Paard zakt door het linkerachterbeen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gizeppie

Re: Paard zakt door het linkerachterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 18:43

Paard gaat 11 september naar de kliniek.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:55

Gizeppie schreef:

+:)+ Laat je ons nog even weten wat er uit komt.

Tips lijken leuk maar als ik hier al zoveel verschillende dingen lees zou ik er gek van worden. Het gaat nu al van een zwakke knieband tot een afwijking in de hersenen :wow:
Dat is ook de reden dat ik zelden iets hier vraag. Eigenlijk eerst de DA voor een diagnose en daarna zijn de ervaringen van vrienden en mensen op Bokt super handig en vaak ook bruikbaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:06

Top ts, dat er iets aan de hand is duidelijk en door een been zakken is niet normaal . Hopeloos het beste en hoop ook dat je laat weten hoe het afloopt.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 19:08

Cowgirl schreef:
Gizeppie schreef:

Tips lijken leuk maar als ik hier al zoveel verschillende dingen lees zou ik er gek van worden. Het gaat nu al van een zwakke knieband tot een afwijking in de hersenen :wow:
Dat is ook de reden dat ik zelden iets hier vraag. Eigenlijk eerst de DA voor een diagnose en daarna zijn de ervaringen van vrienden en mensen op Bokt super handig en vaak ook bruikbaar.

Ik heb het gemerkt haha! Bedankt, zal t laten horen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:12

Cowgirl schreef:
Gizeppie schreef:

Een forum is toch bedoeld om wijzer van te worden, ze vraagt wat het kan zijn.

Ts: my two cents, hij geeft nu geen reactie op drukpunten/spieren, dat kan wel betekenen dat het iets recents is, wat betekend dat hij nog niet is gaan overcompenseren.
Ondertussen is het wel toevallig dat hij eerder al linksom niet goed wilde aanspringen. Dan denk ik mede aan iets dat al licht aanwezig was en nu pijn of krachtverlies begint te veroorzaken.

Succes bij de kliniek in elk geval!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:14

Cowgirl schreef:
Gizeppie schreef:

Ik was dat, van de hersenen. Je leest niet goed wat er staat. Ik zeg: mijn tip is ga naar de DA. Wij kunnen niet zien waar het zit. Het kan zelfs wel in het hoofd zitten.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 19:15

Ik was idd nieuwsgierig of mensen ervaringen hadden hiermee. Aan de longe in de longeer cirkel struikelt hij niet meer, maar z’n rug voelt niet oké. De bekken zijn bij de bloedlijn waar hij uit komt altijd wel een dingetje geweest. Het aanspringen ook, hoe beter je los rijdt hoe makkelijker het gaat.

We gaan het zien de 11de

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:16

Je derde zin in de OP. Wat kan de oorzaak zijn?

Succes in de kliniek. Hopen op een goede uitkomst, dat het behandelbaar is.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 19:17

rien10 schreef:
Je derde zin in de OP. Wat kan de oorzaak zijn?

Succes in de kliniek. Hopen op een goede uitkomst, dat het behandelbaar is.

Bedankt!

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:03

Hi ts, ik was benieuwd wat er uit is gekomen tijdens de afspraak bij de kliniek? Mijn paard zakt ook af en toe door dr linker achterbeen. Wij gaan volgende week naar de kliniek, maar ben benieuwd wat er bij jou paard geconstateerd is.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 08:50

Dabiscui schreef:
Hi ts, ik was benieuwd wat er uit is gekomen tijdens de afspraak bij de kliniek? Mijn paard zakt ook af en toe door dr linker achterbeen. Wij gaan volgende week naar de kliniek, maar ben benieuwd wat er bij jou paard geconstateerd is.

Bij mij is er artrose geconstateerd in het SI gewricht.

Dabiscui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:49

Ah, wat vervelend om te horen! Wat mag je nu wel/niet meer doen met je paard?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 15:18

Dabiscui schreef:
Ah, wat vervelend om te horen! Wat mag je nu wel/niet meer doen met je paard?

In principe mag ik alles doen, maar met een goede opgebouwde training. Dus met mate. Ik moet m regelmatig laten behandelen en onderhouden met supplementen. Hij mag eigenlijk geen dagen rust, want daar wordt hij slechter van. Ik moet hem dus goed in de gate houden en over alles nadenken. Hij is nu ingespoten en even afwachten voor hoelang dat goed gaat. Als hij echt kreupel wordt heb ik wel besloten dat hij van zijn pensioen mag genieten ook al is hij pas 13 jaar. Hij heeft trouwens geen pas ooit kreupel gelopen btw!

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:12

Hebben ze een echo gemaakt van het SI? Zijn er nog verdere onderzoeken gedaan? Ik ben benieuwd, mijn paard wordt binnenkort ook hierop onderzocht.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:23

Kreupelheid en artrose is een ingewikkelde combinatie.

De mate van pijn zegt zelden iets over de mate van beschadiging.
En door te blijven bewegen (.... zelfs als het de eerste tien tot twintig minuten stram gaat... ) bespaar je het dier veel pijn.

(Zou je opteren voor een pensioen, probeer dan iets van een paddock paradise waar de dieren echt gestimuleerd worden om de hele dag door wat te wandelen, eens te spelen etc.)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 21:02

Janneke2 schreef:
Kreupelheid en artrose is een ingewikkelde combinatie.

De mate van pijn zegt zelden iets over de mate van beschadiging.
En door te blijven bewegen (.... zelfs als het de eerste tien tot twintig minuten stram gaat... ) bespaar je het dier veel pijn.

(Zou je opteren voor een pensioen, probeer dan iets van een paddock paradise waar de dieren echt gestimuleerd worden om de hele dag door wat te wandelen, eens te spelen etc.)

Haha nee paddock paradise is voor mijn voormalige dekhengst absoluut geen optie!

Als hij slechter zou worden, loopt niet geen stap kreupel dan zou ik alleen nog grondwerk met hem doen of een buitenritje, maar geen wedstrijden meer starten.

O ja ter info. Mijn paard heeft nooooooit kreupel gelopen, maakte alleen een takt fout met links achter.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 21:04

Sweetdreams schreef:
Hebben ze een echo gemaakt van het SI? Zijn er nog verdere onderzoeken gedaan? Ik ben benieuwd, mijn paard wordt binnenkort ook hierop onderzocht.

Ik heb heel veel onderzoeken gedaan. Ik wil je daar best over vertellen maar graag via pb. Ik heb idd een echo gedaan, kreupelheidsonderzoek en bewegingsanalyse.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 11:23

Die van mij zakte ook weg met zn achterbeen. Ook door artrose is SI, ook nooit kreupel op gelopen. Maar zakte af en toe weg en kon zn bekken niet goed kantelen

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-20 21:46

SuperSuup schreef:
Die van mij zakte ook weg met zn achterbeen. Ook door artrose is SI, ook nooit kreupel op gelopen. Maar zakte af en toe weg en kon zn bekken niet goed kantelen

Hier hetzelfde probleem idd!