Paarden 24 uur weidegang plus extra maar toch mager.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:33

Jolinca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 19:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
liberia schreef:
Welk ras zijn de paarden?
Op wat voor gras staan de paarden en wordt dit bemest en wat gebeurtenis met de mest in de wei.
Zou graag een foto zien van je paarden en van het weiland met bos.

Fotos maken is nu lastig ze hebben de dekens om en niet zo veel te zien.
Ze zijn een Varmblod traver en een part bred arab.
Het is timotei gras en op de sætre kan niet bemest worden, het is op een berg en ongecultiveerd land. Het is echt buitenland de natuur is de natuur dus de stenen liggen er nog en de bomen groeien waar ze willen. Ik heb nog geen kwart van een kwart op de foto kunnen zetten, dan moet ik een luchtfoto laten maken. De mest blijft waar het is en wordt opgeslokt door de natuur. Het is dan ook geen wei.
Ze kunnen nog een 300 meter naar boven waar weer een klein gedeelte vlak is met een bos, daar staan ze beschut en liggen ze.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:32

Dus idd typisch een berg waar vee op gehouden wordt. Is goed voor sobere dieren en dieren die het gewend zijn maar voor sommigen kan dat toch best pittig zijn. Het klimmen en scharrelen voor wilde grassen die minder voedzaam zijn, zeker nu.
Een draver en halve arab moeten daar misschien echt aan wennen en even geholpen worden.

Jolinca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 19:35

Thioro schreef:
Dus idd typisch een berg waar vee op gehouden wordt. Is goed voor sobere dieren en dieren die het gewend zijn maar voor sommigen kan dat toch best pittig zijn. Het klimmen en scharrelen voor wilde grassen die minder voedzaam zijn, zeker nu.
Een draver en halve arab moeten daar misschien echt aan wennen en even geholpen worden.

De draver is geboren en getogen noor en is deze omstandigheden gewend. De partbred komt uit nederland en heeft naast een zware reis hier heel erg moeten wennen. Ik heb hem daar zo goed mogelijk mee geholpen, ook extra vitamine gegeven ect.

Ik heb vandaag de stallen klaargemaakt tegen iedereens advies in en ze komen maandag naar beneden en naar binnen. Ja het zal een lange winter voor ze worden maar ik vertrouw dit voor geen meter en bevalt mij niks. Dus lekker naar binnen en oppeppen. De winter komt snel genoeg.