SBravour schreef:Snap ik, misschien ben ik ook wel te snel gegaan, ik reed nu om de dag.
Maar hoe doen jullie dat dan met les? Mijn lessen zijn toch altijd een uur, en wil wel dat mijn paard daar de conditie voor heeft..
Ik ga mij eens in trainingschemas verdiepen.. Zondag de chiropracter er ook even naar laten kijken, misschien kan die ook iets vinden!
je kunt ook 10 min in stappen een half uur les en dan weer 10 min uitstappen, buiten als het kan, je hoeft toch niet perse een uur te lessen
spreek met je instructie een half uur af, dat is meestal voldoende om wat je leert ook op te slaan en er meer verder te gaan,
na de les - maar dat is per paard verschillend - licht werken als het kan gewoon fijn naar buiten
een uur lessen is gewoon te lang (zolang kan een paard de concentratie ook niet vasthouden) ,
je neemt niets meer op en het is verstandiger om te stoppen als het even goed gaat, dat neem je mee
vaak vergeet je dat goede moment (soms is dat na 25 min. al en dan gaan we uitstappen) omdat erna vaak foute momenten zijn en het is jammer om daar mee een les te beëindigen ,
het paard voelt dat als beloning daar leert het meer van, denk ik, ervaren wij
doe steeds korte stukjes, veel afwisseling en variatie,
bedenk wel ook al is het paard later ingereden het kan in de opleiding geen stappen overslaan, spieren en pezen hebben nu eenmaal tijd nodig in sterk te worden, fysiek en mentaal in balans, rust is dan heel belangrijk
de engelse zeggen niet voor niets: less is more
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-20 10:54, in het totaal 3 keer bewerkt