Hoe zit dat nou met de hoefsmid?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:47

SuperSmurf schreef:
droebel, hoe kunnen die zo lang blijven zitten dan? Bij mij moet ik na 8/9 weken wel weer heen, omdat de ijzers gewoon los gaan zitten of zelfs er af gaan? Vorige week is hij achter 2 ijzers verloren..

het is me gelukkig maar 2 x voorgekomen dat hij echt de ijzers kwijt was. maar meestal beginnen ze langzaam los te gaan en zijn we er op tijd bij om hem vast te maken.
bij de mijne zaten ze er 6 weken onder en toen begon er een voorijzer iets los te zitten. de hoefsmit is toen geweest en heeft een nieuwe nagel door het oude nagelgat gedaan en het ijzer weer vast gemaakt. ze hebben er nu 12 weken ondergelegen. van de week heeft hij weer nieuwe gekregen.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:51

Paduc schreef:
groeien die hoeven dan zo slecht, want anders groeien ze toch over de hoef heen?

mijn paard is een tijd ziek geweest en heeft heel veel antibiotica gehad. hierdoor hebben z'n hoeven ook een klap gekregen. maar het gaat nu langzaam aan beter. z'n hoeven groeien heel erg langzaam. de vorige ijzers hebben er 12 weken onder gelegen en ze waren er niet over gegroeid. dit moeten we natuurlijk ook voorkomen want dan gaat de wand ook scheuren en dan ben je verder. de hoefsmit heeft de ijzers aan de zijkant een paar mm ruimer gemaakt, zodat als ze zouden groeien, ze er niet meteen over zouden komen en de ijzers zo iets langer eronder zouden kunnen blijven.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:52

nou ben jij even goedkoop uit zeg! Geef mij ook maar zo'n paard! Haha!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:19

SuperSmurf schreef:

Het lijkt goedkoop, maar zoals ik al eerder schreef.... het is zo ontzettend slecht voor de hoeven.
Maar ja, mensen geloven dat niet snel, denken eerder aan hun eigen portemonee!

Anja85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:42

Die van mij worden in de winter om de 10 weken, en in de zomer om de 8 weken rondom bekapt, en dat kost mij ongeveer €15,00 per paard.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:22

Kleintje"]
[quote="SuperSmurf schreef:

Het lijkt goedkoop, maar zoals ik al eerder schreef.... het is zo ontzettend slecht voor de hoeven.
Maar ja, mensen geloven dat niet snel, denken eerder aan hun eigen portemonee!
[/quote]

Het gaat mij helemaal niet om m'n eigen portemonee. heb ook een tijd gehad dat hij om de 6 weken moest, dat gebeurd dan gewoon. dit paard is alles voor me en het maakt me verder niet uit wat het kost om hem gezond en gelukkig te houden.
op dit moment is dit volgens de hoefsmit en de dierenarts het beste voor m'n paard. tuurlijk is het niet optimaal maar het kan nu eenmaal even niet anders. het beste zou op dit moment zonder ijzers zijn, maar dan weet ik zeker dat hij helemaal geen hoeven meer over houdt. op dit moment zijn z'n hoeven nu helemaal vrij van scheuren en brokkels. alleen vrij kort.vandaar dat mijn hoefsmit het zo doet en dat gaat goed.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:45

SuperSmurf schreef:

ik ben nog altijd het goedkoopste uit.. samen met de anderen die het zelf doen en geen ijzer nemen Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:28

ik was vanmiddag een ijzer kwijt, net van de allerscheefste hoef, binnen een uur stond de smid er en nu zit er een nieuwe onder, met sneeuwzooltje, gratis en voor niks OK dan!
Dat is nog eens service!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:46

Lars werd om de 8 weken rondom beslagen voor EUR 75,00.
Maar nu zijn zijn ijzers eraf en betaal ik EUR 25,00 voor het bekappen. Hoevaak dat zal moeten gebeuren weet ik nog niet. Over 8 weken kom de smid nog even kijken hoe het gaat.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:06

hmmz mijn opmerking was dus nie seriues bedoeld he.. Als ik het voor mijn portemonee zou doen, dan zou meneer niet eens ijzers krijgen.. Mja.. zulke beste hoeven heeft ie niet en ik kom vrij vaak over de weg..