Lever falen waarschijnlijk jacobskruiskruid ervaring gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 16:30

Sclimpre schreef:
Kan het niet zijn dat hij overgereageerd heeft op die kuur imu boost?

Volgens de dierenarts niet...

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 07:35

Ik weet niet of mensen nog willen weten hoe dit verder verloopt? Wie weet heeft een ander er ooit nog wat aan of leest iemand nog nee met ervaring.

Hij blijft beetje bij beetje opknappen. Gisteren weer cortison injectie gehad. Door de dag heen ging hij steeds helderder uit zijn ogen kijken en werd weer alert. Wilde lekker naar buiten kijken en ging zelfs hinniken als ik er aan kwam.
Hij eet en drinkt goed en heeft gisteren avond even een uurtje op de wei gestaan.
Vannacht heeft hij ook weer voor het eerst gemest!
Woensdag kom Jeanette Komoier erg benieuwd wat zij eventueel nog voor hem kan betekenen. Zij heeft ervaring met dit soort vergiftigingen en zelfs nog heftigste reacties dus ik heb goede hoop.

pien_2010

Re: Lever falen waarschijnlijk jacobskruiskruid ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:18

Klinkt heel goed fijn, en blij met je update. Ik Ben benieuwd wat Jeanette nog doet aan extra ondersteuning.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:56

Sterkte en beterschap in ieder geval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:32

Ik ben benieuwd. Hopelijk loopt het met een sisser af en knapt hij goed op. Heb je al uitslagen? Houd je ons op de hoogte?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:41

hier ook goede ervaring met het voeren van mariadistel bij leverproblemen.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 13:12

Dierenarts is net geweest hopelijk voor het laatst. Hij vond hem erg goed en was best wel positief. Ik ga hem nog drie dagen zelf in de spier spuiten met cortisonen en daarna moet zijn lijf het zelf gaan doen!

Jeanette komt morgen en de bloeduitslagen ook morgen iig voor een deel.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:48

Staan er rondom misschien eiken met processierupsen? Van Jkk zou hij eigenlijk langere tijd veel moeten eten om klachten te krijgen. Of ineens heel veel maar vers eten ze het niet omdat het bitter smaakt.
Wel fijn dat het beter gaat nu, maar ja, de oorzaak wil je graag weten natuurlijk.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 14:45

Lindsey_99 schreef:
Staan er rondom misschien eiken met processierupsen? Van Jkk zou hij eigenlijk langere tijd veel moeten eten om klachten te krijgen. Of ineens heel veel maar vers eten ze het niet omdat het bitter smaakt.
Wel fijn dat het beter gaat nu, maar ja, de oorzaak wil je graag weten natuurlijk.

Nee geen eiken rond ons terrein. Geeft ook hele andere klachten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:24

Sint Janskruid geeft zonnebrand, zou het ook nog kunnen zijn?

mino1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:30

Zonnebrand krijg je door lever falen.Dat kun je krijgen door verschillende dingen.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 15:31

Was het maar alleen de neus. Dat is alleen maar een symptoom bloedonderzoek wees duidelijk leverfalen aan en alle neurologische verschijnselen ook.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:52

Ik ben wel benieuwd hoe het verder verloopt, en vooral heel erg blij te lezen dat het weer de goede kant op gaat!

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 15:05

Jeanette Kompier is net geweest met een biosensor. Zij meette heel duidelijk dat de vergiftiging door jkk komt. Ik heb verschillende druppels gekregen om te ontgiftigen.
Hoe dat werkt in het kort.
Het apparaat beweegt heen en weer en slaat de andere kant uit als hij een probleem vind. Dit deed hij heel duidelijk op de lever, de zenuwbanen in de achterhand en zijn neus.
Met het medicijn erbij gebeurde dit niet.
Ik moet deze medicijnen 2 weken geven en dan zou het gif uit zijn lijf zijn.

Afbeelding

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:48

Okay, dat klinkt wel heel makkelijk en rooskleurig, als ik heel eerlijk mag zijn...

Want er zit gif in de lever zit opgeslagen omdat het lichaam dit niet af kan breken. De lever is daardoor aangetast. Zorgt dit medicijn er dan voor de de lever het opeens wel kan afbreken? En hoe zit het met de leverschade?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:57

Ben benieuwd hoe je paardje op de druppels gaat reageren. Weet je ook wat er in de druppels zit?

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 23:11

Thokkadisje schreef:
Okay, dat klinkt wel heel makkelijk en rooskleurig, als ik heel eerlijk mag zijn...

Want er zit gif in de lever zit opgeslagen omdat het lichaam dit niet af kan breken. De lever is daardoor aangetast. Zorgt dit medicijn er dan voor de de lever het opeens wel kan afbreken? En hoe zit het met de leverschade?

Ja dat is het verhaal. Detoxen noemen ze dat. Ik heb dat gevoel ook wel een beetje maar deze vrouw is mij door iemand aangeraden waar ik veel vertrouwen in heb. Ook heeft zij meerdere paarden met dit medicijn geholpen dus naar het niet dan schaad het niet.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 23:11

Weidebloem schreef:
Ben benieuwd hoe je paardje op de druppels gaat reageren. Weet je ook wat er in de druppels zit?

Niet precies ook niet echt gevraagd. Het is homeopathisch.
Wel stond hij er al vrij snel echt beter bij!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:15

sas27 schreef:
Nee geen jkk wel gehad maar daar eten ze netjes omheen. Zeker ook vanwege onbeperkt hooi.
Het hooi eten mijn andere 2 paarden ook en die hebben nergens last van.
Hebben samen met de da natuurlijk wel goed gekeken. Ook hebben diverse bevriende buren dezelfde hooi leverancier zonder problemen.

Heb je het hooi goed gecheckt?
Gedroogd kunnen paarden het niet meer herkennen. Vandaar dat de JKk vergiftiging meestal door hooi ontstaat.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:16

Maar hoe kan je paard jkk vergiftiging hebben als dat niet aanwezig is? Zit je hooi daar dan vol mee? Anders lijkt me dat onmogelijk eerlijk gezegd. Ik zou het meer in iets anders zoeken dan jkk. Daar moeten ze echt een zeer lange tijd teveel van eten wil dat voor zulke acute problemen zorgen. Ik hoop dat je paard snel weer de oude is. Sterkte ermee in ieder geval.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:13

Hoe lang heb je dit paard? En hoe lang heb je de twee paarden die erbij staan en hoe oud zijn die? Wegen die meer of minder dan het getroffen paard?

Heb je ook gekeken naar het water dat hij/ze drinkt/drinken? IJzervergiftiging door bijvoorbeeld te ijzerrijk water kan dit ook veroorzaken. Of een te hoog ijzergehalte in het gras in het weiland.
Staat er misschien Heermoes in het land of zit dat in je hooi? In hooi is het minder schadelijk, maar als je paard voldoende ervan binnenkrijgt kan het evengoed schadelijk zijn.

Ik begrijp niet helemaal hoe het kan dat de leverwaarden licht verhoogd waren terwijl je paard zulke heftige verschijnselen had. Meestal heb je dit soort verschijnselen pas als de lever nog maar voor zo'n 20% werkt.

Hopelijk werken de homeopathische middelen goed en komt je paard er goed doorheen!
Overigens zijn die Detox 21 en die ECT 27 gewoon te vinden op internet, de Senecio Jacobae D30 is Jacobs Kruiskruid in behoorlijk verdunde vorm. Dat zal misschien de negatieve werking die ze denken dat de oorzaak van het leverfalen is teniet doen.

Ik duim voor je dat je paard er weer helemaal bovenop komt hoor, de verschijnselen zijn wel heftig geweest in elk geval!

Als je eerst maar 2 weken verder bent na het begin van de verschijnselen, dan is er denk ik wel een kans dat hij er goed doorheen komt!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:22

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met JKK-vergiftiging. Iedereen slaat groot alarm, maar hier in de omgeving tiert het welig, ikzelf raak het ook maar niet helemaal kwijt, al zeker 10 à 15 jaar, en nooit problemen mee gehad. Fijn dat je paard opknapt, maar ik twijfel in dit geval toch aan de oorzaak.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 07:25

hwn, als het op het land staat en als er genoeg ander eetbaar spul staat of als je voldoende JKK-vrij hooi /voordroog bijvoert, zullen ze er niet snel aan beginnen. Daarbij is het ene paard er gevoeliger voor dan het andere. En bij JKK vindt een stapeling in de lever plaats, waardoor je het pas na echt lange tijd merkt dat je paard problemen krijgt. Daar kan zeker zomaar 10-20 jaar overheen gaan... Het nare met leverproblemen is vaak dat je het ( te) laat opmerkt.
Als het in je hooi zit merken paarden dit niet meer op, maar dan is het net zo giftig, dan gaat de vergiftiging van de lever wel sneller.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 07:35

Ik vermeld ook even dat er veel paarden. Hoefbevangenheid hebben.

Door de extreme droogt van 8tm5 wkn geleden toen veel regen en koude nachten. Gras kreeg groeispurt maar slaat door de koude nacht fructaan op om overdag te groeien. En als paarden dat eten. Krijgen ze hoefbevangenheid. Suiker/fructaan en de rest lichaam overstuur ivm suiker/fructaan insuline ed.

Veel fructaan/suiker in t gras.

Veel hoefsmeden zien dit bij paarden.

Bij de dikkere paarden zowiezo. Maar ook bij de dunnere sportpaarden.

Zit dus in t gras..

Mijn oude merrie had t ook. Dierenarts snapte t niet. Maar door zeer goede bevriende hoefsmid ff te horen. Kwam ik dus hier achter. En veel paarden hebben dus deze klachten terwijl ze t nooit eerder hebben gehad.

Missch kan je er wat mee.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 07:37

Hoe is het met je paard?

Interessant om te volgen.
Hopelijk knapt ie snel weer op.