Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Re: Laserpad Lts 2.0 Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:31

Zal ik doen.

Binnen 2 maand moet er al verbetering te zien zijn met de behandelingen die nu gepland staan -en dan is de deken een extra hulpmiddel-

En anders gaan we over 2 maand weer naar de kliniek...

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:19

De deken is binnen en wat zijn de spikes scherp :oo althans voor mijn tere huidje :+

Afbeelding

Gelijk uitgeprobeerd en eerst de spikes op haar kont gelegd.
Dat merkte ze maar ze reageerde niet extreem.
Vervolgens ben ik de spikes wat gaan aandrukken en dat vond ze wel lekker! :)

Afbeelding

Vervolgens de deken volgens de foto verder bevestigd en ik heb de rugpads er ook bij gekocht dus ook die dmv het klittenband bevestigd.

Voor vind ik de sluiting erg smal.
Je hebt 3 mogelijkheden maar ook al staat hij op het eerste gesp, voor een fries past het net.

Ik kon merken dat ze niet goed wist wat ze ermee aan moest,ze was wat zoekende en iets uit haar doen maar binnen enkele minuten begon ze te gapen en te kauwen.

Na 16 minuten vond ik het genoeg voor de eerste keer.

Afbeelding
Afbeelding

Dit paard heeft een medisch verleden en haar spieren staan vaak te strak. Dat is de reden om de deken te gebruiken.
Ben benieuwd hoe het in de toekomst verder gaat ontwikkelen.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 22:27

Bedankt voor je verslag! Leuk ook zo met de foto's erbij! En er komt geen electronica aan te pas hè? Puur op aanraking van de accupunctuurpunten toch?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:41

nikysa90 schreef:
Bedankt voor je verslag! Leuk ook zo met de foto's erbij! En er komt geen electronica aan te pas hè? Puur op aanraking van de accupunctuurpunten toch?

Volgens mij raakt dat ding helemaal geen acupunctuurpunten want die zitten helemaal niet zo.

Ik denk dat al die scherpe puntjes een licht pijnlijke prikkel veroorzaken waardoor het lichaam endorfines gaat maken. En dat verdoofd wat. Net als een praam. En dan ontspant het paard tijdelijk wat.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 23:28

Ik gebruik zoiets voor mezelf (shakti mat/kussen)en ik heb er ontzettend baat bij. Vroeg me al af of het voor dieren bestond. Het wordt heerlijk warm (doorbloeding wordt gestimuleerd) en ik val er altijd op in slaap.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 23:34

Grappig, een flowee mat voor paarden. Zal vast de doorbloeding en bindweefsel stimuleren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 23:48

Hannanas schreef:
Grappig, een flowee mat voor paarden. Zal vast de doorbloeding en bindweefsel stimuleren.

Ik heb dat even opgezocht en inderdaad, endorfines! Is gewoon een natuurlijke pijnstiller.
https://www.puur-ilse.nl/flowee-spijker ... IkQAvD_BwE

We krijgen gewoon fakirpaarden met die spijkermatten :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:40

Lijkt me voor mezelf wel lekker zo’n mat.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:34

Ik vind het heerlijk, ik gebruik het kussen vaak op de bank voor tv :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:38

Welke heb jij?( mag per pb is best off-topic misschien)

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 15:53

Ik heb hem nu een paar dagen in gebruik en ben er blij mee. Gebruik hem voor het rijden om de rugspieren op te warmen zeg maar en vaak savonds nog eens om mijn paard haar been om haar pees te ondersteunen. Gisteravond ook voor het eerst op schoft en hals gelegd en daar moest ze van gapen en smakken. Je kunt hem tegen het lijf aanhouden, om het been bevestigen met klittenband en op de rug met een bandage of dekensingel vastleggen. Wat ik heel handig vind is dat er geen draden aan hangen en dat de behandeltijd steeds maar 5 minuten is (3 min voor been). Dus terwijl ik sta te poetsen, wordt bovenlijn lekker behandeld!

Afbeelding

Afbeelding

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:10

Daan13, hoe is je ervaring tot nu toe met het deken? :D

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:50

Ik heb nog steeds niet de goede manier gevonden om het erop te leggen zonder zelf geprikt te worden :+

Paard vind het ok... Totdat we een minuut of tien verder zijn,dan wordt ze wat onrustig, begint wat te schrappen en kijkt dan rond met oogjes zo van "wat moet ik hiermee?"

Ze vindt het heerlijk als ik de spikes wat aandruk,dan gaat haar neusje in miereneter stand :P

Ze loopt nog geen Z oefeningen door de deken, maar ik hoop dat het bijdraagt/ondersteunt aan de spieren waar we nu problemen mee hebben.