Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lieke schreef:Wat de grens is, is soms heel moeilijk te bepalen. Zeker met klachten die niet doorslaggevend zijn. Onthou wel, je bent niet snel te vroeg met inslapen. Een paard leeft in het hier en nu, hij houdt zich niet bezig met wat er morgen komen gaat, hij heeft geen plannen, dromen en gedachten over de toekomst.
EORTH is echt heel naar voor een paard, hij staat nu al op pijnstillers, moet nog wel wat ingrepen ondergaan in de toekomst. Daar moet je ook over nadenken, weegt dat op tegen de perspectieven die hij nog heeft.
Je geeft ook aan dat hij veranderd is, dat kan pijn zijn, maar ook ouderdom. Dat is een vraag waar jijzelf het beste antwoord op kan geven, jij kent je paard het best. Maar misschien kan het geen kwaad om eens aan je stalgenoten te vragen hoe zij tegen je paard aankijken. Soms wordt je blind voor wat je niet wil zien.
Heel veel succes in ieder geval, het is niet makkelijk een beslissing te maken.
Gebruiker1 schreef:De foto’s wil ik sowieso omdat hij een KS verleden heeft en hij die acute ataxie heeft gehad. Van zn benen verwacht ik eerlijk gezegd geen verrassingen maar daar kan de Lingehoeve natuurlijk anders over denken.
Stoppen met rijden lijkt me ook wel goed. Stoppen met beweging geven durf ik niet zo goed vanwege zijn KS verleden. Ben bang dat dat dan weer een probleem wordt als zn buik en rugspieren slap worden. Maar goed, misschien valt dat ook wel mee op de foto’s.
Tessebes schreef:Ik heb het idee, dat je de doorslag wil leggen bij de diagnose van de Lingehoeve, als bevestiging dat je de juiste keuze maakt. Heel begrijpelijk, maar eigenlijk onnodig. Het gaat om het beeld wat je paard geeft en of je hem inderdaad een paardwaardig bestaan kunt bieden.
Mijn merrie is 2 jaar geleden ingeslapen, had een immuungemedieerde ziekte en werd tijdens een onderdrukking dmv prednison hoefbevangen. Zij is opgenomen op Utrecht en daar is een "alternatieve" behandeling gestart. Ik wilde er alles aan gedaan hebben. Het heeft voor mij 1,5 week geduurd, voordat ik de beslissing inslapen heb kunnen maken. Dat was op het moment dat ze de pijnstiller af zouden gaan bouwen en ik haar daarna thuis verder kon behandelen. Ik kon haar geen paardwaardig bestaan meer kon bieden. Haar favoriete bezigheid lekker grazen op de wei, zat er niet meer in, ze mocht geen uv krijgen op 1 been, het was gewoon onmogelijk. Ik heb het er heel moeilijk mee gehad, maar ik weet wel, dat dit het enige was, wat ik nog kon doen. Ik had er dan ook snel vrede mee, al hoewel het erg verdrietig was.