Pony met astma / verborgen gebrek, hoe groot probleem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 21:52

GDG schreef:
Nu heb jij het niet eens gevraagd dus je weet het niet zeker maar als je door 'moet met spoed weg' niet kunt keuren is dat een rode vlag.

Klopt niet gevraagd. Had ik wel moeten doen, al had verkoper dit gewoon moeten melden gezien het gewoon bekend was. Ik dacht dat bewust verzwijgen dan zwaarder weegt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:13

Krijgt de pony hooi of voordroog? Op hooi hoesten paarden vaak sneller dan op voordroog. Als de vorige eigenaar de pony alleen op het gras heeft gehad dan kan het best dat de pony daar helemaal niet gehoest heeft.

Poosje81

Re: Pony met astma / verborgen gebrek, hoe groot probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:14

Uit ervaring, gooi 2x per dag een eetlepel koudgeslagen honing over het voer, maakt echt enorm verschil :j

Kimmie25501

Re: Pony met astma / verborgen gebrek, hoe groot probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:21

Je hebt astma en je hebt astma.

Ik lees hier veel over dampigheid. Astma betekent dat niet per se. Het ligt eraan hoe snel je erachter komt en of je het op tijd behandeld.

Stap 1 is idd echt de dierenarts laten komen en samen een behandelplan opstellen. Vaak begint het met medicijnen en natuurlijk aanpassingen. Het is dan wel handig om te weten waar je paard precies allergisch voor is. Wat voor informatie heb je van de oude eigenaren gehad?

Verborgen gebrek heb ik geen verstand van, maar het is wel belangrijk om te weten dat je met goed en op tijd management er wss niet heel veel last van gaat hebben. Wel zijn de medicijnen niet goedkoop. Ook moet je problemen niet kopen, die komen vanzelf. Ik zou voor jezelf de afweging maken wat je wil. Als je meer info wilt over behandeling / management, laat maar weten. Ondertussen weet ik daar alles van met een paard met equine astma. Maar de dierenarts laten komen hiervoor is echt wel stap 1.