Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitje schreef:@ superpony, ik lees dit verhaal van jou in heel veel topics. Je doet vorkomen alsof dierenartsen het altijd fout hebben en boxrust altijd fout is. Dat is gewoon niet zo. In sommige gevallen is boxrust gewoon beter en dat is vanaf hier niet te beoordelen.
Ik heb er meerdere uit hun plaat zien gaan op steen, zowel in een paddock als met beleren op steen( mijn dravers lopen namelijk eerst op het erf tussen de lijnen) . En wat je zegt klopt gewoon niet. Als ze fit zijn, of in protest gaan, gaan ze net zo hard uit hun plaat op steen. Het verschil is dat je consequenties dan ook meteen een stuk groter zijn.
In sommige gevallen kan op steen zetten, of boxrust niet uitvoeren beter zijn. Maar het is niet zo dat dit in alle gevallen werkt
.
TS: je hebt een klein schopje onder je kont nodig: je paard schraapt. Dat is het enige wat hij doet. En dat doet hij ook nog eens als jij erbij staat en gestressed ben. Al eens gevraagd wat hij doet als je er niet bij bent?
Ik zou niet weten waarom je een paard muisjes zou voeren of van het advies van een DA zou afwijken omdat hij schraapt... Breekt hij nou de hele tent af a la.
Sommige paarden zijn wel degelijk rustiger op de kliniek, als alle paarden daar binnen staan geeft dat rust ipv dat de buurman steeds wel naar buiten mag.
Ts: overleg gewoon nogmaals met je DA, als de wond straks meer genezen is zijn er vast mogelijkheden.
HorseTimeXL schreef:Ja ik weet da tmijn paard normaliter als ik kijk naar de 2 verhuizingen die ik heb meegemaakt is dat hij een goede week echt van slag is. En ook als ik hier zie, dat als hij ergens een paard hoort daar heel erg op reageert dus dat maakt heel erg mijn twijfel voor hem om hem op de kliniek te zetten. Al merk ik toch dat het ook wel 'lekker' is om hem daar achter te laten wetende dat ze direct iets kunnen doen mocht dat nodig zijn. Meneer begon vanmiddag aan z'n verband te likken en beetje te bijten. Hopelijk is dit verveling. Ja of jeuk wat ik me ergens ook wel kan voorstellen. Hopelijk blijft hij er vanaf. Iemand daar nog tips voor? Misschien met tape afplakken? De DA komt donderdag.
Yvank_ schreef:HorseTimeXL schreef:Ja ik weet da tmijn paard normaliter als ik kijk naar de 2 verhuizingen die ik heb meegemaakt is dat hij een goede week echt van slag is. En ook als ik hier zie, dat als hij ergens een paard hoort daar heel erg op reageert dus dat maakt heel erg mijn twijfel voor hem om hem op de kliniek te zetten. Al merk ik toch dat het ook wel 'lekker' is om hem daar achter te laten wetende dat ze direct iets kunnen doen mocht dat nodig zijn. Meneer begon vanmiddag aan z'n verband te likken en beetje te bijten. Hopelijk is dit verveling. Ja of jeuk wat ik me ergens ook wel kan voorstellen. Hopelijk blijft hij er vanaf. Iemand daar nog tips voor? Misschien met tape afplakken? De DA komt donderdag.
Ja dat heeft mijn paard ook. Gek genoeg was die op de kliniek meteen rustig. Maar ik vond daar een heel andere sfeer hangt dan op een pensionstal.