Soms loopt mijn 2 jarige stokkreupel en dan weer niet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:13

Ook wandelen is concentreren. Wat jij verwacht daar krijg je juist klierende paarden van is mijn ervaring.

maralyn schreef:
_Penotti schreef:
1 keer in de week is vaak te veel en zeker met les vaak veel te lang.
Ik ben het met ninx eens, braaf meelopen en bij de smid, ja eens 10 minuten trailer oefenen prima.
Maar wekelijkse les is meestal overvragen.

Betreft de kreupelheid, dat hoort niet, dus inderdaad even da laten komen.

Ik kan niet teruglezen hoe lang de les duurt.

Dus, een aanname dat het te lang duurt.

Één x in de week vind ik nog weinig. Poetsen, stukje wandelen, wachten bij poort, doen wij zeker met n twee jarige vaker dan één x per week. Inderdaad niet langer dan tien minuten.

(Maar wij nemen ze zelfs Mee als handpaard. Lekker de natuur in!)

Maar mijn aanname was wel correct, soms lees je gewoon tussen de regels door hoe het zit.
10 minuten is de max. Of je nu wandelt of borstelt of wat ook.
Daarna is de concentratie boog op en gaat een paard wat anders doen en dat word dan verward met klieren.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:20

Penotti.

Ik las het later ook, klopt.

Qua wandelen (mee als handpaard) heb ik daar geen negatieve ervaringen mee. Duidelijke merrie er naast, in een vast groepje mee. Ze zijn al verkeersmak voordat ik er op zit. En dat vind ik prettig.

Klierige paarden kom ik alleen tegen, met paarden, ongeacht leeftijd, waarbij de grenzen niet genoeg gewaarborgd blijven en er geen duidelijkheid is van wat niet mag en vooral, wat wel.

Mee naar buiten hoeft ook niet lang te zijn natuurlijk.
Maar liefst pak ik ze al vanaf veulen af aan op met moeder mee naar buiten, niet lang, maar wel lekker mee!

EvaArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 18:26

Bedankt bokt voor uw 'aannames'. Maar ik heb een zeer goede instructrice waarbij het paard centraal staat. In ons 'uur' les werken we dus inderdaad 10 min en dan mag hij even rusten praat ik even met mijn lesgeefster over wat beter kon aan de oefening en doen we dan na enkele minuten rust iets lichter en krijgt hij terug rust. En zo gaat dat uur dan. Dit is dus NIET een vol uur zijn concentratie vragen.
Maar dit zal de laatste keer zijn dat ik bokt om hulp vraag hulp krijg je niet alleen verwijten... Jammer.

Ik volg dus gewoon de raad van mijn lesgeefster en het bekijken tot dinsdag, morgen komt overigens wel al de hoefsmid kijken.

BigOne

Re: Soms loopt mijn 2 jarige stokkreupel en dan weer niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:31

Prima, jouw paard . Succes er mee, hoop dat het allemaal goed komt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:49

bigone schreef:
Prima, jouw paard . Succes er mee, hoop dat het allemaal goed komt.

Sluit ik me bij aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:21

En, wat zei de smid ? En de da?

EvaArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 21:19

Smid is geweest, lag niet aan de hoef. Dierenarts is geweest en heeft bevestigd dat het in zijn knie zat. Hij liep toen echt wel vrij kreupel :( vond de dierenarts ook.. Maar gaf tijdens het onderzoeken amper pijn reactie na uiteindelijk heel lang zoeken gaf hij beetje reactie op de knie. Heeft pijnstilling gekregen en rust dierenarts zei dat het wel enkele weken kon duren tegen dat hij terug de oude is want hij vermoede dat hij zijn kniebanden heeft verrokken. Hij gaat nog een week pijnstilling krijgen en loopt nu natuurlijk weer terug als een dol veulen door de weide... Maar hoop dat dat na de pijnstillers dus ook nog goed blijft.. Dierenarts zelf maakte zich niet al te veel zorgen.
Ik ben nu zelf ook verschillende hoefsmeden aan het uit testen omdat we toch niet tevreden blijven van het werk en ik toch echt een betere opvolging wil voor zijn bokhoefje. Dierenarts heeft wel bevestigd dat hij hier geen last van heeft of gaat krijgen en met goed bekappen gaan we dit wel heel goed nog krijgen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:37

Hebben ze geen fotos of scans gemaakt?

EvaArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 20:46

quarterH schreef:
Hebben ze geen fotos of scans gemaakt?
née hij heeft geen foto's of scans gemaakt..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:34

Dan zou ik dat toch laten doen.... Dan weet je pas echt iets en nu die jong is, is eht misschien makkelijker op te lossen als dat je te lang wacht