Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SimoneX schreef:Ik weet dat je hier niet naar vroeg maar heb je ook aan lasertherapie gedacht? Heb hier erg goede ervaringen mee. Eind januari 2019 begonnen met laserbehandeling bij een peesblessure (gat in checkligament). Begin maart (na 10 behandelingen) controlescan en het gat was weg. Mocht rustig opbouwen toen.
Ik lees dat je paard een zwelling heeft. Op de foto zie je hoe het been van mijn paard eruit zag voor de behandeling.
[ [url=m/EmPy9s.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hieronder na 10 behandelingen
[ [url=m/pD1vu3.jpg]Afbeelding[/url] ]
SimoneX schreef:Heel goed eigenlijk ❤
Vorig jaar zijn we eind januari begonnen met lasertherapie. 2 weken 3x in de week, 1 week 2x in de week en 2 weken 1x in de week. Dus na 5 weken controle echo en het gat was weg! Ik mocht er weer op om rustig op te bouwen. We hebben wel voor de zekerheid nog 5 x gelaserd (1x in de week). Ik heb ook de Ice Vibes aangeschaft en deze heb ik dagelijks ingezet. We zijn rustig op gaan bouwen en ondertussen rijden we weer volop. Het blijft natuurlijk wel een paard wat goed in de gaten gehouden moet worden maar voor nu genieten we weer volop. Ik heb haar overigens tijdens de blessure gewoon op de wei gehad. Op stal vond de DA het beste maar ik ben van mening dat gematigt bewegen beter is.
oji schreef:Mijn paard had een jaar geleden een enorm gat in haar checkligament van meer dan 6 cm. Accuut afgeknapt bij een cross. Ik heb ook op de kliniek, lasertherapie gedaan (4FP Laser). De bedoeling was 2 weken, maar omdat na 1 week het onstekingsweefsel nog niet voldoende weg was, werd het 3 weken (maar goed, mijn paard had echt wel een hele zware blessure volgens de DA). Daarna heb ik haar op een revalidatie stal gezet, waarbij ze dagelijks op de vitafloor (trilplaat) ging, stappen, koelen met ice vibes. In een later stadium rustig aan het rijden opbouwen en aquatraining. Al met al ruim een half jaar revalidatie, maar ik heb weer een volledig goed paard terug. Mag er alles weer mee. Mijn eigen gevoel zegt dat ik er niet meer mee de SGW in ga, maar zelfs dat zou mogen van de DA als ik er rekening mee zou houden dat ik niet start als de bodem echt mega slecht is. Maar goed, dat risico ga ik niet meer lopen, maar wel gewoon dressuur, springen en lekker buitenrijden. Het was een financiële aderlating, maar het is het dubbel en dwars waard geweest.
mirgino schreef:Mijn paard heeft het aan beide voorbenen gehad
Eerst links voor heeft in totaal 9 mnd geduurd en jaar erop rechtsvoor heeft 5 mnd geduurd
Daarna nooit meer last van gehad je zag wel op beide benen een wormachtig litteken
Mijn paard haalde ik zo dus 2 x uit de wei![]()
Hij heeft in het begin op stal gestaan omdat hij bleef rennen op de wei en slidings met de voorbenen maskte van 7 meter Waardoor de pees verder scheurde
HarmanyL schreef:mirgino schreef:
Dit klinkt min of meer t zelfde als bij mij. Geeft wel hoop voor de toekomst! Mijne is dus rustiger op de wei als met stal rust. Dan doet ze niks als steigeren en bokken als dr vriendjes wel mogen. Afgelopen woensdag is ze ingespoten bij t tweede been, 2 oktober eerste controle..
petravdmeerx schreef:Oh klinkt echt goed, geeft mij weer een beetje moed! De blessure van mijn merrie is ook aardig fors, dus ben benieuwd of de aankomende 2 weken laseren genoeg is voor haar. Hoevaak hebben ze jouw paard gelaserd in totaal?
HarmanyL schreef:mirgino schreef:
Dit klinkt min of meer t zelfde als bij mij. Geeft wel hoop voor de toekomst! Mijne is dus rustiger op de wei als met stal rust. Dan doet ze niks als steigeren en bokken als dr vriendjes wel mogen. Afgelopen woensdag is ze ingespoten bij t tweede been, 2 oktober eerste controle..
petravdmeerx schreef:callippo schreef:Ja, ik heb dit 1,5 jaar geleden laten doen. Het zou het herstel versnellen en de kans op herstel vergroten.
Checkligament herstelde echter langzamer dan de dierenarts verwacht had (elke maand laten scannen, na 4 maanden besloten hem een jaar op de wei te zetten). Dus het had niet echt het gewenste effect, al weet je natuurlijk nooit hoe het zonder deze behandeling was gegaan.
Oh jeetje. Is die herstelperiode gebruikelijk?
ivy_power89 schreef:Ik val even je topic binnen.
Geen blessure zoals jouw paard maar een tussenpees blessure.
Ik ben nu 3 weken met de icevibe bezig nadat mijn eigen DA hem afgeschreven heeft als sportpaard.
Morgen gaan we naar de raaphorst voor een utc scan (en algeheel plan) en ben benieuwd of er al ruim verschil is te zien op de gewone echo (mijn paard is pas 4 maanden onderweg en blessure is niet mega, vandaar dat ik een second opinion laat doen)
petravdmeerx schreef:Vandaag is mijn merrie na 2 weken laseren weer gescand. Het checkligament is aan de buitenkant weer helemaal gevuld de binnenkant is ook goed op weg, heeft iets meer tijd nodig,
Hebben jullie goeie ervaringen met de Ice Vibes?
Christadk schreef:petravdmeerx schreef:Vandaag is mijn merrie na 2 weken laseren weer gescand. Het checkligament is aan de buitenkant weer helemaal gevuld de binnenkant is ook goed op weg, heeft iets meer tijd nodig,
Hebben jullie goeie ervaringen met de Ice Vibes?
En hoe vaak is ze in die 2 weken gelaserd?
Mijn paard staat nu 2 weken met een blessure aan het check ligament en ik twijfel ook om te gaan laseren. Mijn paard loopt overigens wel gewoon op de wei, hij gaat helemaal uit zijn pannetje op stal en de paddocks vind ik veel te zwaar. Volgens de raaphorst vertraagd dit wel het herstelproces vandaar dat ik aan laseren denk. Ze raden dan 10 behandelingen aan a 75 euro per keer.. Hoor er wisselende verhalen over dus vind het lastig wat te doen.