Ervaringen behandeling SI-gewricht dierenarts

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:20

Hier zelfde verhaal, paard met een lichte si probleem. Het is een ontsteking, hier waren er twee opties ivm dracht omdat de ontsteking minimaal was en eigenlijk geen last op kon hebben is langdurig op pijnstiller (metacam) en doortrainen en kijken of het verbeterde indien het geval dan konden we vanzelf afbouwen of inspuiten maar niet bevordelijk voor dracht. Uiteindelijk is t paard gewoon stil gezet en laten we eerdaags nog eens scannen en dan wellicht i spuiten.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:34

Jet schreef:
Benzz, die zitten ook in Wolvega, team-veterinairen, maar voor zoiets als dit zou ik toch voor een kliniek kiezen die zich meer specifiek heeft toegelegd op benen, ruggen etc.
Je hoort mij overigens nergens zeggen dat de Watermolen niet goed is, maar ik denk zelf dat het SMDC voor dit soort zaken beter is.

weten zich beter te verkopen... dat is wat anders... en richtten zich ook op een specifieke doelgroep die gevoelig is voor een bepaald soort praatjes...

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:50

Hoi, bij mijn paard was ook SI problematiek vastgesteld door de dierenarts, icm lage rug problemen. Zij is behandeld met mesotherapie. Ik zou zeker eens overleggen met een goede dierenarts hierover! Ook heel fijn om te horen dat de foto’s van hals en rug goed bevonden zijn en dat je zadel goed past. Zet ook zeker de Behandeling van de fysio voort, dat heeft mijn paard iig goed geholpen.

Wij gingen daarna wel een lange revalidatie in, maar dat kan per paard verschillen natuurlijk. Ik moest 1 wk 2x/dag 10 min stappen aan de hand en vervolgens 2 wkn 4x/wk nog. 30 min. Longeren met longeertouwtjes in stap en draf. Hier zou ik je nog meer over vertellen, maar ik denk dat een afspraak met de dierenarts stap 1 is. Een goede dierenarts onderzoekt iig het lichaam, kijkt naar stap en draf rechtuit op het harde, kijkt naar longeren in stap en draf op harde en alle gangen op het zachte.

Bij mij hoefde de mesotherapie maar 1 keer gedaan te worden, wel blijft mijn paard onder behandeling staan bij een fysio :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:53

JeanneV schreef:
Jet schreef:
Benzz, die zitten ook in Wolvega, team-veterinairen, maar voor zoiets als dit zou ik toch voor een kliniek kiezen die zich meer specifiek heeft toegelegd op benen, ruggen etc.
Je hoort mij overigens nergens zeggen dat de Watermolen niet goed is, maar ik denk zelf dat het SMDC voor dit soort zaken beter is.

weten zich beter te verkopen... dat is wat anders... en richtten zich ook op een specifieke doelgroep die gevoelig is voor een bepaald soort praatjes...

Ieder zijn mening, maar hier kan ik het niet mee eens zijn. Ze hebben daar steeds de meest nieuwe apparatuur, gebruiken het dagelijks, weten het goed uit te lezen, zien aan het bewegen meestal al waar het hoofdprobleem zit, werken zelf aan innovatieve uitleesmethoden, ze noemen zich Sport in de naam, maar behandelen ook huis-,tuin- en keukenpaarden. Ik zie daar geen beter verkopen in... dat klinkt erg negatief en zo zie ik ze daar niet...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:39

JeanneV schreef:
Jet schreef:

Dit dus.......

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:01

Ik heb boven jouw post al gereageerd op de post van JeanneV, dat ga ik nu niet weer herhalen...

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:50

BrittOllie schreef:
@supersuup en lianne125, merkten jullie meteen na de injectie al een groot verschil of krijg je dan een soort trainingsschema mee om het te verbeteren? Of hoe moet ik dat voor me zien. :) En supersuup, hoe uitte het verschil zich?

Edit: ik woon in Twente en ga meestal naar de Watermolen. Mijn fysio werkt ook veel met hen samen.

Ik mocht een week niet rijden. Daarna 5 dagen aan de longe en dan het rijden weer hervatten. Ik merkte vrij snel verschil ja! Ik heb voor het inspuiten geen medische beeldvorming gedaan. Ook omdat dit 2 jaar eerder al gedaan is. En of er nu wel of niet wat te zien zou zijn op de echo dan had de behandeling hetzelfde gebleven aan de hand van het klinische beeld. Ik vertrouw daarin bijna altijd blindelings op mijn arts.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 10:30

Ik ga volgende week met mijn paard naar de watermolen. Ben benieuwd wat daaruit komt en of een behandeling gaat helpen :)

Setteli

Re: Ervaringen behandeling SI-gewricht dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:13

Succes! Laat je even weten wat er uitkomt?

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:49

BRittOllie, ik ben erg benieuwd wat er bij de kliniek gevonden is bij jouw paard.

Ik heb ook een paard waarbij ik het gevoel heb dat er in het SI wat uitdaging kan zitten.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 08:21

Mijn paard bleek een ontsteking in zijn knie te hebben. Deze is behandeld en als het goed is nu weg.
Dierenarts dacht dat hij daardoor in zijn lijf compenseerde en dat ik dat terugvoelde in SI. SI gewricht zelf voelde zo slecht nog niet.

Hij voelt prettig aan dus ik hoop dat ik nu weer stappen vooruit kom en anders toch nog eens langsgaan voor het SI gewricht. Er is uiteindelijk geen echo gemaakt van het SI alleen van de knie. ;)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 08:38

BrittOllie schreef:
Mijn paard bleek een ontsteking in zijn knie te hebben. Deze is behandeld en als het goed is nu weg.
Dierenarts dacht dat hij daardoor in zijn lijf compenseerde en dat ik dat terugvoelde in SI. SI gewricht zelf voelde zo slecht nog niet.

Hij voelt prettig aan dus ik hoop dat ik nu weer stappen vooruit kom en anders toch nog eens langsgaan voor het SI gewricht. Er is uiteindelijk geen echo gemaakt van het SI alleen van de knie. ;)

Zonde..
Ik heb er eentje die behandeld is voor haar SI (nieuwbotvorming) en kort in de revalidatie bleek er nog een weke delen probleem te zijn in de achterknie.
Problemen zijn waarschijnlijk secundair aan elkaar maar de arts kon niet zeggen wie als eerst problemen heeft gegeven.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:03

hier vergelijkbaar; die van mij had een ontsteking in het SI gewricht én 2 ontstoken knieen, waarbij het vermoeden was dat de ontstoken knieen het gevolg waren van problemen in het SI gewricht.
Hopelijk is bij jullie het probleem opgelost met alleen de knie, beterschap! :)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:57

Hier ook een met een slechte rug waar de overvulde knie secundair was