard met onbalans onder de man en zere benen...ik zou ook stoppen met lopen
tita schreef:Suzanne vraagje
KS vind ik dit ook al maar ik zie oom 2 ruggenwervels die bijna aan elkaar zitten ...... wordt dat ook KS genoemd
Ik zie nieuwe bot aangroei die in de toekomst oom elkaar zullen raken maar die 2 wervels die al tegen elkaar aanzitten is dat ook iets?
Ts
Sterkte dit is gewoon geen fijn nieuws dit is het, beter wordt het niet hopelijk blijft het zo