Bedankt allemaal voor de reacties 
Nynke, bij Fi zie je de verdikking inderdaad ook niet, maar je voelt het wel.
Sintara, ik zal het in gedachten houden mocht er morgen geen zweer uitkomen, bedankt 
Josien, bedankt voor de tip over de site.
Ik ben blij om te lezen dat dit beeld in veel gevallen toch nog vaak ene hoefzweer blijkt te zijn. Ik weet dat dat geen garanties geeft voor mij, maar het geeft me wel hoop 
xJurdyWonanx, jeetje, dat is dubbel! Aan de ene kant zonde van je geld, aan de andere kant een enorme opluchting dat het een zweer bleek te zijn.
Esther_r20, zonder pijnstillers loopt ze op drie benen en het is natuurlijk ook een ontstekingsremmer en die kan ze goed gebruiken. Daarnaast staat ze bewust op een klein stukje, dus ze kan niet veel lopen.
Als ik 's middags kom rond de tijd dat ze de Metacam nodig heeft, steunt ze amper op dat been, een paar uur later steunt ze er wel op, maar nog altijd minimaal en erg kreupel, dus ze zal er niet doorheen lopen. Ze wil zelfs liever niet naar me toelopen als ik eten in mijn hand heb, en als er iemand verslaafd is aan eten is het Fi 
Bigone, een paard kan natuurlijk altijd gek doen (ook zonder dat het veulen net is afgespeend), maar ik weet vrij zeker dat ze dat niet gedaan heeft vanwege het veulen. Ze is daar altijd heel relaxt onder. De kans dat ze een verkeerde beweging heeft gemaakt, is zeker aanwezig, maar dan verwacht ik meer omdat ze dat nieuwe paard weg wilde jagen en door de gladheid op de wei wellicht een rare beweging heeft gemaakt.
Juut, ook spannend voor jou dus de komende dagen
Shimar schreef:Op het harde raakt de zweer de grond niet dus dat zou kunnen als ik je verhaal goed lees. Er zijn ook tips te vinden om het doorbreken van een hoefzweer te versnellen zoals zuurkoolverband-biotexbad-lijnzaadpapje in een luier en de hoef inpakken met ducttape.
Sommige sites raden juist aan dat het paard wel ruimte krijgt om te kunnen blijven bewegen voor de doorbloeding.
Wie weet waarom het drukverband is aangelegd?
Die tips ga ik zeker opzoeken mocht de smid morgen een zweer vermoeden, maar hem nog niet weg kunnen snijden.
Ruimte krijgen voor beweging bij een zweer bedoel je? Het kan ook heel goed haar pees zijn en dan mag ze juist niet bewegen.
En wat bedoel je met 'Wie weet waarom het drukverband is aangelegd?'? Die snap ik niet zo goed. Dat weet ik natuurlijk zelf. Of bedoel je het niet zo?
Tango1979, goed om te weten dat je een zweer ook kan zien op de foto.
Kaatje_S, daarom wordt Fi aanstaande maandag pas gescand, vanwege de zwelling, al is die minimaal.
Wildgirl, het is lastig voor mijn smid om eerder te komen, maar daarnaast raadde de veearts ook aan om juist even te wachten, omdat ze niet reageerde op de tang en dat kan betekenen dat als het een zweer is, hij nog niet genoeg gerijpt is en dan kan de smid ook weinig doen.
geerke schreef:Wat een prachtige pony! Ik vermoed ook een hoefzweer..je kunt de hoef wassen en dsn met een renet voorzichtig kijken of je een zwarte plek ziet,vaak in de witte lijn
Dankje
*zoekt op wat een renet is*
FlerSandro, wanneer is dit bij jou gebeurd en hoe gaat het nu?
Het Fismoeltje gisteren