Dus voor de zekerheid wordt er dan toch maar een Pramox ingesmurfd

Hopelijk heb je dan niet de pech om bij die 5% te horen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
truiska schreef:Mijn paard heeft ook heel lang spuitmest gehad.
Na lang zoeken en behandelen ben ik
Ecostyle oerbalans gaan voeren in conbinatie met Ecostyle darmbalans. Paard is zo opgenknapt nu voer ik alleen nog de oerbalans er bij doet het nog steeds goed erop.
Succes en hoop sat het bij jullie ook helpt.
Lori schreef:Ik heb er misschien overheen gelezen maar als de jouwe niet tegen voordroog kan en de andere kan niet tegen stof waarom dan niet het hooi stomen? Dan kan je gewoon onverpakt hooi geven en is het voor beiden normaal gezien in orde.
Hier eentje gehad dat het niet aan het hooi lag, ook niet aan wormen maar toch diarree bleef houden. Ik heb dan een goedkope pot biergist gekocht en binnen enkele dagen zag ik verbetering en na een week was het probleem gewoon volledig weg. Het is nu 8 maanden sinds die pot leeg was en ik heb het probleem niet meer terug gezien. Echter ben ik wel voorstander om eerst te kijken achter de oorzaak voor je zomaar poedertjes begint te geven.
geerke schreef:Bijzonder...paard is in april voor het laatst ontwormd en niemand komt er hier op dat het wel eens bloedwormen zouden kunnen zijn?Dat vind ik ernstig
MarliesV schreef:Die info is van de laatste post van de TS Geerke, dus zoveel mensen hebben dat niet 'genegeerd'.
Bloedwormen kan zeker een optie zijn.
Daarnaast over op hooi (er is ook stofarm/schimmelvrij enz hooi te koop).
Ik ben daarnaast erg tevreden over Optiform van Mijten. Super spul voor de mest samenstelling.
Maar zoals met alles, de oorzaak eerst aanpakken, dan pas het gevolg.
Sclimpre schreef:In de OP post staat bij uitgesloten : wormen
Op welke manier is dit dan uitgesloten? Wat zegt de DA van de platte mest?
Voordroog kan ook de oorzaak zijn, dus dit paard op hooi zetten is zeker een optie. Uiteraard wel 'dit paard' en niet het andere paard wat voordroog nodig heeft ivm hoesten. Want anders los je één probleem op en creëer je er een ander. Stofvrij hooi bestaat niet en nat maken is veel minder efficient dan voordroog voeren. Als je geen mogelijkheid hebt om hen apart te voeren koop je een paar prikpaaltjes en een rol schrikkoord en dan is het ook opgelost.
Alenthe05 schreef:Herkenbaar, zelfde verhaal hier gehad.
Nu op droog hooi, Havens gastro + brok en Cavalor Vitaflor poeder door zn eten en weg is de spuitmest..
dioni schreef:mijn paard krijgt dunne mest/ veel mestwater/ scheten van sommige partijen hooi. Kuil maakt geen verschil.
Ik heb zo'n beetje elk supplement geprobeerd, het enige wat bij mij hielp is de pavo gut health. Als het erg dun is mag je die ook hoger doseren dan de aanbevlen 2 schepjes voor een paard.
Autumnn schreef:Maar als jouw weidemaatje niet tegen hooi kan en jouw paard niet tegen voordroog, waarom hou je dan wel rekening met een ander en niet met je eigen paard? Ik bedoel het absoluut niet verkeerd maar een match met een weidemaatje is niet alleen afhankelijk van karakters maar ook van voerbehoeftes.
Zet jouwe desnoods even een weekje apart met hooi en kijk hoe dat gaat. Dan kan je dat uitsluiten (of niet)
MarliesV schreef:Ik geef een flinke hand per dag. Dat is hier voor een flinke haflinger voldoende.
Doe dus ook een maand of 5 met 1 verpakking. Daardoor erg goedkoop en super effectief hier.
Autumnn schreef:Maar als jouw weidemaatje niet tegen hooi kan en jouw paard niet tegen voordroog, waarom hou je dan wel rekening met een ander en niet met je eigen paard? Ik bedoel het absoluut niet verkeerd maar een match met een weidemaatje is niet alleen afhankelijk van karakters maar ook van voerbehoeftes.
Zet jouwe desnoods even een weekje apart met hooi en kijk hoe dat gaat. Dan kan je dat uitsluiten (of niet)
Bollebuik schreef:Voor mij is dit heel herkenbaar helaas.
Mijn paard heeft al maanden last van vieze benen door mest water en diarree. Ik heb de DA erbij gehad, bloedonderzoek gedaan, probiotica geprobeerd, zandkuur gedaan, mest onderzoek, maar daar kwam allemaal niks uit/heeft niet geholpen.
Nu ben ik zijn krachtvoer aan het veranderen in de hoop dat dat nog iets oplevert, anders weten wij het ook niet meer.
Hij kreeg tot vorige week:
- 500gr daily complete van vitalbix
- 500gr active+ van vitalbix
- paar handjes lucerne van vitalbix
Nu ben ik langzaam aan het over stappen op:
- 2 scheppen fiberforce
- 1,5 schep action pellet
- 4 scheppen lucerne.
Overigens dit allemaal in combinatie met onbeperkt droog hooi.
Sharel schreef:Alenthe05 schreef:Herkenbaar, zelfde verhaal hier gehad.
Nu op droog hooi, Havens gastro + brok en Cavalor Vitaflor poeder door zn eten en weg is de spuitmest..
Havens Gastro +, Hartog Digest, Cavalor FiberForce, NAF Gastri Aid, hielp tijdelijk. Haar billen zijn smerig van het mestvocht. Ze laat veel natte scheten waarbij het water er echt uit spuit en een plasje op de grond komt. Hierdoor hoor je veel gerommel van haar darmen en heeft ze regelmatig een opgeblazen buik. Gisterenavond begonnen met hooi bijvoeren maar ze laat het staan. Bij het aanraken bij de singel en borstspieren wordt ze boos en hapt. Ze bijt niet raak maar dreigt er mee. De dierenarts zei dat ze geen maagzweren heeft. Nou ben ik dus aan het twijfelen in welke hoek ik het moet gaan zoeken. Het probleem met haar darmen wat haar mogelijk een onbehagelijk gevoel geeft en daardoor wat gestrest.