Onbekende Diagnose paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dancer

Re: Onbekende Diagnose paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:17

Misschien een optie om hem bij de kliniek neer te zetten, zodat ze hem kunnen observeren en bij een aanval bloed kunnen afnemen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:26

ik zou zijn rug en hals eens op de foto laten zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:01

Stijve spieren en het beter lopen na 10min warmdraaien zijn ook hele typische pssm klachten.

Dus ik zou zeker verder testen in die richting.
Daarnaast zou je direct kunnen beginnen met aanvullende spier suplementen als magensium, vitE en eiwit.

Hoe staat hij nu verder gestald? Hoeveel komt hij buiten?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:02

Ik zou hem ook naar een kliniek brengen zodat ze daar kunnen kijken wat hij doet als hij zo'n aanval heeft en het filmen. En ik zou hem goed laten bekappen. Want hij staat slecht op de voeten.
Op facebook is een PSSM groep, die heeft heel veel informatie die je kunt nalezen en ook een advies omtrent het goede menu en supplementen.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 13:10

Lindsey_99 schreef:
En ik zou hem goed laten bekappen. Want hij staat slecht op de voeten.
Op facebook is een PSSM groep, die heeft heel veel informatie die je kunt nalezen en ook een advies omtrent het goede menu en supplementen.

Hij is recent bekapt, dit is van een 2 3 weken terug. Ik zit in de pssm groep, en in de amerikaanse groep van pssm. Epilepsie en shivers is daar vaker in genoemd.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:56

Lijkt alsof hij wil gaan plassen en daarvoor gaat staan... Maar de niets komt... Is hij al eens gecheckt op plasproblemen? Kan hij uitschachten en doet hij dat soms?