Welke glucosamine voor artrose

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Re: Welke glucosamine voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:38

Mijn paard krijgt de glucosamine 10.000 plus van NAF. Ik ben over het algemeen tevreden van NAF en ook van dit product.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:59

Ik gebruik zelf groenlipmossel.

Schijnt bij dieren ook ontzettend goed te werken.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 00:23

Ik voer nu vaak kruiden aan mijn ‘senior’ (net 18). Heb ook wel glucosamine + msm gevoerd van pharmahorse. Momenteel krijgt hij pure duivelsklauw van de baroen, daar bestel ik al mijn kruiden!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:36

MyChoice schreef:
diatomeeënaarde Is de pure vorm van silicium. Krijgen mijn paarden ook. Helpt ook tegen zand eten.

Ik zag dat Bio-ron dat ook heeft en die is qua prijs ook goed te doen, vraag mij alleen af of ze het wel eten haha
Die van mij is nog al. Een pietlut

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:53

Horseflex heeft ook mooie producten

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:11

Ik heb een winter lang Glucosamine + MSM van Horseflex gevoerd, afgewisseld met diatomeeënaarde van HorseComplete.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:22

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:42

Dat niet alleen, maar er wordt ook niet aangegeven dat het de aanmaak van glucosamine bevorderd ook niet bij die aarde, als dat zo goed werkt zouden ze dat toch veel meer promoten?
Zoveel paarden met atrose.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:50

Kidde schreef:
Kendra schreef:
Er is in ieder geval onderzoek dat de goede kant op wijst:
https://www.horses.nl/nieuws-van/nieuws ... ucosamine/

Het artikel is wel gesponsord door Heltie Horse, dus of het geheel objectief is vraag ik me af: [VN] Onderzoek wijst uit: silicium stimuleert aanmaak glucosamine

Ik heb er zelf ook wel eens naar gekeken, maar ik snap eigenlijk niet waarom niet alle merken deze stof zouden verkopen als het zo goed zou werken?

Dat artikel klinkt als:” wij van WC-eend, adviseren WC-eend “ :P

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:13

Silly1972 schreef:
MyChoice schreef:
diatomeeënaarde Is de pure vorm van silicium. Krijgen mijn paarden ook. Helpt ook tegen zand eten.

Ik zag dat Bio-ron dat ook heeft en die is qua prijs ook goed te doen, vraag mij alleen af of ze het wel eten haha
Die van mij is nog al. Een pietlut

Mijn merrie ook, maar eet het zonder problemen. Die van de baroen is echt heel goedkoop :-)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:06

Daar heb ik nog niet naar gekeken haha :o
Maar jij ziet echt verschil? Dat het helpt voor je paard bedoel ik.

Mijn paard heeft zelf nog totaal geen last dus kan hem niet als leidraad gebruiken.

Ik weet alleen dat hij een verhoogd risico heeft om atrose te ontwikkelen, dus wil hem daar ik hem in ondersteunen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:13

Ik voer het pas 4 weken. Kan er nog niet veel over zeggen.

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:10

Mijn paard heeft geen bewezen artrose, is 23jaar dus grote kans dat het wel ergens zit.
Ik vond haar wat terughoudend worden met rijden, minder voorwaarts dan ik gewend was. Mijn zusje met n pony met bewezen artrose is van glucobalance overgestapt naar heltiehorse, en zij merkte positief verschil.
Ik ben toen ook begonnen met heltiehorse te geven en merkte dat mijn paard weer voorwaartser en soepeler werd. Duurde wel even voor ik wat merkte.
Een tijdje gestopt met heltiehorse en ze werd weer meer terughoudend. Nu sinds n week of twee geef ik diatomeeenaarde en merk weer positief verschil. Ik meng het door de seniore priories die ze krijgt.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:40

Glucobalance is geen Glucosamine hè :-)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:27

Dat is toch voor de suikerhuishouding?

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:22

MyChoice schreef:
Glucobalance is geen Glucosamine hè :-)

Mijn fout, was artigold :) geen idee hoe ik bij glucobalance kwam

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:32

November108 schreef:
Werkte bij mij allemaal niet helaas, ik heb op aanraden van de dierenarts Audevard Harpagyl gegeven, een natuurlijk supplement met duivelsklauw erin. Werkte echt helemaal top en ze eten het makkelijker dan allerlei poeders.
Mocht je toch voor glucosamine gaan, zou ik een variant zoeken met duivelsklauw en sowieso niet voor de goedkopere varianten gaan. Daar zitten vaak niet alle stoffen in die je wilt hebben.

Hier zit alleen duivelsklauw in zo te lezen en geen glucosamine of andere stoffen met een positieve invloed op artrose. Heb je hier bewust voor gekozen? Verder ziet het product er nl wel goed uit voor een kieskeurig paard.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:36

Bij echt artrose ga je niet voldoende hebben aan glucosamine, wat volgens mij ook vrijwel niet benut wordt door een paard en vooral uitgepoept wordt.
Zou naar iets kijken dat vooral pijnstillend en ontstekingsremmend is, duivelsklauw vind ik nadeel dat het snel de maag irriteert,

Onze hond krijgt de silicium van Heltie horse sinds een half jaar en daar doet die het veeeeeeeeeeeel beter op dat de glucosamine van paardendrogist. Met 3 maanden was de hond weer soepeler, krijgt die het wel samen met metacam van de dierenarts. Maar dat kreeg die ook al naast de glucosamine in dezelfde dosering.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:59

Ik zou mijn geld aan supplementen lekker besparen want geen een supplement heeft ooit bewezen te werken.
Ik heb zelf jaren een heel duur glucosamine suplement gegeven maar paard had evengoed dat het smeer in de kogel te waterig was. Ben er dus mee gestopt.

Dat geld wat je bespaard kun je beter gebruiken om jaarlijks het aangedane gewricht in te laten spuiten. Daar heeft je paard meer baad bij.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:10

Dat zei de DA ook

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:52

in te spuiten met wat?

corticosteroiden zijn echt bij vaak gebruik niet goed en is toch wel bekend dat het voor botontkalking aling kan zorgen.
1of 2 x oke om een ontsteking tot rust te brengen, maar vaker zou niet mijn voorkeur hebben :(

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:40

Hyarulon zodat het gesmeerd blijft en het paard geen of minder last heeft. Er kan zelfs hoge dosis chlucosamine direct op de plaats gespoten worden :)