Hutcherson schreef:Ik denk dat ik geen goed beeld heb van wat er gebeurt (wellicht moet ik eerst een filmpje zien ofzo) maar ik zou me hier niet direct heel druk om maken. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie voortraject is geweest maar ik zou eerst flink aan de hand gaan werken, kleine stukjes stappen op verharde en onverharde rechte paden. Ze zeggen niet voor niks dat lange rechte lijnen beter zijn voor jonge paarden.
En verder los longeren/los laten bewegen in de bak, met balken als je wilt of eens vrijspringen.
Ik heb een ruin die ook heel erg last had van zijn achterhand met name de te lange kniespieren/pezen waardoor hij ook door het been zakte af en toe met wegstappen. Dat was echt een kwestie van trainen trainen trainen. Verslapte de training? Dan ook zijn kniespieren.
Zou het niet zoiets kunnenzijn? Echte schade had zich toch al wel laten zien met onderzoek? Zou niet gelijk paard afschrijven!
Ik zal morgen eens kijken of het me lukt om een filmpje te sturen.
Ze heeft juist, omdat ze in het begin in de paddock niet wilde lopen, veel op het erf heen en weer gelopen en dus geen voltes. Ik ben bang als er evt. wel een ontsteking zit en we door gaan met trainen dat het alleen maar erger wordt.