Polly schreef:Heel eerlijk? Ik zou er niet aan beginnen.
Met paarden krijg je vanzelf wel problemen die hoef je niet te kopen
Mee eens, ik zou dit paard dus niet kopen, ook niet voor een lagere prijs.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
oji schreef:Melvern schreef:Mijn droompaard zou ik niet laten staan om een enkele sarcoid.
Eerste vereiste om bij mij een droompaard te zijn is volledig gezond. Niet gezond valt bij mij eerder in de categorie nachtmerrie.
Blussem schreef:Nee, en ben ook grote tegenstanders van het fokken van sarcoiden gevoelig paarden. Ik snap niet dat er nog steeds gefokt worden met paarden met probleem huiden omdat ze zo mooi kleurtje hebben.
Nouvel schreef:Blussem schreef:Nee, en ben ook grote tegenstanders van het fokken van sarcoiden gevoelig paarden. Ik snap niet dat er nog steeds gefokt worden met paarden met probleem huiden omdat ze zo mooi kleurtje hebben.
Dat heeft toch niks met kleur te maken?
Ik ken zowel witte als zwarte paarden die ze hebben...
Apple schreef:De Dais heeft er 3. Ik heb er nooit iets aan gedaan.
Een platte, aan de binnenkant van haar achterbeen. Hoog. Dat ziet er uit als een ronde verkleuring.
Eentje ergens op de rechterkant van haar lichaam, beetje in de buurt van haar heup. Dat is een heel klein wratachtig gebeuren. Soms is hij er, soms niet. Soms kom ik hem tegen met borstelen, maar bij nader inzien heb ik hem nu al heel lang niet gespot.
Ze heeft er ook eentje boven haar rechteroog. Hier heeft weleens een DA naar gekeken en we hebben besloten er niets aan te doen. Het zit te dicht bij haar oog om daar met agressieve smeersels mee aan de gang te gaan. Snijden geeft ook geen garantie.
De sarcoide is meestal rustig. In het voorjaar speelt hij vaak op, wordt dan wat groter om daarna weer te verdwijnen. Wij denken zelf dat het misschien iets te maken heeft met hormonen (hengstig?) of met de komst van kleine vliegjes waardoor de sarcoide weer opspeelt.
Dit jaar heeft ze er eigenlijk geen last van gehad en is de sarcoide rustig gebleven.
Wij zitten er zo min mogelijk aan om hem niet te verstoren. Ook met het idee van 'als je gaat rommelen wordt hij misschien actiever'.
Ik zou een paard met een sarcoide dus zeker niet laten staan. Mits de sarcoide op een plek zit waar het geen last kan (dus niet op zadel/singel plek, op plekken waar het kan schuren tussen te benen, lastige plekken op het hoofd voor het hoofdstel, etc.etc.).