Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Muze schreef:Veel van hun wel ja.
Echt actief rijden( of beweging algemeen) zie ik vaak niet..
Muze schreef:Ja vreselijk, dat bekrompen dogmatische denken.
Een paard in een enorm veld in Frankrijk is echt wat anders dan een koeienweide in Nederland.
Maar dat mag je niet zeggen want “ bloed onderzoek wijst uit dat er geen tekorten zijn en ze zien er goed uit”.
Meestal doen ze er dan weinig mee, en toch zie ik vaak wel paarden die dof zijn, slecht verharen, futloos zijn en onbespierd.
En Ze blijven vaak door vreten van ruwvoer, ook.
_Penotti schreef:@Cera_D
Daar zeg je het zelf toch al?Citaat:heel mooi paarden gras met eindeloze kruiden.
Waarin Nederland vind je dit?
Nergens, ook niet in de PP's. Daar is zelfs amper gras alleen hooi.
Dan ontkom je niet aan een vitaminekorrel bij te geven.
En ze zullen er echt niets van lijden als het een dagje over geslagen word, maar het hoort toch bij een paard gezond houden vind ik.
Cera_D schreef:En toch ben ik benieuwd naar hoe het zou werken in Nederland (ookal zou ik er zelf ook niet zo snel voor kiezen), want tot nu toe heeft nog niemand in dit topic gereageerd die het ook daadwerkelijk op die manier uitvoert (waarschijnlijk zegt dat ook veel).
_Penotti schreef:Cera_D schreef:En toch ben ik benieuwd naar hoe het zou werken in Nederland (ookal zou ik er zelf ook niet zo snel voor kiezen), want tot nu toe heeft nog niemand in dit topic gereageerd die het ook daadwerkelijk op die manier uitvoert (waarschijnlijk zegt dat ook veel).
Maar hoeveel hectare land heeft zij?
Meestal in het buitenland heel wat meer dan hier.
Dan is het gemakkelijker de natuur na te bootsen.
Dan heb je al gemakkelijker natuurlijk elementen die je mee helpen, zoals wat gesteente, misschien wel een natuurlijk beekje.
Zelf geef ik nu regelmatig keuze in kruiden.
10 emmers, daar al gedroogde kruiden in en dan laat ik ze kiezen wat ze willen.
En dat is echt wel grappig, de ene keer pakken ze voornamelijk mariadistel, de andere keer echinacea, dan weer kleefkruid. Enz.
En dat is erg leuk om te zien, ze gaan met de neus boven de emmer staan en gaan ze echt 1 voor 1 af.
En die dan aantrekkelijk is eten ze van.
Hilary schreef:Op PP Buitenkans werd (wordt?) een uitgebreide hooianalyse gedaan, zodat pensionklanten daar hun bijvoer op konden afstemmen. Sommigen kochten een gewoon vitaminebrokje, anderen kochten losse mineralen, anderen combineerden dat. En een aantal voerden gewone brok / muesli of niets.
Ik weet niet of ze dat analyseren nog steeds doen en of ze ook bodemanalyse doen of deden.
mystery1980 schreef:oeh, onder brok verstond ik eigenlijk ook vitamine korrel.
Ja het 'lui' zijn zie ik inderdaad ook wel als reden.
Benieuwd of er mensen zijn die het hebben getest en uitgerekend.