Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
snotver. Ik heb een aantal dagen geen temperatuur gemeten. Tot 25 december heb ik in de lijst staan. Dus 12 dagen na laatste dag AB. Steeds goede temperatuur. Daarna ook wel gemeten niet genoteerd maar weet daardoor niet wanneer ik voor het laatst gemeten heb. Net zag ik hem staan en dacht meet nog eens 38.8......
Hij zat steeds tussen 37 en 37.5 soms 37.7 dus dit is ruim een graden hoger als normaal.Nouvel schreef:Jeetje bizar zeg en waardeloos, sterkte!
Mijn oog viel op je topic omdat wij hier nu ook een paard hebben staan dat sinds een week op en af hoge koorts heeft, af en toe een kuch maar ziet er verder goed uit, eet redelijk normaal, toont ook niet heel ziek...
Echt eigenaardig...
Nouvel schreef:Jeetje waardeloos...
die van ons zat vanmorgen op 40.2, novacam gegeven en de rest ven de dag rond de 37.5 gebleven.
Vrijdag was ‘ie 40.4, novacam gegeven en terug naar de 37.5.
Novacam uitgewerkt en hij schiet weer boven de 40...
Hij had al wat opzoekwerk gedaan omdat koorts zijn enige symptoom was en kwam dan uit op een parasitaire infectie, richting lyme, leptospirose, ... Je had er zo een stuk of 8 denk ik, maar testen wat het precies was was enorm kostelijk en de behandeling voor alles was hetzelfde: 1 soort antibiotica, zeer zware antibiotica. Ben nu over de naam aan het denken, maar ik dacht Gentamycine (of een aanverwante). Maar wel echt een zware kuur, eerst 1 week elke dag inspuiten door de DA, daarna nog een maand een berg door zijn voer (was echt veel, dat hij dat opat verbaast mij nog altijd
). Toen is de koorts weggegaan en weggebleven en hij heeft er nooit meer last van gehad.
Zal even zien of ik het terug vind. 
bigone schreef:Goed de koorts bijhouden en hij moet blijven eten en drinken, eten is ook hel belangrijk ivm leververvetting. Gelukkig waren de waarden weer goed.
[***] schreef:Ben nog even in de archieven gaan graven, het is van 2016 geleden dus mijn geheugen deed het niet meer 100%
De test waar ik het over had was Serum Amyloid-A.
Deze mag max. 7 zijn en was > 600 bij mijn pony (hoger meten ze niet).
Nu was deze na 14 dagen nog steeds zo, wat in theorie niet zou kunnen, maar de behandeling werkte wel dus DA stelde zich daar verder geen vragen bij. Ik denk dus bij een serieuze infectie dat het wel blijft tekenen in het bloed zolang het nog niet in orde is. De rest van zijn bloedonderzoek was bijna perfect, maar zeker niks wat een verklaring zou geven.
Daarnaast heeft hij 1 week Tetracycline ingespoten gekregen en is er daarna overgeschakeld naar Doxycycline als poeder.