Arabesk schreef:Ik zou zeggen, zet hem een half jaartje op en paddock paradise en stop met alle dure onderzoeken waar toch amper behandeling voor mogelijk is. En kijk na een half jaartje nog eens hoe hij loopt.
We hebben hier ook wel kapotte paarden gehad en met echo's dan een kapotte pees vastgesteld, waarbij gewoon wegzetten op de wei uiteindelijk het meest effectief was en achteraf de diagnose eigenlijk niet eens noodzakelijk was geweest.
Alleen als iets gebroken is heeft het een toegevoegde waarde. Ons paard had z'n hoefbeen gebroken, zou ook einde oefening zijn. Op de wei gegooid en na een jaar weer opgepakt, rijdt weer endurancen en werd 2e op een klasse 2 wedstrijd.
Buuf had een paard met gebroken nekwervel, is ook op de wei gegooid, en kan tegen alle verwachtingen in ook weer ritjes maken.
Wat niet heel wordt op de wei, wordt ook niet heel met dure therapieën.
Jammer dat mijn paard met griffelbeenbreuk buiten alleen maar slechter ging lopen...
TS, ik zou idd ook willen weten wat er stuk is. Werd gek van de onzekerheid toen we dat bij Titane nog niet wisten. Gelukkig kan ik nu heel voorzichtig zeggen dat er verbetering in zit. Als in 'loopt in stap bijna normaal'.