Wanneer stoppen met rijden tijdens drachtigheid?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:23

Voel je dat niet aan je merrie? Ik bv galopperen niet echt meer doen, maar verder geeft je merrie wel aan als het niet lekker meer voelt. Als ze normaal lekker vlot is maar nu niet vooruit te branden, of heel kriegel aan het been, dan is het duidelijk dat het niet lekker wil. Maar stilzetten zou ik zeker niet doen; ze gaan die conditie nog nodig hebben straks met de bevalling en het veulen...

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 10:47

neee stilzetten doe ik zowiezo niet hoor
xxx ik zit op sgool de bel gaat

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 01:52

ik ben rustig aan wat buitenritjes blijven maken met Hilde toen ze drachtig was.
niet meer gegalopperd toen ik merktte dat ze dat moeilijker vondt (met een maand of 7-8 geloof ik)
en zo'n 5 weken voor de uitgerekende datum ben ik gestopt,omdat zij echt aangaf het niet meer te kunnen/willen.
vanaf toen elke dag een half uurtje wat aan de hand gewandeld over de weg.
in de wei liep ze zelf soms nog wel wat te spelen,maar dat was op haar eigen ''kunnen'' en zonder mij op haar rug,dus dat vondt ik heel wat anders.
ik had voor mezelf geen ''eindtijd'' qua rijden ingecalculeerd,maar keek gewoon naar wat de merrie wilde/ aangaf of aankon..........

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 11:57

Korita is nu ong ook 8 maanden drachtig en ik rijd nog gewoon op haar.
Wel wat rustiger dan anders. Maar zelf geeft ze nog niets aan dat haar zwaarder voor haar word.
Ik moet soms wel wat meer been geven. Ik dacht dat ik nu ong wel moest stoppen maar dat doe ik nu maar niet aan alle tips te horen Haha!