Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marus schreef:Hallo allemaal,
Ik ben al een aantal dagen bokt aan het doorspitten over ervaringen met dit voer. En nog een aantal voerdilema's.
Ik zet mijn vragen hier toch maar neer aangezien ik er niet helemaal uit kom .
Sinds mijn paard voermeesters sereen krijgt ziet ze er echt heel goed uit. Glimt, is ondanks verhuisstress maar matig afgevallen maar ze werd wel heel erg wakker!! Extreem schrikkerig.
Iemand hier ervaring mee?
Dieetmix subli zelfde reactie.
Nature's best is ze rustiger (zal altijd wel wakker blijven maar hanteerbaar). Maar ik vond haar met de NB meer jeuken,en niet helemaal lekker in haar lijf?
Ben nu wel weer op NB overgestapt en ze wordt weer rustiger.
Geef haar supplement infocus van de paardendrogist. Alleen eet ze dat niet graag.
Iemand tips?
Fibreforce lust ze niet. Helaas want daar ging mijn voorkeur naar uit.
Daancha schreef:Misschien zijn hier mensen die veel meer verstand hebben van voer dan ik, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat er zoveel gedrag e.d toe te wijzen is aan een paar honderd gram muesli op een dag. Dat effect kan bij zulke kleine hoeveelheden toch alleen maar marginaal zijn?
Mariljo schreef:Is infocus een poeder? Iemand op stal zei laatst dat haar paard het beter doet op vloeibare magnesium van foran. Maar van het voer snap ik ook, ik vond mijn paard meer schrikkerig op natures best dan op vitalbix. Nu voer ik hem hugho, hij is vlotter maar niet schrikkerig.
Lindsey_99 schreef:Hoeveel komt je paard buiten? Want dat is zeker van invloed bij een schrikkerig paard. In de zomer als ze veel buiten zijn dan zijn ze anders dan wanneer ze in de winter binnen staan en de energie niet kwijt kunnen maar wel dezelfde hoeveelheid extra voer krijgen. Ergens gaat de energie naar toe.
avensis schreef:Mijn paard was ook niet ‘sereen’ op voermeesters sereen.
Ik heb een poosje vitalbix gevoerd, dit vond ze niet lekker en op een gegeven moment begon ze ook in te leveren qua vlees en spieren.
Nu al een paar maanden op cavalor pianissimo. Bevalt tot nu toe heel goed! Ze krijgt 2x daags een halve voerschep. (Kwpn dressuurpaard, 1,76 M. En loopt Z2 niveau)