Wat een gedoe allemaal, zo'n revalidatieperiode.... En soms nog levensgevaarlijk ook! Ik heb vanmorgen de dierenarts over Rafiq gebeld, omdat ik hem eigenlijk 4 weken moest longeren voor hij weer echt los mocht. Hij is nog geen 3, en het lijkt mij erg belastend voor zo'n jong paard.... Hij staat dan 23 uur op stal en als hij eruit kwam was het feest!Eerst rustig proberen met hem te stappen en dan aan de longe..... JOEHOE!! ...... Nu heb ik met de dierenarts overlegt en gevraagd of het niet beter was om hem met een pony van 35 op een klein stukje weiland te zetten. Dat is het even rennen en dan gaat hij grazen. Na een paar dagen is hij hopelijk weer normaal rustig. De dierenarts gaf mij wel gelijk, dus hij mag weer naar buiten!!! Wat zal hij dat heerlijk vinden! Dit geeft mij toch een veel beter gevoel. Ik denk ook echt dat je het per paard moet bekijken. Het ene paard geneest sneller dan het andere en heeft een andere behandeling en revalidatie nodig.
Ik wil iedereen die ook aan het klooien is veel succes wensen met alles. En als je twijfelt of bepaalde dingen wel van toepassing zijn op jouw paard: Bel de dierenarts die jouw paard behandeld heeft.... Hij kan je goed advies geven.