Zieke pony's worden zieker.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 11:58

Er is een andere arts langs geweest, deze vond het ook een vreemd ziektebeeld. Dacht voornamelijk aan droes maar dat had dan uit te test moeten komen vond de arts.

Ze zijn 3 dagen met antibiotica geprikt en dat geef ik nu nog oraal met poeder en metacam.
Ze knappen eindelijk wat op, koorts en diaree is weg en het hoesten en snotteren ook bijna.
De merrie heeft waarschijnlijk wel blijvende longschade omdat er te lang aangemodderd is. Dus als ze blijft knijpen met ademen gaat ze aan de pufjes.

Wat het is/was weten we dus nog niet, maar ik ben zo blij dat er eindelijk vooruitgang in zit en dat ze niet staan af te zien met deze hitte.

Rianne1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:25

Wat fijn dat ze iets opknappen, ik heb er zelf op moment ook 5 met droes lopen maar een test geeft geen zekerheid voor droes. Als ze positief testen wel maar als de test negatief is kan het alsnog wel droes zijn omdat de paarden de droes bacteriën niet constant uitscheiden.
Hopelijk knappen ze aankomende tijd op! Sterkte met je paarden

DreamUp

Re: Zieke pony's worden zieker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 15:05

Dankjewel! Ook beterschap met die van jou :(:)

Rianne1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:59

DreamUp schreef:
Dankjewel! Ook beterschap met die van jou :(:)

Bedankt!

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 12:20

Helaas te vroeg gejuicht. Ze zijn ongeveer 2,5 week klachten vrij geweest. Maar begonnen van het weekend al weer wat te snotteren. En nu hoor ik ze ook weer hoesten. Ik ben bang dat we weer van voor af aan gaan beginnen.. -O-
Zo maar weer de dierenarts bellen, maar ik vraag me toch wel af wat nog handig is voor ze...